بستن

نمایش کل: «نیاز»، کلاف سردرگم آسیب‌های اجتماعی

هفت‌برکه: مجتبی حسینی قیری نامی آشنا در هنر نمایش جنوب فارس است. او در سال‌های گذشته دو نمایش «گرمو» و «مرز» را در گراش با همراهی بازیگرانی از گراش، قیر و خنج کارگردانی کرده بود. چند ماه پیش، او نمایش «نیاز»، یکی دیگر از نوشته‌های خودش را با گروهی از بازیگران و نابازیگران در خنج به روی صحنه‌ی این شهرستان برده بود. این نمایش در یک سانس در روز اول جشنواره نمایش کل گراش به روی صحنه رفت.

«نیاز» داستان برادر فقیری است که برای عمل جراحی خواهرش به ۲۰۰ میلیون تومان پول نیاز دارد و در تصویر کردن تلاش این شخصیت برای جور کردن این پول، به مجموعه‌ای از معظلات و آسیب‌های اجتماعی اشاره می‌کند، از فقر تا تعصب و قتل.

مجتبی حسینی قیری نویسنده و کارگردان این نمایش و حسام‌الدین پریدخت سرپرست گروه است. طاهره زیوردوست منشی صحنه و عکاس، افشین خواجه مسئول نور، محمدرسول رسولی مسئول صدا و طراح پوستر، مهدی پولادی طراح تیزر، شیخ محمد صدیقی تهیه‌کننده است. بازیگران این نمایش محسن احمدی، حسام الدین پریدخت، مهدی پولادی، رومیسا صدیقی، حدیث حسنی، ضحی زمانی، فاطمه زمانی، علی احمدی، فاطمه علیپور، حسان صدیقی و علی عیوضی بودند.

در جلسه‌ی نقد و بررسی این نمایش، مجتبی حسینی قیری نمایشنامه را نتیجه‌ی یکی از کلاس‌هایش در دانشگاه در مقطع ارشد دانست و گفت قصد داشته آسیب‌های اجتماعی متعددی را در نمایشنامه مطرح کند. او در مورد انتخاب فرم‌های خاص برای اجرای نمایش و علاقه‌اش به بازی‌های فرمی و شکستن دیوار چهارم هم دقایقی صحبت کرد.

عکس‌های نازنین کشاورز را از نمایش «نیاز» ببینید. عکس‌های دیگر را نیز می‌توانید در این خبر مشاهده کنید.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top