بستن

چشمان اسماعیل به دنیا ماند

هفت برکه: بافت قرنیه و برخی نسوج (رگ‌ها) اسماعیل پناهی، کشاورز فداغی که چند روز پیش به قتل رسید با رضایت خانواده اهدا شد. این اتفاق  با ۳۱ اردیبهشت ماه روز اهدای عضو، هم‌زمان بود.

به گزارش هفت برکه سی‌ام اردیبهشت ماه خبر قتل اسماعیل، ساکنین روستای فداغ را شوکه کرد. جسد او برای طی شدن روند تحقیقات به پزشک قانونی شیراز منتقل شد.

علی پناهی، برادر اسماعیل در گفت و گو با هفت برکه در مورد اهدای قرینه و نسوج پیوندی می‌گوید:«بعد از مرگ برادرم دو نفر از پزشک قانونی شیراز با ما تماس گرفتند و بعد از دادن توضیحات کامل درخواست کردند اعضای او اهدا شود. اسماعیل در زمان حیات با همسرش در این رابطه صحبت کرده بود و گفته بود در صورتی که حادثه‌ای برای او افتاد حاضر به انجام پیوند اعضا است و این شد که من، پدرم و همسرش برای اهدای عضو رضایت دادیم.»

مراسم خاکسپاری مرحوم پناهی اول خردادماه در فداغ با حضور پرشمار اهالی و برخی خویشاوندان گراشی او برگزار شد.

اسماعیل پناهی دارای مدرک کارشناسی ارشد جغرافیا بود و در ورزش‌های رزمی نیز فعالیت داشت.

با افزایش اطلاعات، افراد بیشتری حاضر به انجام اهدای عضو عزیزان خود بعد از اعلام مرگ قطعی توسط پزشکان متخصص می‌شوند.

به جز اعضایی مانند قلب، ریه‎‌ها، کبد، روده کوچک، لوزالمعده و کلیه‌ها، برخی از بافت‌های بدن مانند قرنیه، تاندون، پوست، دریچه قلب و … نیز قابل پیوند هستند و برخلاف اعضای پیوندی، بافت‌های پیوندی می‌تواند تا ۲۴ و یا حتی ۴۸ ساعت بعد از مرگ فرد اهدا شود و حتی می‌توان آن را برای مدت‌های طولانی ذخیره کرد.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top