بستن

۱۰+۱ توصیه پلیس گراش برای پیشگیری از سرقت منزل

هفت‌برکه: نمی‌توان آمار جرائم را به صفر رساند اما با انجام برخی کارها می‌توان از احتمال وقوع سرقت کاست و یا در صورت وقوع سرقت خسارت‌های آن را کمتر کرد. پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی شهرستان گراش در ۱+۱۰ توصیه سعی کرده با آگاهی دادن به شهروندان، از سرقت منزل پیشگیری کند. 

۱- از نگهداری وجه نقد، ارز و طلاجات زیاد در منزل خودداری شود.

۲- بهتر است دارایی‌های نقدی را در صندوق امانات بانک نگهدارید.

۳- دوربین مداربسته و دزدگیر از تجهیزات ضروری هر خانه‌ای‌ست.

۴- قبل از شناسایی کامل افراد از باز کردن در منزل خودداری کنید.

۵ – برای در پشت‌بام همزمان از قفل و گیره کشویی استفاده کنید.

۶- بعد از پایان ساخت خانه یا انجام تعمیرات، قفل‌های ساختمان را تعویض کنید.

۷- با مشاهده تردد مکرر خودروهای ناشناس در محله حتما به پلیس اطلاع دهید.

۸- در مسافرت از آشنایان و همسایگان بخواهید به صورت نامنظم به منزل شما سر بزنند.

۹ -اگر تیر برق در نزدیکی دیوار شما قرار دارد حتما لبه دیوار را ایمن‌سازی و حائل کنید.

۱۰ – به اندازه زیبایی ساختمان خود به ایمنی ساختمان نیز اهمیت بدهید.

۱۰+۱ بیشتر سرقت‌های منزل درگراش ساعت‌های اولیه شب رخ می‌دهد حتی برای خروج از منزل برای مدت کم، حتما درها را کامل قفل و سیستم ایمنی را فعال کنید.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

  1. سارقین اصلا به جنس درب حفاظ، کرکره و گاوصندوق نگاه هم نمیکنند، پس برای ورود سارقین از درب فقط دو روش قابل تصوره. اولیش اینه که قفلهای درب را با شاه کلید، انبر قفلی، پیچگوشتی یا دیلم باز یا تخریب کنند که بیشتر از چند ثانیه طول نمیکشه و تنها راه مقابله با این روش سارقین اینه که هر نوع قفلی را برای حفاظت از جان و مال و ناموس خودتون میخرید، اولاً فقط از فروشنده ای معتبر بخرید که امروز نیومده باشه و فردا ازش اثری نباشه و دوم اینکه اون فروشنده باید بدون هیچ قید و شرطی، “ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت” بده و حتما دقت کنید که با ضمانت کیفیت، ضد اسید بودن، ضد برش بودن، فولادی بودن یا هر عنوان دیگری به جای “ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت” گمراهتون نکنه و با حرفهایی مثل اینکه وقت بیشتری از دزد تلف میکنه شما را از اصل داستان که ضد دیلم بودن واقعی اون قفل هست دور نکنه و روش دوم سارقینی هستند که در لباس مامور پلیس، آب، برق، گاز، تلفن، پست، پیک رستوران، سرایدار، پرستار، نظافتچی، تعمیرکار و حتی همسایه، دوست و فامیل که به هر صورت خودتون درب را براشون باز میکنید که فرار از دست چنین سارقینی فقط یک راه داره که حتی اگر اموال ارزشمندی هم ندارید ولی یک گاوصندوق ضد دیلم واقعی بگیرید که مجهز به قفل ضد زورگیری باشه که جان و مال شما را نجات بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top