بستن

گراش؛ کمترین ،شیراز؛ بیشترین داوطلب ثبت نام شوراها

به گزارش شیرازه، مدیرکل سیاسی استانداری فارس در نشست خبری روز گذشته اعلام کرد: در استان فارس ۱۶ هزار و ۴۹۲ نفر در انتخابات شوراها ثبت‌نام کرده‌اند. از این تعداد ۱۵ هزار و ۵۷۱ نفر مرد و ۹۲۱ نفر زن هستند.

صادقی با اشاره به اینکه استقبال خوبی برای ثبت نام در شوراها صورت گرفت،خبر داد: سه شهرستان شیراز، کازرون و داراب به ترتیب بالاترین امار ثبت‌نام داوطلبین در استان را به خود اختصاص داده‌اند.همچنین شهرستان گراش کمترین دواطلب و متقاضی ثبت‌نام در شوراهای شهر و روستا در استان را داشته است.

یحیی صادقی تصریح کرد: از مجموع کل ثبت‌نامی‌ها ۳۳۰۲ نفر در بخش شهری، ۱۲ هزار و ۷۴۲ نفر در حوزه‌های روستایی و ۴۴۸ نفر در حوزه‌های عشایری ثبت‌نام کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: گام اول در ایجاد حماسه سیاسی در کشور با انجام مقدمات انتخابات شوراهای شهر و روستا با دستور وزیر کشور با ثبت‌نام از داوطلبین برداشته ‌شد. البته به رغم اینکه اعلام شده بود کاندیداها سعی کنند در روزهای آغازین ثبت نام کنند تا ساعت ۱۱:۴۰شب آخر یک کاندیدا ثبت نام کرد. ثبت نام کاندیداها در روز آخر حجم کار را بالا برد و باعث تاخیر در اعلام آمار کاندیداها شد.

وی افزود: تعداد فعلی اعضای شوراهای شهر و روستا در استان فارس ۵۱۸ نفر است که در انتخابات خردادماه به ۵۸۶ نفر افزایش می‌یابد.

مدیر گروه مطالعات فرهنگی رادیو فرهنگ سردبیر نشریه افسانه ویِژه گراش شاعر، پژوهشگر فرهنگ عامه، تاریخ و ادبیات در جنوب فارس مدیر انتشارات همسایه مدیرعامل موسسه فرهنگی هفت برکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top