بستن

مد و لباس؛ نظر جعفرپور چیست؟

 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، با تاکید بر اهمیت پرداختن به موضوع مد و لباس در جامعه اسلامی ایران، گفت: طراحی پوشاک متناسب با الگوی اسلامی – ایرانی و عرضه آن با قیمت‌های متناسب از ضرورت‌های امروز جامعه اسلامی است.جمشید جعفرپور، با تقدیر از تلاش‌های بنیاد ملی مد و لباس، توضیح داد:‌ تلاش‌های مربوط به ساماندهی نظام مد و لباس در کشور تنها مربوط به یک کارگروه نبوده بلکه عزم و اراده‌ای ملی را می‌طلبد تا از این روزنه بتوان فکری به حال وضعیت پوشاک شهروندان و به خصوص نسل جوان کرد.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: طی سال‌های که بنیاد ملی مد ولباس تاسیس شد طراحان مختلف دست به طراحی پوشاکی با توجه به نیازهای روز اقشار مختلف زدند و حاصل کار پوشاکی با طراحی‌های جدید و به روز بود.

جعفرپور با تاکید بر نقش تبلیغات برای اشاعه پوشاک مبتنی بر الگوی اسلامی – ایرانی، افزود: مسئولان امر باید با تشویق هنرمندان وخوانندگان برای استفاده از پوشاک اسلامی و ایرانی، این پوشاک را به نسل جوان معرفی کرده و برای آنها تبلیغات کنند.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس نهم، با تاکید بر لزوم تجدیدنظر در قیمت پوشاک متناسب با الگوی اسلامی – ایرانی، تصریح کرد:‌ یکی از انتقاداتی که به لباس‌های با طراحی الگوی اسلامی و ایرانی وارد شده بالا بودن قیمت این پوشاک است چرا که اغلب این لباس‌ها به صورت تک الگو تهیه می‌شوند که با توزیع و تولید انبوه به بازار پوشاک  مشکل بالا بودن قیمت آنها نیز رفع خواهد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: مسئله پوشاک از دغدغه‌های جامعه اسلامی ایران است از این رو مسئولان مربوطه باید بیشترین انرژی خود را صرف تولید و طراحی پوشاکی کنند که هم برای جوانان جاذبه داشته و هم اینکه با مذهب و دین افراد جامعه تعارض نداشته باشد.

مدیر گروه مطالعات فرهنگی رادیو فرهنگ سردبیر نشریه افسانه ویِژه گراش شاعر، پژوهشگر فرهنگ عامه، تاریخ و ادبیات در جنوب فارس مدیر انتشارات همسایه مدیرعامل موسسه فرهنگی هفت برکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top