هفت‌برکه: عملیات آماده‌سازی ۶۲ هکتار زمین در تنگ حسین برای واگذاری در فاز ۴ مسکن ملی آغاز شد. 

ابتدای مردادماه ۱۴۰۲ روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان خبر داد عملیات آماده‌سازی ۶۲ هکتار زمین در اراضی معروف به تنگ‌حسین  توسط پیمانکار بومی آغاز شده است. این اراضی برای ساخت ۵۰۳ واحد مسکونی ویلایی برای واگذاری به اقشار ثبت نام کننده در طرح نهضت ملی مسکن پیش‌بینی شده است.

تاکنون در شهر گراش بیش از ۵۴۴۶ نفر برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که ۲۲۴۳ نفر حائز شرایط دریافت زمین هستند و اداره کل راه و شهرسازی لارستان اعلام کرد به تعداد این افراد زمین لازم برای ساخت واحدهای مسکونی تامین شده است.

به گزارش هفت‌برکه، اراضی تنگ حسین در شمال شرق گراش و شمال کمربندی در دست ساخت شهر واقع شده است. کشتارگاه گراش در این محدوده قرار دارد و اسکان تعدادی از دامداران از حدود ۲۰ سال پیش یکی از چالش‌های اداره کل راه و شهرسازی برای آماده‌سازی این اراضی است.

تنگ حسین در حال حاضر محل انباشت نخاله‌های ساختمانی است و با توجه به مسطح نبودن این اراضی، آماده‌سازی آن نسبت به سایر زمین‌های مسکن ملی هزینه و زمان بیشتری خواهد برد.

تنگ حسین به عنوان فاز چهارم مسکن ملی گراش شناخته می‌شود و قرار است عمده واگذاری‌های آن به تعاونی‌های مسکن ادارات، فرهنگیان، نیروهای نظامی و انتظامی و همچین باقی‌مانده متقاضیان سه فرزندی باشد.

Tang Hosein 01