بستن

رفع نقص سه چاه آبفا در آغاز فصل گرما

هفت برکه: با رفع نواقص فنی ۳ حلقه چاه، در حال حاضر چهار حلقه چاه آب در آستانه فصل گرما در شبکه آبرسانی گراش قرار دارد. قرار است چهار چاه دیگر نیز به مدار اضافه شود تا مشکلات افت فشار و قطعی آب در محلات پاقلعه، خیابان آبیاری و محدوده‌های تحت پوشش کاهش پیدا کند. بودجه این کار با پیگیری نماینده مجلس در دیدار با وزیر نیرو تامین شده است.

با مصوب شدن و تامین بودجه بهسازی هشت حلقه چاه آهکی از سوی نماینده قرار است تابستان امسال قطعی آب کمتری را تجربه کنیم. اداره‌ی آبفا در خبری تا این لحظه از رفع نواقص و وارد مدار شدن ۴ حلقه چاه، خبر داد. یعنی همان تعداد چاه که در سال‌های قبل در شبکه آبرسانی گراش وجود داشت. باید منتظر ماند و دید ۴ چاه دیگر قبل از رسیدن فصل گرما و شروع مشکلات مردم در زمان قطعی آب شبکه، به مدار اضافه خواهد شد یا نه؟ و با فعال شدن آن شهروندان کدام محله در سطح شهر امسال کمتر از قطع آب گلایه‌مند می‌‍شوند.

 آب شرب شهر گراش از سد سلمان فارسی تامین می‌شود اما آبفا گراش دارای ۲۰ چاه آب در محدوده شهر گراش است که در حال حاضر ۴ چهار حلقه چاه فعال است و ۴ حلقه چاه دیگر در آینده تعمیر و تجهیز خواهد شد و ۱۲ چاه دیگر به طور کامل از مدار خارج شده است. 

به گزارش روابط عمومی اداره‌ی آبفا گراش علی‌پور، مدیر آبفا گراش با تایید این خبر گفت:«در این عملیات که به صورت فشرده و تا پاسی از شب به طول انجامید، به ترتیب کابل برق چاه شماره ۱۲، لوله‌های آبده فرسوده چاه شماره ۱۴، کابل برق چاه شماره ۱۷ تعویض و تابلوفرمان آن راه‌اندازی شد. و با ورود به سرویس چاه‌های فوق الذکر در مجموع ۴ چاه در مدار بهره‌برداری قرار دارد و مشکل افت فشار یا قطع آب مشترکین محله‌های پاقلعه، خیابان آبیاری و محدوده‌های تحت پوشش آن بر طرف خواهد شد.»

مدیر اداره آبفا گراش گفت: «در دیدار نماینده محترم با وزیر نیرو و مدیر عامل آب و فاضلاب کشور مصوب شد تعداد هشت حلقه از چاهای آهکی شهر گراش جهت تأمین و بهبود وضعیت آبرسانی شهر گراش، وارد مدار بهره‌برداری شوند. لذا با پیگیری‌های مجدانه نماینده محترم، امید است با ورود این چاه‌ها به مدار بهره‌برداری، تابستان امسال را با حداقل مشکلات آبی سپری کنیم.»

علیپور در مورد فعالیت بعدی برای فعالسازی چاه‌های دیگر شهر گراش گفت: «تعداد دو حلقه چاه دیگر تجهیزات آن خریداری شده و به محض که ارسال شد، تجهیز خواهند شد. و دو حلقه باقیمانده در حال مهندسی مجدد و بهسازی هستند که زمان فعال شدن این دو حلقه چاه با‌قی مانده قابل پیش‌بینی نیست.»

او در جواب به این سوال که آیا آب چاه‌ها به مخزن اصلی منتقل می‌شود یا خیر می‌گوید: «گراش دارای دو مخزن اصلی است. مخزن ۱۰۰۰۰ که ازخط سد سلمان تغذیه می‌شود و مخزن ۵۰۰۰ که از چاه‌ها تغذیه می‌شود. آب این چاه‌‌ها فقط به مخزن ۵۰۰۰ متر مکعبی منتقل می‌شود.»

او در رابطه با این موضوع که آیا از این حلقه چاه‌ها صرفا در زمان بحران و قطعی آب استفاده می‌شود و یا در حالت عادی هم از آن استفاده می‌شود، گفت:«هم در مواقع بحران و هم در حالت عادی،بستگی به نیاز است. یک یا دو چاه آب قسمت‌هایی از جنوب شهر و پاقلعه را پوشش می‌دهد.»

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top