هفت برکه: محمد سبحان یحیایی با کسب رتبه اول در رقابت‌های دسته‌ آزاد جوانان کشور به جمع ۸ بازیکن برتر راه یافت و جواز حضور در دسته برتر را کسب کرد.

yahyaei tnis 1402

‌به گزارش هفت برکه: ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۲، رقابت‌های دسته آزاد جوانان کشور با حضور بازیکنان برتر استان‌های کشور در سالن تنیس روی میز لارستان برگزار شد و گراشی‌ها با هفت بازیکن در قالب تیم استان فارس در این رقابت حضور داشتند.
‌در پایان این رقابت‌ها محمدسبحان یحیایی پینگ‌پنگ‌باز نوجوان و خوش آتیه‌ی گراشی که در یک رده بالاتر توپ می‌زد، توانست مقتدرانه با کسب رتبه اول در گروه خود به مرحله حذفی صعود کند.
در دور حذفی این بازیکن علیرغم مواجهه با قرعه سخت با کسب سه برد پیاپی به جمع هشت بازیکن برتر راه یافت و جواز حضور در دسته برتر را کسب کرد. مربی‌گری بازیکنان گراش بر عهده‌ی حمید جعفری و محمد حسینا بود. شرکت جک‌رستلر هم اسپانسری این بازیکن را به عهده دارد.

مهدی یحیایی، مسئول هیات پینگ پنگ شهرستان گراش و دایی محمد سبحان در معرفی این بازیکن خوش‌آتیه‌ی پنگ پنگ گراش گفت:«محمد سبحان متولد ۱۳۸۸ است و در مدرسه شاهد شهید سلیمی تحصیل کرده است. از آن جایی که او در یک خانواده‌ی پینگ پنگی به دنیا آمده است استعداد او خیلی زود شناخته شد. پدر محمد سبحان، علی یحیایی یک بار قهرمان نونهالان استان فارس شده است. من دایی محمد سبحان هستم و قبلا بازیکن بودم و الان دو سال است که مسول هیات پینگ پنگ هستم. برادران من و عموهای محمد سبحان هم پینگ پنگ باز بوده‌اند.»

او در نقش مسئول هیات پینگ پنگ گراش با اشاره به این که ما سال طلایی و خوبی را در رشته‌ی پینگ پنگ در گراش پشت سر گذاشتیم گفت:«در یک سال اخیر ما سه مقام قهرمانی کشور داشتیم یک نائب قهرمانی توسط محمد مهدی سبزواری در رده نونهالان، کسب مقام سومی کشور رده سنی هوپس توسط محمد حسین اکبریان و یک مقام سومی نونهالان توسط محمد مهدی سبزواری و امسال همچنین راه‌یابی محمد سبحان  به دو دسته‌ی برتر نوجوانان و جوانان را داشتیم او در تابستان موفق شد به دسته برتر نوجوانان کشور راه یابد و در حال حاضر نیز در یک رده بالاتر به مرحله جوانان راه یافته است که واقعا کار سختی است.»

یحیایی با بیان این که ما تمام تلاشمان را برای پیشرفت این رشته‌ ورزشی در گراش انجام داده‌ایم گفت:«ما رویکردها را در هیات عوض و به روزرسانی کردیم. با برنامه‌ریزی جدید و برگزاری اردوی مشترک، سعی کردیم با شهرستان همسایه مثل لار و اوز تعامل جدی داشته باشیم و مسابقات مشترک برگزار کنیم و حتی تیم باشگاهی مشترک با آن‌ها داشتیم. از لحاظ سخت افزاری مثل تهیه‌ی میز و توپ سعی کردیم از خیرین کمک بگیریم و آن‌ها نیز زحمت کشیدند.»

هدف رسیدن به مسابقات جهانی است

او با تاکید بر پتانسیل و استعدادهای پینگ پنگ بازان گراش، درخواست‌ها و پیشنهادهایی برای تداوم قهرمانی‌ها در این رشته‌ی ورزشی داشت و گفت:«مشکلی که ما الان داریم مشکل سالن است که استاندارد نیست ما نیازمند یک سالن بزرگ هستیم که ظرفیت آن برای برگزاری مسابقات کشوری مناسب باشد حتی نقشه‌ی سالن هم آماده است. در واقع ما نیازمند توجه از سمت خیرین و مسئولین شهر هستیم تا با تامین اعتیار چه از طریق خیرین و چه از طریق جذب بودجه دولتی شاهد پیشرفت این رشته‌ی ورزشی در شهر باشیم. همچنین داشتن اسپانسر برای استعدادها یکی از الزامات است. ما این امکان را داریم که حتی بازیکنانی را به مسابقات جهانی اعزام کنیم اما هزینه‌ی آن‌ بالا است.»

او ادامه می‌دهد:«برنامه‌ی ما این است که بچه‌ها را به مسابقات جهانی اعزام کنیم کار سختی است ولی رایزنی کردیم با فدراسیون هماهنگ کردیم که بروند مسابقات جهانی. اگر این اتفاق بیافتد در واقع یک سکوی پرش است وقتی بازیکنان رفتند جز رنکینگ جهانی راحت‌تر می توانند در مسابقات مختلف شرکت کنند و یک اعتباری کسب می‌شود و این نیازمند این است که اسپانسر بگیریم. چون شرکت در مسابقات با هزینه شخصی است که هر مسابقه حدود مسابقات ۶۰ تا ۷۰ میلیون هزینه دارد. نقش اسپانسر خیلی مهم است. مثل آقای اسدی، جک لستر که اسپانسر محمد سبحان است.»