بستن

کامبک هادی‌پور: مدیر بیمارستان برگشت

هفت‌برکه: هادی هادی‌پور بعد از یک وقفه‌ی پنج‌ماهه به صندلی مدیریت بیمارستان گراش برگشت.

به گزارش وبدا گراش، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ طی حکمی از سوی دکتر حسن سمیعی، سرپرست مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین علی علیه السلام گراش، مهندس هادی هادی‌پور به عنوان مدیر مرکز آموزشی و درمانی امیرالمومنین علی علیه السلام گراش منصوب شد.

هادی‌پور پیش از این نیز از تیرماه ۱۳۹۸ تا آبان ۱۴۰۱ به مدت بیش از دو سال و نیم در دوره‌ی همه‌گیری کرونا مدیر بیمارستان گراش بود. موضوعِ نداشتنِ رابطه‌ی استخدامی با علوم پزشکی و همچنین مدرک تحصیلی غیر مرتبط، در آن زمان به عنوان دلایل جابجایی هادی‌پور اعلام شد. مهندس هادی‌پور متولد ۱۳۵۹ و دارای مدرک مهندسی عمران است. 

با توجه به این که بر اساس وقف‌نامه بیمارستان گراش، انتصاب مدیر بیمارستان از اختیارات بانی خیر است، جابجایی هادی‌پور آغازِ چالش‌های مدیریتی در مجموعه علوم پزشکی گراش بود که در نهایت با حمایت فرزندان شیخ احمد انصاری به بازگشت هادی‌پور به مدیریت بیمارستان منتهی شد. 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

13 نظر

  1. متاسفانه تو این مملکت هیچی سر جای خودش نیست.
    اخه مدرک تحصیلی اش هم ربطی به پزشکی نداره.
    [….]
    از ماست که بر ماست….
    گریشنا ، لطفا” کامنتم رو سانسور نکن.

  2. واقعا جای تأسف است و باید خون گریست که یک وزارتخانه مهم دولتی و رییس یک دانشکده و از پزشکان متخصص زورشان به یک جابجایی مدیر بیمارستان نرسد و یک شخصی که در بیرون از ایران نشسته و حتی تابعیت ایرانی ندارد صرفا فقط بخاطر خیر بودنشان بتواند بر خلاف میل و قانون کشور رییس دانشکده را عزل کنند و یک شخصی که وزارت بهداشت بعلت نداشتن شرایط و مدارک مدیریت او را برکنار کرده است دو باره بدون داشتن شرایط مدیریت بر سر کار بیاید حالا شما ببنید نفوذ مافیا و افراد فرصت طلب در مجلس و دولت چه بلایی سر کشور می‌آورند

