بستن

جریمه ۶ فروشگاه مواد غذایی به دلیل استفاده از نیروی کار افغانستانی

هفت‌برکه: گشت مشترک اتباع در گراش، شش فروشگاه مواد غذایی را به دلیل به کارگیری اتباع غیر ایرانی جریمه کرد.

بیگلری، کارشناس اتباع فرمانداری گراش، در گفتگو با هفت‌برکه از ادامه گشت‌های مشترک برای جلوگیری از اشتغال اتباع بیگانه در بخش‌های حساس خبر داد. تازه‌ترین گشت انجام شده ۲۴ دی‌ماه بود که طی آن ۶ فروشگاه متخلف از صنف مواد غذایی جریمه شدند.

بیگلری گفت: «گشت مشترک با حضور نمایندگان فرمانداری، دادستانی، اداره کار و اماکن نیروی انتظامی انجام می‌شود. در این هفته ۱۰ گزارش مردمی و اعتراض در مورد به کارگیری اتباع غیر ایرانی بررسی شد. استفاده از اتباع غیر ایرانی در بخش تغذیه و مواد غذایی به صورت کامل ممنوع است و حتی اتباع مجاز نیز نمی‌توانند در این بخش فعالیت داشته باشند.»

کارشناس فرمانداری گراش گفت: «رویکرد کلی ما این است که از طریق اطلاع‌رسانی، اصناف را به رعایت قانون دعوت کنیم تا جلو گسترش این معضل گرفته شود اما در بخش غذایی به دلیل حساسیت موضوع از نظر بهداشتی و اجتماعی و تاکید قانون، مجبور به سختگیری بیشتر هستیم.»

بیگلری در مورد مجازات‌های اعمال شده گفت: «از ۱۰ بازدید انجام شده در ۶ مورد تخلف فروشگاه‌هایی در بخش قنادی، میوه‌فروشی، فروش آش، ساندویچی و… محرز بود، که جریمه‌های قانونی ۴ تا ۸ میلیونی برای متخلفین در نظر گرفته شد. در صورت تکرار این تخلف، بر خلاف میل اعضای کارگروه اتباع، مجبور به پلمب قانونی هستیم.»

دبیر کارگروه اتباع در فرمانداری گراش گفت: «گشت مشترک به دلیل درخواست‌ها و گزارش‌های مکرر مردم و درخواست اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی با قدرت و با رعایت موارد قانونی به صورت هفتگی و یا موردی ادامه خواهد داشت. شهروندان می‌توانند موارد مشاهده شده بکارگیری اتباع غیر ایرانی را به فرمانداری گراش گزارش کنند.»

2 نظر

  1. از چند تا ۶ تا؟ مثلا از ۱۰۰ تا میشه…؟
    ایول نظارت. حتما طبق نظر فرماندار که گفته به اتباع منزل کرایه ندید پس کار هم ندید. ولی چرا و از کجا و چطور میاند و چطور می‌مونند و چرا ارگانهای مربوطه باهاشون کاری ندارند مهم نیست. در کل مردم گراش مقصر هستند.

  2. بهتر به خدا اگه کارفرما ها ملزم به استفاده از نیروی ایرانی کنند بیکاری هم کم میشه ولی به خاطر پرداخت نکردن بیمه و مالیات از بیگانه استفاده می‌کنند اولیش باید شهرداری ها جریمه کنند برای تمام کارهاش از افغانی استفاده میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top