بستن

لئو، عضو جدید آتش‌نشانی لار

هفت‌برکه: با هزینه ۲۵۰ میلیون تومانی شهرداری لار تنها سگ زنده‌یاب جنوب فارس برای آتش‌نشانی لار خرید.

به گزارش هفت‌برکه صبح دوشنبه ۲۳ بهمن‌ماه در یک مانور  با حضور شهردار و رییس شورای شهر لار از لئو سگ زنده‌یاب آتش‌نشانی لار رونمایی شد. این 

به گزارش روابط عمومی شهرداری لار؛ در این مانور دو نفر به صورت نمایشی در بخش هایی از این منزل مخروبه حبس شده بودند، سگ زنده یاب شروع به جستجو کرد و به محض رسیدن به محل مورد نظر اقدام به پارس کرد که بلافاصله افراد حبس شده زیر آوار توسط نیروهای سازمان آتش نشانی شهرداری لار و امدادگران هلال احمر نجات یافتند.

برای این سگ زنده یاب که با حمایت و پیگیری های شهردار لار تهیه و آموزش دیده شده ، بالغ بر۲۵۰ میلیون تومان از محل درآمد شهرداری هزینه شده است.

اصغر فرودی شهردار لار که در سال‌های پیش سابقه ریاست هلال‌احمر اوز را در کارنامه دارد در مورد خرید این سگ گفت: یکی از کمبودهایی که در سطح منطقه جنوب کشور به ویژه جنوب فارس احساس می شد، عدم وجود سگ زنده یاب بود. از این رو تهیه و آموزش سگ زنده یاب در دستور کار قرار گرفت تا در مواقع ضروری در لارستان و همچنین شهرستان های همجوار مورد استفاده قرار گیرد.

فرودی گفت: نجات جان حتی یک انسان برای ما بیش از هر چیزی اهمیت دارد و با توجه به زلزله‌خیز بودن منطقه جنوب فارس وجود این سگ زنده‌یاب برای کل شهرستان‌های جنوب فارس ضروری بود. 

پیش از این نیز در سال ۱۳۹۸ آتش‌نشانی لار یک سگ زنده‌یاب با هزینه ۸ میلیون تومان خریداری کرده بود. 

عکس‌های علی یگانه لاری عکاس میلاد لارستان از این مانور را ببینید:

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top