  3. مدیر بیمارستان لزوما نبایستی پزشک و یا فارغ التحصیل انواع رشته های مارک دار پزشکی باشد درتمامی بیمارستانهای معتبر و بزرگ بخصوص بیمارستانهای خارج از کشور مدیریت بیمارستان از کارد مدیریت درمانی و پزشکی بیمارستان حدا است هر چند مدیریت بیمارستان بایستی تمامی نیازمندیهای کادر درمانی و پزشکی به خوبی و در حد کمال آماده نماید. مدیریست که بایستی مجموعه عوامل درگیر و بکار گرفته در بیمارستان اهم از کارهای ساختمانی، تعمیرات، پرسنل، حسابداری و مسائل مالی، برق آب، تدارکات و هزاران کار ونیازمندی دیگر بیمارستان را بخوبی مدیریت کرده و فضای مناسب آماده و امکانات فراهم نماید تا پرسنل درمانی فارغ از هرگونه نگرانی و کمبود بکار خود برسند.
    — hospital management یا مدیریت بیمارستان یکی از رشته های مدیریت است که معمولا دانشجویان این رشته بایستی حدالاقل فارغ التحصیل یکی از رشته های مهندسی باشند. حال ممکن است مهندسی با کار و تجربه و تمرین مدیریت در بیمارستانی توانایی مدیریت بیمارستانی را بدست آورد، ایرادی در این کار نیست. چون مدیریت تیمی است و فرد بایستی توان مدیریت ابواب جمعی خود را داشته باشدو ارتباط مناسبی هم با مسئولین اداری شهر و استان و کشور به وجود آورد. و بداند با چه زبانی و سازکاری با متولی ها اداری بهداشت و درمان کشوری و استانی سخن گوید.
    — بانی و خیر این بیمارستان بدرستی انتخاب مدیر بیمارستان را شرط محفوظ برای خود قید کرده. چون می دانسته که اگر مدیریت به کانال دولت منتقل شود قطعا با سازکار رانتی و اداری کشور کار بیمارستان را بخوبی پیش نرود. بنابراین جای سئوال برای شرط خیر و بانی بیمارستان نیست. ممکن است انتخاب مدیر توسط بانی خیر و یا مشاوران ایشان در گراش مدیر مناسب و توانایی نباشد. مسلما اگر فرهیختگان و آگاهان گراش دلسوز بیمارستان باشند و اطلاعات صحیح و درست به خیر و بانی برسانند و کاندید مناسبتری را پیشنهاد دهند. دلسوزی و حواس جمعی خیر و بانی برای رونق و بیشرفت بیمارستان از ما مراجعان بیشتر است و دست به اقدام مناسب خواهند زد لذا ما باید کمتر متآثر از جو سازیهای عوامل دولتی و یا منفعت طلبان ایراد گیر باشیم.
    — جناب لغزیان با این جوان کامنت نویس عبدالزضای فعلی موافق است که توی این مملکت هیچی سر جایش نیست . ولی در این موضوع خاص عنایتی به کامنت جناب لغزیان داشته باشند.
    — آقای کیان کامنت شما در ارتباط با خیرین گراشی کشورهای حنوبی خلیج فارس بدور از انصاف و مروّت است پوزش خواهی بر شما فرض است. ایراد شما در ناتوانی کشور و وزارت خانه درست و بجا می باشد. چون اگر این دولت و وزارت خانه توانایی کار و خدمت به کشور داشت نیازی نبود که خیر گراشی خارج از کشور بیاید برای گراش بیمارستان بسازد و شرط داشتن مدیریت نیز برای خود محفظ دارد. شما اگر اطلاع دقیق دارید که مدیر انتخابی خیر توانایی بهتری از مدیر انتخابی دولت ندارد. منصفانه دلیل هایت را به گوش گراسیها برسان تا اگر درست گفته باشید خیّر مدیر را جابجا کند ولی مدیر غیر دولتی هر چه باشد از مدیر انتخابی خیر درد سر دار تر خواهد بود چون جابجای او در اختیار خیر و مردم گراش نیست و معلوم هم نیست که با چه رانتی انتخاب شده و توانایی های او در چه حد می باشد. این نفوذ مافیا در دولت و مجلس نیست که بلا های سر کشور می آورند بلکه خود این دولت و حاکمیت است که این گونه عمل می کند تا شما مافیا خیالی را مقصر بدانید.

  4. جناب آقای لغزیان که در همه چیز اظهار نظر میکنند نمی‌دانند که بر خلاف باور و معلومات و سواد ایشان عمده خطاهای درمانی بیشتر بخاطر خطاهای مدیریتی است و ۹۰٪ مشکلاتی که برای بیماران و بیمارستان و پزشکان و کادر درمان پیش میآید از کم تجربگی و بی لیاقتی و عدم آگاهی به علم پزشکی وعدم آشنایی با تجهیزات پزشکی و قوانین درمان و بهداشت مدیر بیمارستان است که در بیمارستانها و مراکز خیر ساز مثل بیمارستان گراش بیشتر مشاهده میشود چرا که خیری که خودش حضور ندارد و از دور مدیری که انتصاب میکند یا فامیل و بستگان درجه یک و آشنای خانواده خویش است و صرفا بمنظور حفظ منافع خانوادگی خود منصوب میگردد دچار همین مشکلات زیادی که برای بیماران و همراهان بیمار و حتی خلل در کادر درمان بوجود میآورد شما مدیریت بیمارستان لار و اوز و خنج ببنید وضعیت نابسامان بیمارستان گراش هم ببنید چرا که در آن بیمارستانها خیر دخالتی در اداره بیمارستان ندارند و کار را به مدیر کاردان داده اند برادر من مدیریت آنهم مدیریت مراکز درمانی موضوعی پیچیده و دشوار است و آموزشهای لازم و استعداد باید داشته باشد نه اینکه پسر خاله و پسر عمه و دوست و رفیق منصوب کنند از ضروریات نظام سلامت توانمندی و توسعه شایستگی بخصوص برای مدیران بیمارستانها لازم است مدیریت در بیمارستانها کار آسانی نیست که از خارج از ایران و یا به سفارش خیر انتخاب شود البته هییت امنا باید نظارت داشته باشند ولی در مدیریت اجرایی بیمارستان هرگز نباید دخالت کنند

