بستن

۱۵۰ هزار پرس ولیمه در بازگشت حجاج گراشی پخت می‌شود

هفت‌برکه: در بازگشت حجاج گراشی از سفر خانه خدا، بیش از ۱۵۰ هزار پرس ولیمه پخت می‌شود و به طور متوسط هر گراشی این هفته برای چهار شب دعوت است.

بر اساس برآورد هفت‌برکه، سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۰۰ نفر از گراشی‌ها راهی سرزمین وحی شده‌اند. بازگشت حجاج فارس از دوشنبه ۱۹ تیرماه آغاز شده است و در یک هفته پیش‌رو آیین استقبال از حاجیان و ولیمه حجاج انجام می‌شود. 

حاج حسین عالمی که امسال در سفر حج حضور داشت، برآورد کرده است که امسال حدود ۱۵۰۰ دیگ برنج و خورشت گراشی پخت خواهد شد. هر دیگ برنج و خورشت برای پذیرایی از ۸۰ تا ۱۲۰ نفر در نظر گرفته می‌شود که در مجموع ۱۵۰ هزار پرس غذا در این یک هفته توزیع خواهد شد. 

با توجه به جمعیت ۳۸ هزار نفری شهر گراش، هر گراشی در این هفته به طور متوسط چهار وعده برای «مکه‌ای» دعوت است. 

بسیاری از حجاج مراسم را به صورت گروهی برگزار می‌کنند تا در این مورد صرفه‌جویی شود و همچنین کمیته امداد امام خمینی(ره) اعلام آمادگی کرده است که بخشی از ولیمه‌ها و غذای پخته شده را دریافت و بین نیازمندان و افراد تحت پوشش توزیع کند. 

 

 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

5 نظر

  1. خوش بحال کسانی که دلخوش. این دیگها وپلو خورشت هستند واقعا خدا به ما رحم کند در دنیا چه خبر. است وما مشغول. ولیمه. ونذری. واین کارهایم

  2. مردم دنیا وجوامع پیشرفته دنبال ثبت نانو تکنولوژی وهوش. مصنوعی هستندما هم. دنبال ثبت آیین های مثل. الغوث وسنگاوی هستیم. نتیجه آنهم فاصله ما. با امارات واروپا و…..است که همچنان درصف مرغ ونانوایی وخوراک ولیمه. ونذری. هستیم. ای خدا ؟؟؟!!

  3. آقا یا خانم صادق و دلسوز که با این ادبیاتت معلومه هردوتاش یک نفر هستی و به نام لارستان و گراش نظر میدی! لطفاً دست از این کارها بردار و خودت باش!

  4. آقا یا خانم دیده بان

    خودتو ناراحت نکن
    ۹۰ درصد کامنت های میلاد لارستان و اوز امروز هم این بابا میذاره

    نخود قاطی همه آش ها هستش ایشون

  5. با سلام
    همیشه با نزدیک شدند ایام محرم و رمضان سر وکله این عزیزان پیدا میشه که چرا روزه میگیرید؟ بجای روزه گرفتن به فقرا کمک کنید ،چرا به حج میرید؟ بجای پول حج که توی شکم عربها بریزید به فقرا خودمون کمک کنید،اقا یا خانم عزیز حج روزه و ولیمه دادن چیزیه که خداوند امر کرده و این ولیمه ای هم که میدن چنتا فقیر هم سیر میشن،بالاخره این دوستان باید تکلیف خود را روشن کنند باید به فقیر کمک کرد یانه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top