بستن

طرح مطالبات گراش در شورای اداری با حضور جعفرپور

 گریشنا: دوشنبه ۱۳ خرداد، جلسه شورای اداری شهرستان با حضور جعفر‌پور نماینده‌ی مردم لارستان، خنج و گراش، کریمی‌فرد فرماندار شهرستان گراش و داریوش نصر مدیر کل راه و شهرسازی لارستان و جمعی از مسئولین و اعضای شورای اداری در سالن فرمانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گریشنا، کریمی‌فرد فرماندار شهرستان ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان و حاضرین، به انتخابات بیست ‌و ‌چهارم خرداد و لزوم بیداری و حضور پرشور مردم اشاره کرد و گفت: «طبق اساس‌نامه برای اولین‌بار نیاز است در هر شهرستان دو هیئت اجرایی و دو هیئت نظارت مستقل برای انتخاب اعضای شورای شهر و ریاست جمهوری تشکیل شود و در گراش تمام مراحل انتخاباتی براساس تقویم ابلاغی از وزارت کشور در مورد مقرر و با موفقیت اجرا شده است؛ و اعضای شورای اداری بر مبنای وظیفه‌ی قانونی و شرعی خود موظف هستند در این زمینه با ستاد انتخابات همکاری کنند.»

کریمی‌فرد: نیازهای اداری و طرح‌های نیمه‌تمام

بعد از این مقدمه، فرماندار گراش مشکلات و نیاز‌های اداری شهرستان را بیان کرد. کریمی‌فرد از عدم استقرار بعضی از ادارات به عنوان اصلی‌ترین معضل اداری شهرستان یاد کرد و گفت: «بعضی از اداراتِ دایر شده در سطح نمایندگی هستند و نیاز به ارتقا دارند؛ اداراتی نیز هستند که از نظر نمودار سازمانی دچار مشکل‌اند و نیروی انسانی لازم را ندارند. فقدان فضای اداری مناسب و مطلوب در شهرستان از لزوم احداث مجتمع اداری در کوتاه‌مدت خبر می‌دهد بعد از شهرستان شدن این مساله به عنوان یکی از مصوبات مطرح شد اما به دلیل تخصیص اعتبار ناکافی و روند نقدینگی امکان دارد عملی شدن این طرح هشت الی نه سال طول بکشد.»

در زمینه‌ی پروژه‌های عمرانی کلان که بیشتر به حیطه‌ی کاری مهندس نصر مربوط می‌شد به احداث جاده چک‌چک و طرح عمران راه روستایی اشاره شد. تسریع در طرح ساماندهی فاضلاب‌های سطح شهر از مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری نیز از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

جعفرپور: خبرهای خوب

بعد از صحبت‌های فرماندار گراش، دکتر جعفر‌پور شروع به صحبت کرد. او با توجه به آداب و رسوم، پیشینه، افتخارات و زبان مشترک در منطقه وحدت و همدلی را سرمنشاء پیروزی در این برهه‌ی حساس و سرنوشت‌ساز در جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد چند خبر خوب برای گراشی‌ها دارد.

اولین خبر نماینده مربوط می‌شد به راه‌یابی او به کمیسیون تلفیق تا در تدوین بودجه‌ و مقدورات یک‌ ساله‌ی کشور شرکت داشته باشد و از این طریق به اهداف منطقه‌ای خود نزدیک‌تر شود. استقلال بودجه‌ای دانشگاه علوم پزشکی گراش و تعامل این دانشکده به طور مستقیم با وزارت‌خانه از ثمرات این موفقیت است. او در ادامه گفت: «ظرفیت تبدیل شدن این دانشکده به دانشگاه نیز وجود دارد که در آینده این موضوع را نیز عملی خواهیم کرد.»