  5. جناب آقای لغزیان که در همه چیز اظهار نظر میکنند نمی‌دانند که بر خلاف باور و معلومات و سواد ایشان عمده خطاهای درمانی بیشتر بخاطر خطاهای مدیریتی است و ۹۰٪ مشکلاتی که برای بیماران و بیمارستان و پزشکان و کادر درمان پیش میآید از کم تجربگی و بی لیاقتی و عدم آگاهی به علم پزشکی وعدم آشنایی با تجهیزات پزشکی و قوانین درمان و بهداشت مدیر بیمارستان است که در بیمارستانها و مراکز خیر ساز مثل بیمارستان گراش بیشتر مشاهده میشود چرا که خیری که خودش حضور ندارد و از دور مدیری که انتصاب میکند یا فامیل و بستگان درجه یک و آشنای خانواده خویش است و صرفا بمنظور حفظ منافع خانوادگی خود منصوب میگردد دچار همین مشکلات زیادی که برای بیماران و همراهان بیمار و حتی خلل در کادر درمان بوجود میآورد شما مدیریت بیمارستان لار و اوز و خنج ببنید وضعیت نابسامان بیمارستان گراش هم ببنید چرا که در آن بیمارستانها خیر دخالتی در اداره بیمارستان ندارند و کار را به مدیر کاردان داده اند برادر من مدیریت آنهم مدیریت مراکز درمانی موضوعی پیچیده و دشوار است و آموزشهای لازم و استعداد باید داشته باشد نه اینکه پسر خاله و پسر عمه و دوست و رفیق منصوب کنند از ضروریات نظام سلامت توانمندی و توسعه شایستگی بخصوص برای مدیران بیمارستانها لازم است مدیریت در بیمارستانها کار آسانی نیست که از خارج از ایران و یا به سفارش خیر انتخاب شود البته هییت امنا باید نظارت داشته باشند ولی در مدیریت اجرایی بیمارستان هرگز نباید دخالت کنند

  6. ضمن احترام به نظر و عقاید همه در موضوع مدیریت مراکز خیر ساز باید حق را به آقای کیان بدهم چرا که مدیر باید آدم عاقل تحصیل کرده دارای مدرک تخصصی آن مرکز باشد این همه مدارس خیرین خوب گراش ساخته اند از دیدگاه لغزیان باید مدیر آن مدرسه هم خیر منصوب کند یعنی مدیر مدرسه از نظر ایشان اگر سواد هم نداشته باشد اشکالی نداره چون مدرسه خیر درست کرده است فکر کنم لغزیان مدیریت با نظارت اشتباه متوجه شده اند کیان درست گفته هر چبزی که خیر می‌سازد باید هیئت امنایی داشته باشد هیئت امنا وظایفی در رابطه با نگهداری و بازسازی و غیره با مشورت و نظر مدیران انجام خواهند داد که اعضای هیئت امنا آن خیر تعین می‌کند لذا مدیریت بیمارستان کار هر کسی نیست و اگر برای خدا خیر کار کرده است باید اختیارات آن به مسولین ذیربط داد

  7. لغزیان طبق معمول خود را عقل کل میداند و راجع به همه چیز اظهار نظر می کند
    اگر حرف لغزیان درست باشد (که نیست)اغلب ادارات گراش توسط خیرین ساخته شده است پس رئیس دادگستری، دادستان، فرماندار، اعضای شورای شهر، شهردار، رئیس سازمان تبلیغات، امام جمعه و…باید توسط بانی خیر تعیین شود
    اینکه نمایندگان خیرین به خود حق می دهند که از طرف مردم تصمیم بگیرند، پس نظرات امثال شما را دارند اجرا می کنند و شما دارید این رویه غلط را تئوریزه می کنید (با کمال ناسف)

