بستن

ارتقا شهرداری لار به درجه ۹

هفت‌برکه : با ارتقا شهرداری لار به درجه ۹، شهر لار به جمع ۵ شهر بزرگ استان فارس اضافه شد.

به گزارش هفت‌برکه اصغر فرودی شهردار لار از ارتقا درجه شهرداری این شهر به درجه ۹ خبر داد و گفت: با پیگیری های مستمر و ثمر بخش در چند ماه اخیر و ابلاغ  وزیر کشور در ۱۹ دی ماه ۱۴۰۲، درجه شهرداری لار از ۸ به ۹ ارتقا یافت.

در درجه‌بندی شهرداری‌ها سه شاخص «درآمد مستمر و خالص شهرداری»، «جمعیت شهر» و «موقعیت شهر از لحاظ تقسیمات کشوری» دارای بیشترین اهمیت است و بر این اساس شهرداری‌ها از ۱۲ تا یک درجه‌بندی می‌شوند. در استان فارس شیراز دارای درجه ۱۲ است و پس از آن مرودشت، جهرم، کازورن و لار چهار شهرداری دارای درجه ۹ هستند. 

لار بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن با ۶۲ هزار نفر، نهمین شهر پرجمعیت استان فارس است و شهرداری لار که سال ۱۳۱۷ تاسیس شده است، نهمین شهرداری باسابقه در استان فارس است. 

درجه شهرداری‌ها در تعیین بودجه سالانه، کمک‌های دولتی و همچنین تعداد پست‌های سازمانی و حقوق شهرداران دارای اهمیت است. 

شهرداری گراش در بهمن ماه ۱۴۰۱ به درجه ۸ ارتقا پیدا کرد. بر اساس اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تا آذرماه ۱۴۰۱ در جنوب فارس شهرداری لامرد و خنج درجه ۷، اوز درجه ۶، شهرهای مهر، جویم، خور و لطیفی درجه ۵ ، بیرم درجه ۴، بنارویه و علامرودشت درجه ۲ و ارد، عمادشهر، کوره، محمله و دهکویه درجه ۱ هستند.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

6 نظر

  1. کجا ۶۲هزار تا؟؟! این آمار مال بیست و اندی سال پیشه… الان بیش از صد هزار نفر جمعیت داره… این رو از ثبت احوال لار بپرسید تا حساب دستتون بیاد

  2. با سلام ….چه دردی از ما را دوا میکند که همیشه هینطور با اب و تاب از شهری که ما نسبت به انها در تضاد هستیم را دوا میکند را گزارش میکنی اغایان گردانندگان هفت برکه …فکر نان باش که خربزه اب است همانطوری که انان در فکر خودشان هستند و بس ما نیز باید در فکر خودمان باشیم …والسلام

  3. جمعیت لار نسبت به جهرم کمتر است اما بدون محاسبه مهاجرت و مقیم خارج کشور .
    سال ۹۵ میزان مشارکت مردم لار در سر شماری ۵۵ درصد بود و جهرم ۷۵ درصد
    روستاها ی جهرم جز شهر جهرم حساب شده ولی برای لار خور و لطیفی شهرداری جدا دارد.
    کد های ملی لاری وجود دارد که به کد ملی شهر گراش تغییر بافته و قابل بررسی علت و پیگیری است.
    .
    .
    .

  4. اتفاقاً همین هفته قبل در جلسه ای در استان اعلام شد آمار زاد و ولد لار باعث بهبود آمار استان شده و در باقی شهر وضعیت مناسب نیست.
    .
    .
    دست های پشت پرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top