بستن

مساجد گراش آماده پذیرایی از ۱۲۰۰ معتکف

گریشنا: همزمان با ایام البیض و ماه معنوی رجب المرجب، مردم گراش برای روزهای اعتکاف آماده می شوند.

به گزارش خبرنگار گریشنا،  چهارشنبه  ۲۴ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۲ جلسه هماهنگی مراسم اعتکاف به دعوت اداره تبلیغات اسلامی گراش به مدت دو ساعت برگزار شد. در این جلسه هیات امنا مساجد، دست‌اندرکاران مراسم اعتکاف، حجت‌الاسلام باقری رییس اداره تبلیغات اسلامی گراش، عبدالرضا پورشمسی مسئول فرهنگی این اداره حضور داشتند.

ستاد مرکزی مراسم اعتکاف مستقر در اداره تبلیغات اسلامی برنامه مراسم اعتکاف امسال را مصوب کرد:

مساجد ولی عصر(عج) و جامع ویژه اعتکاف برادران و  مساجد امیر المومنین (ع )  و صاحب الزمان ( عج )  و حضرت امام زین العابدین (ع) ؛ ویژه خواهران در نظر گرفته شد. مسجد جامع امسال به جمع مساجد میزبان اعتکاف افزوده شده است.

امسال مساجد شش روستای شهرستان نیز میزبان متعکفین خواهند بود. دو مسجد در بخش ارد، دو مسجد در فداغ، یک مسجد در خلیلی و یک مسجد در محمدزینا آماده برگزاری مراسم اعتکاف هستند.

امسال مساجد گراش آماده پذیرایی از هزار و دویست معتکف هستند. بر اساس مصوبات این جلسه هزینه ثبت‌نام طبق سنوات گذشته برای هر نفر ده هزار تومان است. حداقل سن برای آقایان ۱۸ سال و برای خانم‌ها ۱۵ سال تعیین شده است.

ستاد اعتکاف گراش خواسته است معتکفین گرامی نکات زیر را رعایت کنند:

۱- ساعت ورود معتکفین عزیز به مساجد از ساعت ۲۰روز شنبه ۴/۳/۱۳۹۲ تا ساعت ۴ صبح یک شنبه می باشد.

۲- در طول مدت اقامت در مساجد برای استفاده ی هرچه مفید تر معتکفین از فضای معنوی حاکم بر مراسم اعتکاف برنامه های فرهنگی متعددی  از جمله سخنرانی، مسابقات مذهبی و… در نظر گرفته شده است .

۳- از آوردن تلفن همراه جدا خودداری فرمایید.

۴- در طول سه روز مراسم معنوی اعتکاف ملاقات ممنوع است.

۵- از به همراه آوردن اطفال به داخل مساجد خودداری نمایید.

۶- لوازم مورد نیاز معتکفین عبارتند از: – پتو و روانداز – قاشق و چاقو – نمک – مسواک – فلاسک – لیوان و دستمال کاغذی.

۷-  پایان مراسم معنوی اعتکاف هم زمان با نماز مغرب وعشای روز دوشنبه ۶/۳/۱۳۹۲ خواهد بود.

اعتکاف ضیافتی است برای بندگان خاص خدا. بندگانی که گلچین شده از سوی خود اویند. مردان و زنان مخلصی که سه روز به دنیای خویش پشت کرده ورو به معبود می آورند. بندگانی که از زندان دنیا می گریزند وقدم به خانه امن خدا می گذارند تا قلب خود را از هر چه غیر اوست بزدایند. و مدتی را هرچند کوتاه فقط برای او نفس بزنند. و این است ضیافت عشق…

مدیر گروه مطالعات فرهنگی رادیو فرهنگ سردبیر نشریه افسانه ویِژه گراش شاعر، پژوهشگر فرهنگ عامه، تاریخ و ادبیات در جنوب فارس مدیر انتشارات همسایه مدیرعامل موسسه فرهنگی هفت برکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top