بعد از تاخیر چندماهه در دریافت دیجیتالی تصویر و صدا در گراش، جعفر‌پور در این جلسه گفت: «با پیگیری‌های مسئولین سازمان مشکلات به وجود آمده رفع شده است و تیم فنی برای تست کردن در منطقه مستقر است و بیست ‌و ‌هفتم رجب این طرح به صورت رسمی کلید خواهد خورد.»

دیدار با رییس جمهور

اما در بحث مشکلات اداری مطرح شده پاسخ داد: «در دیداری که با ریاست جمهوری داشتم خواستار استقرار کامل ادارات در شهرستان گراش بوده‌ام و مسئولین نیز معتقدند این آمادگی در شهرستان وجود دارد. در آینده‌ی نزدیک فرصتی مهیا می‌کنیم تا به همراه فرماندار گراش دیداری با رئیس جمهور داشته باشیم و مسائل را جدی‌تر پیگیری می‌کنیم.»

قرار بر این شد که امروز جعفر‌پور به همراه دوازده نفر از مسئولین از بخش ارد بازدید کنند و فردا بعد از ظهر بازدید از بخش مرکزی در برنامه‌ی کاری آن‌ها خواهد بود. نماینده‌ی مردم خنج، گراش و لارستان گفت: «طبق تعهدی که داده‌ام در سال حداقل یک بار به روستا‌ها می‌روم تا با مشکلات آنها از نزدیک آشنا شوم.»

امام جمعه آخرین سخنران این جلسه بود. موضوع صحبت‌های او حول سعی برای اتحاد در منطقه، جذب بودجه‌های کشور بر اساس اولویت‌ها و همکاری برای به بهترین شکل برگزار شدن انتخابات می‌چرخید.

درخواست‌های روسای ادارات

سه نفر از روسای ادارات نیز در پایان جلسه مشکلات اداره‌ی خود را به گوش جعفر‌پور رساندند. اسدی مدیر جهاد کشاورزی گفت: «به دلیل شرایط خاص آب و هوایی و خشک‌سالی در منطقه اجرای طرح آب‌خیزداری یکی از اصولی‌ترین مسائل است تا اثرات خشک‌سالی را به حداکثر برسانیم. هیجده رشته قنات در گراش وجود دارد که قابل اصلاح و بازسازی است. ایجاد مجتمع دام‌داری و دام‌پروری به دلیل علاقه‌ی بعضی از شهروندان به این کار باید مورد توجه قرار گیرد. چون اداره‌ی جهاد کشاورزی طبق قوانین در مجتمع اداری نمی‌گنجد و با توجه به واگذاری زمین برای استقرار این اداره می‌بایست تدبیری اندیشید تا اجرای زیر‌ساخت‌ها شتاب بیشتری بگیرد.» افزایش مزایا برای کارکنان در جهت حفظ نیرو‌های کیفی نیز از دیگر خواسته‌های اسدی بود.

کوثری رئیس دانشکده علوم پزشکی از دکتر جعفر‌پور می‌خواهد برای این‌که بیمارستان زیر ‌نظر دانشکده باشد و دانشکده‌ی علوم پزشکی، دانشکده‌ی خدمات بهداشتی و درمانی نیز محسوب شود، ترتیبی داده شود تا با دکتر عین‌الهی رئیس شورای گسترش دیداری داشته باشد. جعفر‌پور در جواب به این مساله گفت: «اقدامات لازم انجام شده و تا هفته‌ی آینده بیمارستان زیر‌ نظر دانشکده‌ی علوم پزشکی خواهد رفت.»

اکبری مسئول اداره ورزش نیز سخنان‌اش را با گفتن از مشکلات مجتمع محبی که پنج، شش سال از تاسیس آن می‌گذرد و بعضی از قسمت‌های آن در حال فرسوده شدن است آغاز کرد. رسیدگی و شروع به کار سالن ورزشی نیمه‌کاره‌ی دهستان فداغ که در حال خراب شدن است؛ و هم‌چنین احداث و افزایش امکانات ورزشی در بخش ارد از جمله مواردی بود که اکبری به آنها اشاره کرد.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top