  8. امان و تآسف از دست چند کامنت نویس عجول، تَریغ (عصبانی)، کم دقّت،بعضاً کم سواد که متنی را درجلو چشم خود دارند ولی آنچه از مطالب و باوری را در تصور و خیال خودشان از پیش در ذهنشان انباشته اند در آن متن می بینند و به جناب لغزیان نسبت می دهند. کاش دبیران و استاتید ادبیات گراش اهّم از شاغلان و بازنشسته ها آنها دوباره کلاس درک سخن و نوشته را برای این دسته از کامنت نویسان می گذاشتند شاید بهتر می توانستیم حرف یکدیگر را بفهیم و درک مطلب کنند.
    جناب لغزیان به کسانی که برای منفعت شخصی و یا رفاقتی و یا حسودی و ناراحتی از کسی و یا هر مستمسکی دیگری کامنتی می نویسند کاری نیست. فرض براین می گیرم که همه از سر دلسوزی و علاقه برای گراش سخن می گویند بنابراین هرچند قصد و نیت بعضی بخوبی نمان است ولی پاسخ نوشتن به کسانی که به دروغ و یا شبه دورغ و یا بی احترامی به دیگران متوسل می شوند لازم می آید طبق عادت مآلوف جناب لغزیان به هر هایی با هووی رساتر جواب دهد.
    — این آقا کیان که تَرِیغی ( عصبانیت) در نوشته اش هویداست بایستی از تمامی خیّرین شاغل در کشورهای عربی خلیج فارس چه با پاسپورت ایرانی و یا خلیجی و حتی بعضاً پاسپورت غربی بدلیل لحن تند و نه سنجیده سخنش پوزش بخواهد سخن تند برای خیّرین گراشی که همتشان آبادانی گراش است روا نیست. هر آنکه کاری خیری انجام می دهد و یا وقفی می کند میتوان مشروط باشد یا نباشد بستگی به شخص و دیدگاهش دارد به من شما مربوط نیست . اگر شما مثلا یک کاره در گراش و یا دولت با شروط آو موافق نباشد و یا خوشش نیاید می تواند از اول جلو کارش را بگیرد. شما استدلاتان نا بجا و ضعیف است و حتی بین مدیر بیمارستان و رئیس دانشکده هم قاطی کرده اید. مدیریت بیمارستانهای شهرهای همجوار هم دستکمی از گراش ندارد واین معضلاتی که شما اشاره کرده اید در تمامی بیمارستانهای کشور مشاهده میشود حتی در دارالحکومه تهران. بهتر است شما کیس ها خاصی که از نارسایها بیمارستان که به مدیریت بیمارستان مرتبط است رسانه ای کنید و از بانیان خیر بخواهید فکر درستتری بکنند و یا مشاوران آگاه تری را بخدمت بگیرند تا بتوانند مدیر حرفه ای برای بیمارستان استخدام کنند ولی از یک موضوع غافل نشوید که اکثریتی از گراشیها آگاه به امور و با شناخت و مطلع خودرا از خوب و بد گراش کنار کشیده اند و تنها نظاره گر هستند. و خیّرین گراش هم شناختی از تمامی نیروهای آگاه گراش ندارند. فراموش نشود همه ایرادات به گردان مدیر بیمارستان نیدازید دیگران هم می توانند مقصر باشند. ضمنا شما چه اشکالی در اظهار نظر جناب لغزیان در موضوعهای و رویدادهای مختلف گراش دارید ؟ شما هم دوست داشته باشید و توان و علمش داشته باشید در هر موضوعی که دوست داشته باشید اظهار نظر کنید خواننذگان هستند که قضاوت می کنند.
