بستن

لیست نامزدها به ۲۰ نفر رسید

با اضافه شدن علی‌اصغر حسنی، لیست نامزدهای شورای شهر گراش به ۲۰ نفر رسید.

دو نفر دیگر روز جمعه ۳۰ فروردین برای ثبت‌نام اقدام کردند و با مشخص شدن دو نفر ثبت‌نامی از روزهای قبل اکنون ۲۰ نفر در لیست انتظار شورای شهر هستند. یک زن دیگر، فاطمه خواجه و یک مهندس عمران دیگر، هادی هادی‌پور امروز ثبت‌نام کردند. مهدی صمیمی و عبدالحسین (محسن) مهیایی نیز روز پنجشنبه ثبت‌نام کرده بودند. اما ثبت‌نام هیچ‌کدام به اندازه علی‌اصغر حسنی در انتخابات تاثیرگذار نیست.

البته برای تکمیل شدن لیست دو روز حساس دیگر مانده است. هنوز هیچ‌کدام از اعضای شورای فعلی تصمیم نگرفته‌اند و رایزنی برای حضور افراد سرشناس دیگر نیز ادامه داد. لیست مساجد برق‌روز در حال تکمیل شدن است اما به گفته علی دیباچی آن‌ها در حال رایزنی با افراد باتجربه هستند تا آن‌ها را راضی به ثبت‌نام کنند. همچنین امشب جلسه‌ای در مسجد امام زین‌العابدین(ع) واقع در شهرک شهید بهشتی تشکیل شد. در این جلسه گروهی از جوانان بر حضور حبیب‌الله مهرابی در این انتخابات تاکید داشتند. مهرابی در سخنانی تحلیل خود را از شرایط شهر و انتخابات پیش‌رو بیان کرد.

یکشنبه ساعت ۲۰ آخرین مهلت ثبت‌نام و هنوز تا آن ساعت و البته تا نیمه شب روز ۲۴ خرداد که نتایج انتخابات اعلام می‌شود این انتخاب پیچ و خم زیادی خواهد داشت.

در این صفحه لیست اسامی بیست نفری که برای نامزدی انتخابات شورای شهر ثبت‌نام کرده‌اند را ببینید با کلیک روی هر کدام به صفحه اختصاصی نامزد مورد نظر می‌روید که به تدریج تکمیل خواهد شد.

علی‌اصغر حسنی

علی‌اصغر حسنی شناخته‌شده‌ترین ثبت‌نامی انتخابات تا امروز است. نماینده دوره گذشته مجلس شورای اسلامی احتمالا تاثیرگذارترین چهره این دوره خواهد بود.

علی اصغر حسنی می‌گوید: «با تماس و اصرار دوستان برای حضور احساس وظیفه کردم. هر چند شاید بعضی بگویند شان نمایندگی شورا از نمایندگی  مجلس کمتر است اما به نظر من شهر مهم‌تر است و در هر جایگاهی که باشیم به دنبال خدمت به شهر هستیم.»

حضور حسنی می‌تواند بخشی از معادلات انتخابات را تغییر دهد یا کسی را تشویق به نامزدی یا عدم نامزدی کند. حسنی می‌گوید: «در حال حاضر راسا وارد انتخابات شده‌ام اما ممکن است بقیه افراد که مشخص شدند اتلاف کنیم.»

علی‌اصغر حسنی متولد ۱۳۴۱ در گراش و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت است. در سوابق او ریاست بیمارستان و هلال احمر گراش دیده می‌شود. او با برنده شدن در انتخابات اسفند ۱۳۸۶ و راه‌یابی به مجلس هشتم شورای اسلامی به شناخته شده‌ترین چهره‌سیاسی گراش تبدیل شد. حسنی بعد از این که امکان حضور در انتخابات مجلس نهم را نیافت اکنون با نامزدی برای انتخابات شورای شهر به صحنه بازگشته است.

فاطمه خواجه

فاطمه خواجه دو هفته پیش پدرش، جعفر خواجه، را از دست داد، مردی که نیکوکار و معتمد شهر بود و به گفته دخترش، «همیشه اولین نفری بود که برای رفع مشکلات مردم پا جلو می‌گذاشت و تا جایی که می‌توانست در این راه کوشش می‌کرد.» فاطمه خواجه می‌گوید همین روحیه‌ی پدر سرمشق اصلی‌اش در ورود به انتخابات بوده است، و البته آشنایی‌اش با مشکلات شهر: «از همان دوره‌ای که در فرمانداری کار می‌کردم و در انتخابات مجلس [سال پیش] فعال بودم، به فکر افتادم که هر چه سریع‌تر واحدهای درسی‌ام را تمام کنم و مدرک‌ام را بگیرم تا بتوانم در انتخابات شورا شرکت کنم. هدف‌ام سر و سامان دادن به شهر بود، چون به واسطه‌ی کارم، مشکلات شهر را به وضوح می‌دیدم و تصمیم گرفتم تا جایی که می‌توانم در رفع آنها تلاش کنم.»

خانم خواجه حدود دو سال مسئول دفتر فرماندار پیشین گراش، مسعود خواست‌خدایی، بود؛ ولی می‌گوید «چون قرارداد نداشتم از فرمانداری بیرون آمدم.» او پارسال و در زمان انتخابات مجلس به عنوان کاربر رایانه و مسئول وی‌پی‌ان نیز در فرمانداری خدمت کرده است.

