بستن

بیش از ۷۰۰ دانش‌آموز در گراش برای ادامه تحصیل نیازمند کمک هستند

هفت‌برکه: ۱۵ شهریورماه تا ۱۵ مهر ۶۰ پایگاه ثابت و سیار برای جمع‌آوری کمک برای تهیه لوازم تحصیلی دانش‌آموزان بی بضاعت در شهرستان گراش مستقر می‌شود.

به گزارش هفت‌برکه، سه‌شنبه ۳۱ مردادماه ۱۴۰۲ جلسه ستاد احسان و نیکوکاری جهت تهیه لوازم تحصیلی برای دانش‌آموزان بی بضاعت در سالن کنفرانس فرمانداری با حضور مسلم برزگران، معاون سیاسی امنیتی و انتظامی فرمانداری، نادر افشار، رییس کمیته امداد شهرستان گراش، مجمع خیرین سلامت شهرستان گراش، هلال احمر، گروه های جهادی، نماینده خیرین و موسسات خیریه شهرستان گراش برگزار شد.

نادر افشار، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان گراش گفت: «شهرستان گراش ۳۵۰ دانش‌آموز تحت پوشش دارد، تامین هزینه‌ها برای این دانش‌آموزان بسیار سخت است و گاهی منجر به ترک تحصیل دانش‌آموزان می‌شود، در آستانه بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی جدید، شور عاطفه‌ها در ۶۰ پایگاه ثابت و سیار و مراکز نیکوکاری این نهاد در سطح این شهرستان برگزار می‌شود.»

نادر افشار با بیان اینکه این برنامه مطابق سال‌های گذشته با هدف کمک به دانش آموزان و دانشجویان نیازمند برگزار می‌شود، افزود: «مردم نیکوکار و خیرین نیک اندیش شهرستان می‌توانند کمک‌های نقدی و کالایی خود را از طریق این پایگاه‌ها به دست جامعه هدف و نیازمندان برسانند.»

افشار با اشاره به این که به دلیل همزمانی با ایام اربعین حسینی، امسال نیز پویش جشن عاطفه‌ها با عنوان «شور عاطفه‌ها» برگزار می‌شود، گفت: «بازه زمانی اجرای پویش ملی شور عاطفه‌ها در سال جاری از ۱۵ شهریورماه تا ۱۵ مهرماه در نظر گرفته شده است.»

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)گراش با بیان اینکه هزینه حداقلی برای هر دانش آموز و دانشجوی تحت پوشش را سه میلیون تومان است افزود: «از مردم نوعدوست و نیکوکار گراش درخواست داریم ما را برای تامین این هزینه‌ها یاری دهند. کمک های جمع آوری شده در هر شهرستان برای نیازمندان همان منطقه هزینه خواهد شد. سال گذشته ۳۰۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی از طریق شور عاطفه‌ها جمع‌آوری و در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار گرفت.»

مسلم برزگران معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی فرمانداری گراش در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی برگزاری شور عاطفه‌ها گفت: «برگزاری شور عاطفه ها در تقویت فرهنگ نوع دوستی و حمایت از نیازمندان موثر است، همه باید تلاش کنند این آیین معنوی در سطح این شهرستان به خوبی و با مشارکت گسترده مردم برگزار شود.»

علیرضا دانشور، رئیس شورای اسلامی شهر گراش از تهیه ۱۰۲۰ بسته حمایتی با اعتباری بالغ بر ۳۲۰ میلیون تومان به همت خیرین و مشارکت شورای اسلامی شهر خبر داد.

مجتبی بنی‌اسدی، روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان گراش در این جلسه گفت: «دانش‌آموزان بی‌بضاعت و نیازمند شهرستان گراش بیش از این آماری است که کمیته امداد اعلام کرده است، عدد ۳۵۰ تنها دانش‌آموزانی هستند که تحت پوشش هستند ولی تعداد دانش‌آموزان نیازمندی که از طریق مدیران مدارس به ما اعلام شده است بیش از ۷۰۰ نفر است. امیدوارم برای توزیع کمک‌ها اجماع خوبی صورت بگیرد.»

آمار سال گذشته دانش‌آموزان گراش بیش از ۱۰ هزار نفر بوده است. حدود ۶ درصد دانش‌آموزان مدارس گراش برای ادامه تحصیلی نیازمند حمایت و کمک هستند.

در این جلسه تصمیم گرفته شد آموزش و پرورش آماری را از مدیران مدارس تهیه کند و گروه‌های خیریه لوازم التحریر تهیه شده را در اختیار کمیته امداد قرار دهند و در نهایت کمیته امداد با هماهنگی مدیران مدارس توزیع لوازم التحریر را توزیع کند.

هر چند که گروه‌های خیریه مختلفی در گراش فعال است و نیاز است که هماهنگی بیشتری بین این گروه‌ها وجود داشته باشد. 

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top