    — جناب مجید چرا بی دلیل از زبان جناب لغزیان بیهوده می گویید لطفا کامنت را چند باره بخوانید کجا نوشته شده مدیر باید توسط خیّر انتخاب شود و یا بی تجربه و بی سواد باشد برای شما توضییح واضحات برای مدیریت بیمارستان نوشته ام . فقط شرط شادروان شیخ احمد را درست می دانم زیرا ایشان و دوستانشان تجربه برخورد با انواع و اقسام نیروهای حکومتی در وزارت بهداشت و درمان در دوره ها و وزرا مختلف داشته اند و شاهد بوده اند که با چه مشکلاتی این بیمارستان را به سر انجام رسانیده اند. کاهش همراهان آن شاد روان محافظه کاری را کنار می گداشتند و تاریخ و موانع های ساخت بیمارستان را بازگو و قلمی می کردند. یا از خیلی چیزها اطلاع ندارید و یا نمی دانید که ایشان کمک مستمر به بیمارستان را هم تعهد کرده است اگر شرط انتخاب مدیر را برای خود نگهداشته . مظمئن اگر درایتی در کارشان و شروط شان نبود امروز بیمارستان گراش درمانگاه و یا بخشی از بیمارستان لار بود. از مدیر انتخابی آنها ناراحت هستید با دلیل رسانه ای کنید حتما تعویض خواهد شد.
    — هم شهری. لطفا بیشتر تحقیق کنید و رسانه ای کنید که چه زوری در کار بوده از طرف بازماندگان خیّر؟ کلی حرف نزنید در ارتباط با چگونگی سواذ و تجربه مدیریت بیمارستان دوباره کامنت جناب لغزیان بخوانید و یا به سایتهای بیمارستانها خوب دنیا رجوع کنید.
    — آقا و یا خانم ثروت بهتر است. توجه کنید که علم بهتر است و بانی تولید ثروت مشکل ما دانشگاه رفته و یا مدرسه رفتها این است که درک درستی از علم نداریم و نمی دانیم چگونه ثروت از علم بدست می آید. آنقدر بیخبر و نا آگاه هستیم که خیال می کنیم آنانی که ثروت دارند بی علم هستند و این نشدنی است. یا شما کسانی که ثروتمند هستند نمی شناسید و درک علمشان ندارید و یا علم را فقط در علوم تجربی و حوزوی می دانید. فرد گراشی و خیری که در دبی بیش از هزار نفر در استخدام دارد و در گراش انواع و اقسام کارهای خیر را انجام داده حتما علم مدیریت و اقتصاد دارد هر چند شاید مدرکی دانشگاهی یا دیبلم نداشته باشد. دنیا و علم و ثروت را جوری دیگر باید دیده. چندتا کلّاش، دللال و رانتی پول دار درگراش را فراموش کن. امروزه علم الفبای تولید ثروت است. اگر نتوانی از علم و کارت به ثروتی برسی شما علمی یاد نگرفته اید دچار شبه علم مدارک دانشگاهی جمهوری اسلامی هستید
    — همشهری فکر نکنم بد باشد که شما و بعضی دیگر تصور و خیال کنید که جناب لغزیان خود را عقل می داند بنابراین سبب و باعث میشود که جنابش بیشتر کوشش کند و زحمت بکشد که اطلاعات خود را در علم و اقتصاد و مسائل اجتماعی بیشتر کند و روزانه بر علم و معرفت خود اضافه بیفزاید، خوشحالم که چنین تصوری دارید و من هم قول میدهم بیشتر تلاش در درک علم و مسائل اجتماعی کسب کنم البته به کسب و کار زیاد و خوب درآمد داشتن نیز عادت دارم، شما هم اگر با علم و آگاهی و کامنت نویسی جناب لغزیان مشکل داری بهتر است ازمتن و نوشته اش ایراد بگیرید و نقد کنید . انچه شما از قول جنابش نوشته اید باقیمانده تخیلات و باوریها مغزی شما است نه گفته و نوشته جناب لغزیان. کجا جناب لغزیان گفته خیّر باید مدیر و یا ریئس انتخاب کند . عجب روزگار غریبی است نازنین در گراش روز روشن و در دریک صفحه از قولت بیهوده می گویند . در مورد شرط شادروان شیخ احمد در بالا آورده ام اگر بخواهید پرای این شرط گذاشته شده بدانید برو سراغ یارانش که برایت بگویند که چه موضوعات و مسائلی در طول ساخت بیمارستان داشته اند. بخصوص تعهد ایشان در کمک مستمر و سالیانه به بیمارستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 نظر
scroll to top