دوشنبه نهم اردیبهشت در سالن سراجی مراسم گرامی‌داشت روز معلم با حضور روزی‌طلب مدیر کل سازمان آموزش و پرورش استان فارس و مسئولین شهرستان و همچنین تعدادی از مدیران و دبیران مدارس برگزار شد.

کریمی‌فرد، فرماندار شهرستان گراش، در این برنامه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: «یکی از الزامات انسان‌سازی، خودسازی است و در وهله‌ی دوم به‌روز‌رسانی علم و دانش اهمیت دارد.» او به لزوم شرکت در انتخابات پیش رو، نیز اشاره کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس نیز در جمع فرهنگیان گراش با اشاره به ارتباطات امروز انسان‌ها که مرز جغرافیایی ندارد گفت: «نقش تعلیم و تربیت و مسائل فرهنگی در عصر حاضر بسیار پررنگ‌تر است.»

Ruze Moallem 2

به گزارش اداره روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمدحسین روزی‌طلب در جمع فرهنگیان گراش با اشاره به آیاتی از قرآن کریم  اظهار داشت: مسلمانان در اتباطات امروزی دارای ذخایر غنی فرهنگی و اعتقادی هستند، چرا که اسلام و مکتب اسلام بالاتر است و هیچ چیز بهتر از آن نیست.

وی با اشاره به این که هنوز تصویر روشنی از مسائل تعلیم و تربیت اسلامی به صورت عملیاتی ارائه نشده گفت: در این خصوص لازم است علمای دینی و نظریه‌پردازان اسلامی مطالعات عمیقی را انجام دهند.

روزی‌طلب با اشاره به تلاش غربی‌ها در خصوص راه‌اندازی فن‌آوری‌های نوین مانند اینترنت و ماهواره و … اذعان داشت: غربی‌ها می‌خواهند با استفاده از این فن‌آوری‌ها سبک زندگی خود را به دنیا القاء و نسل امروز ما را منحرف کنند، اما ما باید افرادی تربیت کنیم که این ترفند غربی‌ها را بی‌تاثیر کنند.

وی با اشاره به نقش مهم تربیت در کودکی گفت: اگر معلم نتواند دانش‌آموزان را با یک زندگی الهی و قرآنی آشنا کند مسلماً دانشگاه نیز نخواهد توانست موثر باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش با اشاره به این که در هنگام ظهور امام عصر (عج) انسان‌های تربیت‌یافته گرداگرد ایشان حضور می‌یابند گفت: معلم ما می‌بایست تمام تلاش خود را برای تربیت انسان‌های تربیت‌یافته معطوف کند و نسل امروز نیز می‌بایست بتواند با در اختیار گرفتن ابزارهای نوین، از آنها برای رشد و توسعه معرفت و اخلاق در دنیا استفاده نماید.

وی در پایان با اشاره به نقش مهم اخلاق و تربیت تاکید کرد: آموزش علوم مختلف باید همراه با افزایش اخلاقیات و عبودیت در دانش‌آموزان باشد.

Ruze Moallem 1