بستن

ساندویچ ناصر اولین تجربه فست‌فود

هفت‌برکه – مجید افشار: تجربه خیلی از گراشی‌ها از فست‌فود با «ساندویچ ناصر» شروع شد. این سال‌ها منوی ناصر به همبر و بندری محدود می‌شود و تاکید می‌کند: «با نان بزالی»! خبری از نان باگت و … نیست و همه چیز به همان سبک قدیم است.

ساندویچ‌های ناصر هنوز همان طعم ظهرهای پس از مدرسه را دارد؛ روزگاری که بچه‌های دهه شصت، صبح و عصر به مدرسه می‌رفتند، ساندویچ ناصر در نزدیکی حسینیه اعظم بزرگترین تفریح بود.
ناصر چرخ‌انداز با ۴۵ سال سابقه، قدیمی‌ترین ساندویچی گراش است. بعد از تاسیس مغازه «شهر غذا»، ساندویچی ناصر از محل قدیمی به کنار اداره مخابرات کوچ کرد. ناصر می‌گوید: «قبلا کتلت، تخم‌مرغ و سوسیس هم داشتم.»

ناصر از خادمان همیشگی حسینیه اعظم است، از همان سال‌ها در کنار ساندویچی، یخ‌فروشی هم داشت و با تعطیلی کارخانه یخ‌سازی گراش، مغازه ناصر تنها جایی است که از اردیبهشت تا آبان می‌توانید سراغ یخ را بگیرید.

خدمت دیگری که ناصر چرخ‌انداز، یکی از آغازگران آن در گراش بود، کرایه ظروف برای مراسم‌هاست. او لیستی از ظروف استیل از جمله قاشق، چنگال، کاسه و سینی و همچنین آب و نوشابه را ردیف می‌کند.

سه پسر ناصر چرخ‌انداز مسیری جدا از کار پدر را دنبال کرده‌اند و او همچنان در ۶۵ سالگی به تنهایی مغازه را می‌چرخاند. پس ممکن است بعضی وقت‌ها با درِ بسته‌ی ساندویچی ناصر روبه‌رو شوید.

ناصر گفتگوی کوتاه ما را با «انشالله مکه اچش» به پایان می‌رساند.

 

دبیر عکس پایگاه خبری هفت‌برکه دبیر انجمن فیلم و عکس گراش

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top