بستن

آیا مشکلات خیابان بسیج، گریبان ساکنان را رها خواهد کرد؟

گریشنا:

grey آیا مشکلات خیابان بسیج، گریبان ساکنان را رها خواهد کرد؟  به گزارش رویدادشهر: خیابان بسیج، خیابانی که ۲۰ متر عرض و بیش از ۹۰۰ متر طول دارد و در مرکز شهر گراش واقع شده است. ساکنان این خیابان به‌دلیل وجود کانال فاضلاب زیرزمینی، چندین سال است که از مشکلات ناشی از غیراستاندارد و غیربهداشتی بودن آن رنج می‌برند.

به گفته‌ی ساکنان خیابان بسیج، با شروع فصل گرما، این کانال هوای محله آلوده و بدبو می‌کند. همچنین وجود پشه و حشرات مختلف باعث شیوع بیماری‌های پوستی می‌شود.

این خیابان در هنگام بارندگی نیز وضعیت نامناسبی دارد. کلیه زباله‌های خیابان امام(ره) وارد این کانال شده و پس از ورود به خیابان بسیج، وارد سطح خیابان و حتی منازل می‌شود.

شهردار گـراش در این‌باره به خبرنگار رویدادشهر توضیح داده است: «تا چند سال پیش هیچ گونه عملیاتی روی این کانال صورت نگرفته، ولی با اعتباری به مبلغ ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان انتهای خیابان بسیج به‌سازی شده و آب‌های راکد را به بیرون از شهر انتقال داده‌ایم.»

قائدی پای اداره‌ی آبفا را هم به موضع باز کرد: «اگر اداره آبفا شهرستان طرح فاضلاب خیابان‌هـای شهـر را اجـرا نمـاید این مشکل تا حدودی برطرف خواهد شد.»

اما برخی ساکنین این خیابان معتقدند اجرای این طرح سال‌ها به طول می‌انجامد و در آینده‌ی نزدیک امکان اجرای آن وجود ندارد. ساکنین خیابان بسیج می‌گویند این معضل همچنان گریبان‌گیرشان خواهد بود.

یکی دیگر از اهالی این خیابان از ارائه یک طرح مهندسی شده به شهرداری خبر داد و گفت «طرحی توسط مهندسین تهیه شده که آب‌های سطحی خیابان را به داخل جداول کناره هدایت کند و کانال زیرزمینی وسط خیابان بسیج از بین رفته و مشکل بهداشتی ناشی از آن رفع شود. ولی چندین سال از این موضوع گذشته و شهرداری تمایل به انجام این کار ندارد.»

اهالی خیابان بسیج سال‌هاست با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند و مسوولین هم ترجیح می‌دهند به جای رفع مشکل، آن‌ها را به آینده حواله کنند. باید یک‌بار برای همیشه با اختصاص بودجه‌ای مناسب، شر این مشکلات را از سر ساکنین این خیابان کم کرد.

عکاس پایگاه خبری هفت‌برکه گراش

5 نظر

  1. یک مورد ذهن من رو به خودش مشغول کرده.
    بر چه اساس و معیاری دیوارچینی رودخانه بندوشیخ در اولویت بوده نسبت به برطرف کردن مشکل فاضلاب انتهای خیابان بسیج؟
    یکی پاسخگو باشه لطفا.
    از فاضلاب شهری گفتند. تهران که پایتخت ایرانه ، جنوب شرق تهران رو از سال ۸۷ اومدن فاضلاب شهری رو اجرا کردن.

    1. واقعا که : وقتی در بخشی از تهران، تازه فاضلاب شهری ایجاد میشه و در شهرستان های بزرگ استان هنوز این طرح محقق نشده چگونه ما برای گراش انتظار داشته باشیم بزودی این طرح اجرا بشه !!!
      در مورد طرح فاضلاب شهری گراش که شهردار محترم گفتند باید بگم سال های ساله که اینو میگن ولی مطمئنم این طرح ربطی به برطرف کردن معضل فاضلاب خیابان بسیج نداره. چون …
      مسئولین محترم شهر لطفا بجای خیلی از چیزهای غیر ضروری و ضرورت کمتر به فکر برطرف کردن همچون مواردی باشید تا دعای خیر همه پشت سرتان باشد.

  2. سلام به همه گراشی ها
    ضمن آرزوی موفقیت برای خدمت به مردم ولایی گراش باید عرض کنم درست است تا چند ماه آینده شورای دیگری روی کار خواهد آمد و آیا شهردار فعلی باز هم بر سر کار باشد یا نه انشالله هر کسی شهردار شد موفق باشد.
    ولی مشکل خیابان بسیج باعث آزار و اذیت بسیاری از مردم شده است. در انتهای خیابان بسیج کار صورت گرفته اما مشکل فاضلاب همچنان به قوت خود باقیست. ساکنان منطقه بسیج و بندوشیخ درخواست های مکرر خود را به شما و شهرداران سابق ارائه نموده اند. نیاز نیست این کار در یک سال به پایان برسد ولی می شود هر سال با مبلغی اعتبار برای از بین بردن این کانال اختصاص داد. می شود همچنانکه برای فضا سازی و زیبا سازی شهر اعتبار اختصاص می گیرد برای رفع این مشکل نیز اقدامات جدی تری انجام شود.
    جناب آقای شهردار ساکنان خیابان بسیج از شما تقاضا دارند برای رفع این معضل بهداشتی و اجتماعی اقدام فرمایید.

  3. تو رو خدا مسئولین و جناب شهردار لطفا هر طرحی واسه برطرف شدن این معضلات دارین زودتر اجرا کنین ….همچنین بلوار صیاد شیرازی قسمت مسجد امام رضا اونجا هم وقتی تابستون شروع میشه همین معضلات خیابان بسیج رو داره…

  4. سلام
    حقیقتش من که چشم آب نمیخوره از بعضی از مسئولین تا زمانی که طرز فکر عجیب و غریبشون عوض بشه.
    تمام این مشکلات ریشه در طرز فکر مسئولین داره.
    به امید روزی که واقعا نیرو های متخصص وارد عمل بشن.
    نه نیرو های . . . !!
    مشکلات فقط از طریق فکر باز و نیروی متخصص حل میشه که ما ازشون غافل هستیم.
    خیابان بسیج و ساکنانش منتظر این روز خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top