بستن

هفته آخر لیگ برتر جوانان کشور: برد ۶ – ۵ برای ماندن در جمع بزرگان

هفت‌برکه : جوانان هلال‌احمر گراش با برد پر گل ۶ -۵ در بازی آخر سهمیه ارزشمند لیگ برتر فوتبال جوانان کشور را حفظ کردند.

به گزارش هفت‌برکه امسال چهارمین سال حضور تیم هلال‌احمر در سطح نخست فوتبال جوانان کشور بود. هلال‌احمر امسال نسبت به سال‌های گذشته بازی‌های پرنوسانی را به نمایش گذاشت اما در نهایت جمعه ۱۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در هفته چهاردهم با برد ۶-۵ تیم مس کرمان موفق شد در جایگاه ششم گروه اول لیگ برتر قرار بگیرد.

با توجه به نتایج هفته پایانی ذوب‌آهن اصفهان، فولاد خوزستان و ایمان سبز شیراز به مرحله بعد صعود کردند. پیشگامان شیراز، مس رفسنجان و هلال‌احمر گراش توانستند سهمیه لیگ برتر را حفظ کنند. گل گهر سیرجان به بازی پلی‌آف رفت و مس کرمان قعرنشین گروه مستقیم به دسته اول سقوط کرد.

 

ابوالحسن غلامی در نتیجه مورد آخرین بازی فصل هلال‌احمر گفت: «بازی کرمان شرایط خاصی داشت هر چند تیم مس سقوط کرده بود اما با تمام وجود به میدان آمد. ابتدا یک – هیچ عقب افتادیم ولی بعد جبران کردیم ۳-۱ جلو افتادیم تا دقیقه ۹۰ بازی ۵-۴ عقب افتاده بودیم. هر چند من از کنار زمین اخراج شدم اما با همت بچه‌ها و گل‌های دقیقه ۹۲ و ۹۴ سرانجام ۶-۵ پیروز شدیم و توانستیم سهمیه ارزشمند را حفظ کنیم.»

غلامی در مورد نتایج این فصل هلال‌احمر گفت: «امسال از اول هم قرار نبود در بازی‌ها شرکت کنیم اما با اصرار مدیریت باشگاه و بازیکنان جوان شرکت کردیم به خاطر همین خیلی دیر کار را شروع کردیم و بدون یارگیری مناسب، بازی‌های پیش‌فصل و مقدماتی، مسابقات را شروع کردیم ولی با همت بچه‌ها توانستیم به ویژه در دو هفته پایانی نتایج مدنظر را بگیریم.»

سرمربی جوان تیم جوانان هلال‌احمر گفت: «رقابت‌های امسال خیلی نزدیک بود. ما اگر بازی با ایمان سبز بازنده اعلام نمی‌شدیم می‌توانستیم جزو سه تیم برتر باشیم و صعود کنیم از آن طرف اگر بازی آخر می‌باختیم احتمال سقوط وجود داشت. بین تیم اول و هفتم فقط ۷ امتیاز اختلاف وجود داشت که نشان می‌دهد چقدر بازی‌ها نزدیک بوده است.»

سرمربی تیم جوانان هلال‌احمر گفت: «امکانات تیمی مانند محدود است. تیم بزرگسالان هم در لیگ برتر استان حضور داشت که تداخل برنامه بازی‌ها باعث ضربه خوردن به هر دو تیم می‌شد. خوشبختانه بزرگسالان هم با همه سختی‌ها توانستند سهمیه لیگ برتر استان را برای سال بعد حفظ کنند.»

ابوالحسن غلامی در مورد استفاده از بازیکنان بومی گفت: «امسال سعی کردیم به بازیکنان جوانان و نوجوان بومی توجه خاصی داشته باشیم. چهار بازیکن زیر ۱۸ سال گراشی را در تیم داشتیم که امیدهای آینده تیم هستند. با وجود حساسیت بازی‌‌ها آن‌ها در ترکیب قرار می‌دادیم و با توجه به سن کم‌شان تا دو سال دیگر هم می‌توانیم از آنان استفاده کنیم.»

امسال چهارمین سال حضور جوانان هلال‌احمر در مهمترین رقابت‌های فوتبال پایه کشور بود. آیا سال بعد هم هلال‌احمر در این رقابت‌ها حاضر خواهد بود؟ غلامی می‌گوید: «رقبای ما همگی از مرکز استان‌ها یا تیم‌های حاضر در لیگ برتر و دسته اول هستند و حضور ما از یک شهرستان کوچک کار بزرگی است. اگر حمایت تمام مسئولین از ورزشی و سیاسی و تیم‌های دیگر شهرستان را نداشته باشیم ادامه دادن غیر ممکن است. تمام مساله به بودجه بر می‌گردد ما برای حضور در بازی مثلا ۱۲ میلیون هزینه می‌کنیم و یک تیم صنعتی هر بازی ۱۵۰ میلیون خرج می‌کند که یک رقابت نابرابر است.»

غلامی گفت: «همین امسال هم دو مورد برای خرید امتیاز لیگ برتر تماس گرفتند که حاج قاسم فرسوده مدیر باشگاه به خاطر بازیکنان جوان قبول نکرد. تا سال بعد امیدواریم شرایط تغییر کند و به عنوان نماینده شهرستان در بازی‌ها همه مسئولین حمایت کنند تا بتوانیم ادامه بدهیم. هیچ چیزی مانند فوتبال نمی‌تواند نام گراش را در سطح کشور مطرح کند.»

نتایج جوانان هلا‌ل‌احمر گراش در لیگ برتر جوانان کشور سال ۱۴۰۲

هفته اول: ذوب‌آهن اصفهان ۲ – هلال‌احمر گراش ۱

هفته دوم: هلال‌احمر ۲ – مس رفسنجان ۱

هفته سوم: فولاد خوزستان ۳ – هلال‌احمر گراش ۱

هفته چهارم: هلال احمر ۳ – پیشگامان شیراز ۰ (پیشگامان در زمین حاضر نشد)

هفته پنجم: ایمان سبز شیراز ۱ – هلال‌احمر گراش ۱

هفته ششم: گل‌گهر سیرجان ۳ – هلال‌احمر گراش ۱

هفته هفتم: هلال‌احمر گراش ۲ – مس کرمان ۲

هفته هشتم: هلال‌احمر ۱ – ذوب‌آهن ۰

هفته نهم: مس رفسنجان ۲ – هلال‌احمر ۱

هفته دهم: هلال‌احمر ۱ – فولاد خوزستان ۱

هفته یازدهم: پیشگامان شیراز ۱ – هلال‌احمر گراش ۰

هفته دوازدهم: هلال‌احمر ۱ – ایمان سبز شیراز ۲

هفته سیزدهم: هلال‌احمر ۲ – گل‌گهر سیرجان ۰

هفته چهاردهم: مس کرمان ۵ – هلال‌احمر گراش ۶

 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top