قبل از آن نیز در دبستان پاکزاد معلم هنر بوده است، و به رشته‌هایی چون خوشنویسی، طراحی، نقاشی و ماکت‌سازی علاقه‌مند است؛ علاقه‌ای که ظاهرا در بیشتر افراد خانواده‌اش وجود دارد، از جمله برادر بزرگ‌ترش کریم خواجه که اکنون مسئول اداره آب لامرد است.

فاطمه خواجه متولد ۱۳۵۷، دارای یک فرزند دختر، و ساکن بلوار سرداران شهید است. او در اسفندماه ۹۱ لیسانس حسابداری‌اش را از دانشگاه آزاد گراش گرفته است.

مهدی صمیمی

مهدی صمیمی متولد ۱۳۶۳ فرزند عباس است. او فوق لیسانس جغرافیا از دانشگاه تهران دارد و در دانشگاه آزاد لار تدریس می‌کند.

ابوطالب مهرابی

دکتر ابوطالب مهرابی تنها دکترای علوم آزمایشگاهی گراش است. او در آزمایشگاه خصوصی خود در روبه‌روی حسینیه اعظم مشغول فعالیت است.

دکتر مهرابی پنجشنبه شب برای انتخابات آینده ثبت‌نام کرد و بعد از گفتگو با او نظرات‌اش به این بخش افزوده خواهد شد.

عبدالحسین (محسن) مهیایی

عبدالحسین مهیایی بیشتر به نام محسن شناخته می‌شود. محسن ساکن خیابان آبیاری است و می‌گوید که به صورت فردی و بر اساس احساس تکلیف وارد انتخابات شده است.

مهندس مهیایی در رشته نفت درس خوانده و از دانشگاه آزاد امیدیه کارشناسی ارشد نفت گرفته است. او این روزها در منطقه نفتی پارسیان مشغول کار است.

این نامزد انتخابات با توجه به جوانی خود می‌گوید که به این قشر توجه خاصی دارد و اهدافی کلی برای حضورش مشخص کرده است. پرداختن به مشکلات جوانان مهمترین آن‌هاست. مهیایی همگرایی گروه‌های تصمیم گیرنده در گراش را نیز مدنظر دارد. او با اشاره به سال حماسه سیاسی و اقتصادی می‌گوید به دنبال این هستم برنامه‌هایی برای کم کردن وابستگی شهر به اقتصاد کشورهای خلیج فارس داشته باشم.

 وحید نام آور

وحید نام‌آور رکورد سعید وقارفرد را در عنوان جوان‌ترین کاندیدای شورای چهارم گرفت. او متولد ۱۳۶۶ است و ترم آخرش را در مقطع فوق لیسانس رشته شیمی دانشگاه آزاد فیروزآباد می‌گذارند. او فرزند قاسم، و خواهرزاده‌ی محمد نام‌آور، شهردار سابق گراش و از اعضای هیات امنای مسجد صاحب الزمان، است. بدین ترتیب، نام‌آور هم می‌تواند جزو نامزدهای ائتلاف مورد حمایت مسجد صاحب الزمان (عج) باشد.

وحید نام‌آور از سه سال پیش کارمند استخدامی آموزش و پرورش قیر است و در دبیرستان‌های قیر تدریس می‌کند؛ و عضو ستاد نماز جمعه گراش هم هست. او ساکن شهرک شهید دستغیب، بلوار امیرالمونین (ع) است.

جوان‌ترین نامزد انتخابات شورا درباره‌ی انگیزه‌اش برای ورود به انتخابات می‌گوید: «محرک اصلی‌ام وضعیت نابسامان شهر و سر و سامان دادن به آن است. اعتقاد دارم باید در گراش یک‌دستی و هماهنگی محلات وجود داشته باشد. البته هر شهری باید رهبری داشته باشد، و شورای شهر در صورت انتقادپذیر بودن‌اش، می‌تواند این نقش مهم را به عهده بگیرد، چون اعضایش هم بومی شهر هستند و هم منتخب مردم.»

هادی هادی‌پور

مهندس هادی‌پور یکی دیگر از مهندس‌های عمران در لیست نامزدهای انتخابات امسال است. او نماینده‌ی شهرک‌های صنعتی شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش در استان و ناظر کارهای دولتی شهرک‌های صنعتی است، و دفترش اکنون در فرمانداری گراش مستقر است. آن طور که خودش می‌گوید این انگیزه اصلی‌اش برای شرکت در انتخابات است: «به خاطر کارم، با مشکلات صنعت و تولید آشنا هستم، و خیلی‌ها را می‌شناسیم که مشتاق کار کردن در این زمینه‌ها هستند ولی حمایت نمی‌شوند.»

هادی‌پور متولد ۱۳۵۹، ساکن بلوار ملاصدراست و مدرک کارشناسی‌اش را سال ۸۴ از دانشگاه آزاد لار گرفته است. او فرزند مرحوم حمزه هادی‌پور است که بسیاری از گراشی‌ها او را به عنوان معمار مورد علاقه‌ی شیخ احمد و معمار بیمارستان، دانشگاه، حسینیه اعظم و بسیاری مکان‌های دیگری که او بانی خیرشان بوده می‌شناسند.

او به حضور علی اصغر حسنی در شورا بسیار خوشبین است و می‌گوید: «از پارسال طبق صحبتی که با آقای حسنی و فرماندار وقت داشتم، به شرکت در انتخابات تشویق شدم. انشالله الآن که آقای حسنی هم هست، بتوانیم قدم‌های بزرگی برداریم.» با این وجود، او صحبت درباره‌ی ائتلاف با حسنی یا فرد و گروهی دیگر را به آینده موکول می‌کند، و می‌گوید به صورت مستقل در انتخابات حضور یافته است.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

3 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top