بستن

حسین‌زاده در انتخابات مجلس از نامزدی حمایت نخواهد کرد

هفت‌برکه: ابوالحسن محمودی، مسئول دفتر تهران نماینده مردم پنج شهرستان جنوب فارس در مجلس شورای اسلامی، در هفتاگرام، گفتگوی زنده در اینستاگرام هفت‌برکه، به پرسش‌های شهروندان و هفت‌برکه در مورد عملکرد حسین‌زاده پاسخ داد. می‌توانید این گفتگو را که روز چهارشنبه ۸ آذرماه ۱۴۰۲ انجام شد، از صفحه اینستاگرام هفته‌برکه (اینجا) مشاهده کنید.

عمده‌ترین محورهای این گفتگو، سفر یک‌هفته‌ای نماینده به ۱۲۰ شهر و روستای حوزه انتخابیه، جمع‌بندی مهمترین مسائل روستاییان جنوب فارس، کارهایی که نماینده می‌تواند و نمی‌تواند بکند، و نقش حسین‌زاده در انتخابات مجلس و پس از نمایندگی بود. 

بخش‌هایی از صحبت‌های محمودی را در ادامه بخوانید.

آقای حسین‌زاده در حال حاضر عضو کمیسیون تلفیق بودجه هستند. بازدیدها و سفرها در حوزه انتخابیه کمک می‌کند مشکلات، مسائل و نیاز سایر نقاط دسته‌بندی شود، تا نماینده با تسلط بیشتر، حضور موثرتری در کمیسیون بودجه داشته باشد.

در طول ۳ سال و نیم ما از روستاهای بالای ۵۰ خانوار، دو بار بازدید کردیم. حوزه انتخابیه حدود ۴۰۰ روستا دارد و بازدید از همه آن‌ها و ثبت ظرفیت و مشکلاتشان کار قابل توجه‌ای است.

مشکلی که در شروع نمایندگی داشتیم و وقت زیادی از ما گرفت این بود هر کدام از شهر و روستاهای حوزه چه مشکلاتی دارند. ما با بازدیدهایی که انجام دادیم یک بانک اطلاعاتی داریم که می‌توانیم آن را در اختیار مسئولان بعدی قرار دهیم.

ما از آقای جعفر‌پور خواستیم که مکاتبات عمومی و اطلاعاتی را در اختیار ما قرار دهد که با ما همکاری داشتند. ما نیز حاضریم اطلاعات را به نماینده بعدی منتقل کنیم.

سخنگوی شورا در جایگاهی نیست که بخواهد ابهام‌زدایی کند که آقای حسین‌زاده چرا در انتخابات ثبت‌نام کردند و یا چرا ثبت‌نام نکردند.

یکی دو روز قبل از پایان مهلت انتخابات دوستان شورا تماس گرفتد و از آن‌ها خواسته شد تا از ظرفیت‌های شهرستان بخواهند که برای انتخابات ثبت‌نام کنند.

بیماری آقای حسین‌زاده یکی از دلایل عدم حضور ایشان در انتخابات است.

بزرگان شهر شش ماه تا یک سال قبل از انتخابات باید وضعیت را ببینند، با نماینده صحبت کنند، راهکار بدهند و گزینه‌ی جایگزینی داشته باشند. این یک تصمیم یک شبه نبود با بزرگان، خیرین و معتمدین صحبت کردند و سرانجام به این نتیجه رسیدند.

سیاست و رفتار آقای حسین‌زاده در قبال انتخابات آینده مشابه سیاست و رفتار او در عزل و نصب مسئولین است یعنی نه از کسی حمایت می‌کند و نه علیه یک کاندیدا رفتار می‌کند.

برنامه ما در شش ماه باقی‌مانده این است که تا روز آخر پیگیر‌ کار‌های ناتمام باشیم و گزارشی از وضیعت حوزه انتخابیه را به ثبت برسانیم.

در روستاها بیشترین درخواست و مشکل بحث بهسازی روستایی است.

در حوزه برق روستاها به جز کورده که نوسان برق است مشکل خاصی نداریم. در حوزه گاز، به جز درزو سایبان و زاد محمود که مجوز گازکشی از وزیر گرفته شده است و چند روستای دیگر، بقیه روستاها گازرسانی شده است.

عمده‌ی روستاهای حوزه انتخابیه مشکل آب دارند. معضل اصلی کمبود آب است.

در بحث بهسازی روستاها، لارستان خیلی قوی‌تر عمل کرده است. خنج و اوز ضعیف است و گراش و جویم قابل قبول.

در حوزه راه روستایی، با وارد شدن قرارگاه امام حسن(ع) و امام حسین(ع) کارها سرعت بیشتری گرفته است.

در حوزه ورزش، لار و گراش در وضعیت مطلوب است خنج ضعیف است و اوز و جویم وضعیت متوسطی دارد.

مردم هنوز نمی‌دانند وظیفه نماینده قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون است و حجم درخواست‌ها و مشکلات شخصی در دفاتر نماینده زیاد بود.

مردم به این بلوغ و هوشیاری رسیدند که شعارهای انتخاباتی چقدر به واقعیت نزدیک است.

برای استان شدن به دو بال نیاز است، بال سیاسی و بال اقتصادی در بخش سیاسی ارتقا شهر و روستا موثر است که در این مدت چندین ارتقا داشتیم از جمله شهرستان شدن جویم، در بخش اقتصادی نیز احداث کارخانه خنج در حال انجام است که بزرگترین کارخانه جنوب کشور است.

در گراش از آنجایی که روستاها محرومیت بیشتری دارند عمده کارها و تمرکز ما روی روستا‌ها بود. در جواب به این سوال که برای گراش چه کردید؟ می‌گوییم؟ گراش از ما چه می‌خواست؟ آقای حسین‌زاده باید کدام خواسته را پیگیری می‌کرد؟

یکی از درخواست‌ها در گراش ارتقا ادارات بود، ما پیگیری کردیم اما مهم‌ترین بن‌بستی که با آن مواجه بودیم میزان جمعیت بود. ارتقا ادارات به این شرط صورت می‌گیرد که جمعیت شهر ۷۰ هزار نفر باشد که ما در حال حاضر ۵۶ هزار نفر هستیم.

در گراش مشکل کمبود آب داریم و نمی‌توانیم کارهای بزرگی چون ساخت کارخانه داشته باشیم چون ظرفیت آن فراهم نیست.

در بحث راه و جاده، جاده چک چک ۵ هزار و ۱۰۰ متر کار شده است و تا قبل از سال به کیلومتر ۱۷ و نیم می‌رسد.

در سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان فارس توانستیم برای محور جاده چک چک و لار- لامرد، ۴۲۰ میلیارد اعتبار را مصوب کنیم که ۳۰۰ میلیارد آن برای تکمیل جاده چک چک و تونل بالنگستان است. یعنی برای ۱۷ کلیومتر بعد اعتبار مصوب شده و کد ماده ۲۳ گرفته شده و کار روی ریل است.

در مورد دو نماینده شدن حوزه انتخابیه روز اول به شیراز و مرودشت اختصاص پیدا کرد با تلاش یک ساله آقای حسین‌زاده دوستان در کمیسیون شورا و وزراتخانه قانع شدند که این حوزه نیز وسیع است به دو نماینده نیاز است و حتی طرح نهایی شد. اما از دستور کار خارج شد. طبق پیگیری‌ها این طرح شش ماه مسکوت می‌ماند و در اردیبهشت بار دیگر وارد صحن می‌شود و امیدواریم رای بیاورد.

در مورد محمدآباد ۲۰ درصد اهالی انشعاب گاز گرفتند و ۸۰ درصد نگرفتند طی صحبتی که با شورای تامین داشتیم. قرار شد تیم کارشناسی بیاید تا گازرسانی در منطقه صورت بگیرد البته پیگیری موضوع خدمات‌رسای در حیطه وظایف شورا است.

در مورد اسماعیل آباد، نه کد روستا دارد، نه کد آبادی و نه کد پروژه. ساخت و ساز غیرمجاز و غیر فنی انجام شده که ممکن است حادثه‌ساز شود.

ما هم‌زمان با پیگیری برای شهرستان شدن جویم برای بخش شدن فداغ هم تلاش کردیم اما به دلیل تک دهستانی بودن در بوروکراسی اداری آن گیر کردیم. امیدواریم تا قبل پایان دوره به نتیجه برسیم و اگر این اتفاق نیافتاد راه و مسیر برای نمایندگان بعدی هموار شده است و کار را جلو بردیم.

دوست دارم بعد از اتمام دوره همکاری‌ام با نماینده به فضای رسانه‌ای برگردم و تجربیاتم را در قالب تحلیل ارائه کنم.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by هفت برکه گراش – گریشنا (@۷berkeh)

 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

3 نظر

  1. زیاد جوش زدن کمکمی به وضع موجود نمیکنه. نیازی به حمایت از هیچکس نیست. آینده رو ولش. مهم اینه تو این دوره کاری نشد و بسسسسسسسسسس. تمام

  2. چطور بانک اطلاعات مشکلات روستاها و جاهای دیگر جمع آوری کردید ولی هیچ اطلاعی از مشکلات و نیازهای زادگاه خودتان که در آن بزرگ شده اید ندارید؟ واقعا مردم را چی فرض کرده اید؟
    اینکه در عزل و نصب مسئولین هم دخالت نداشته اید، بیشتر به یک جوک و شوخی شبیه است .
    واقعا که

  3. بانک اطلاعاتی اگه کسی بخواد با یه جلسه و گردهمایی یا فراخوان عمومی مردم جهت انعکاس مشکلات انجام میشه. به عمق مساله که فکر کنی میفهمی از اول نیت برای اومدن چیز دیگه ایه. ولی ثابت شد ۱- اصل انجام کار و وظیفه کاری و از طرفی کم کاری و خیانت ربطی به بومی یا غیر بومی بودن نداره ۲- شخص قبلی که قبلا گراشی و مسئول بود آقای ع.ا.ح کاری ماندگار و ابدی برای شهر و شهرستان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top