بستن

پنجشنبه روز شلوغ فرمانداری برای ثبت‌نام

گریشنا: روز پنجشنبه حداقل یازده نفر به لیست داوطلبان نامزدی شورای شهر گراش افزوده شد.

به گزارش خبرنگار گریشنا بعد از سه روز نسبتا خلوت، روز پنجشنبه افراد زیادی برای ثبت‌نام نامزدی شورای شهر گراش اقدام کردند. خبرنگار گریشنا با استفاده از منابع مختلف تاکنون لیست ثبت‌نامی‌ها را به ۱۶ نفر رسانده است البته ممکن است این تعداد بیشتر باشد. از خوانندگان گریشنا می‌خواهیم اطلاعات خود در مورد ثبت‌نامی‌ها و همچنین مشخصات افراد ثبت‌نامی را برای ما ارسال کنند. از این رو این خبر به تدریج تکمیل خواهد شد.

چهره‌های جوان

نام‌خانوادگی ثبت‌نامی‌های امروز معروف‌تر از خود آن‌هاست. بسیاری فامیل‌های ثبت‌نامی‌ها ممکن است شما رابه یاد شخصیت‌های دیگری در گراش بیندازد. سعید وقارفرد، وحید نام‌آور، عبدالحسین مهیایی، علیرضا خواجه‌زاده از جمله این اسامی است.

از میان همه مهرابی‌هایی که امروزها اسم آن‌ها زیاد شنیده می‌شود. دکتر ابوطالب مهرابی برای انتخابات شورای شهر ثبت‌نام کرده است. امان‌الله امانی سرهنگ بازنشسته سپاه نیز دیگر ثبت‌نامی شناخته شده امروز است.

 از نام‌های دیگر امروز اصغر باقرزاده، محمد جواد حسن‌زاده، عباس خواستار، ابراهیم شیروان و محمدصادق وفایی‌فرد است. مشخصات و دیدگاه‌های این افراد به تدریج با تماس با خود آن‌ها در گریشنا قرار خواهد گرفت.

امان‌الله امانی

امانی متولد ۱۳۴۱ و فرزند اسکندر است. او سرهنگ بازنشسته سپاه است که ۳۰ سال سابقه‌ی خدمت در سپاه دارد و سمت‌های مدیریتی گوناگونی را در این مدت به عهده داشته است. با این که از فعالان اجتماعی گراش محسوب می‌شود، این اولین بار است که در انتخابات شورا وارد می‌شود و به صورت مستقل ثبت نام کرده است، هر چند که احتمال ائتلاف‌اش را با گروه‌ها و افراد دیگر در آینده رد نمی‌کند.

امانی در خصوص مدرک تحصیلی‌اش می‌گوید: «کاردانی علوم پایه نظامی از دانشگاه امام حسین (ع) دارم، و لیسانس جانبازی.» یعنی طبق قانون انتخابات شورا، به خاطر جانباز بودن، یک درجه مدرک تحصیلی‌اش ارتقا می‌یابد و بر همین اصل، شرط حضور در انتخابات را که داشتن مدرک لیسانس است کسب می‌کند. امانی در خصوص جانباز شدن و ۳۴ ماه حضور در جبهه‌اش توضیح زیادی نمی‌دهد، ولی می‌گوید: «فکر کردم نیاز است که نیروهای باتجربه‌تر هم در کنار جوانان در شورا حضور داشته باشند.»

اصغر باقرزاده

اصغر باقرزاده نیز از اسامی جدید لیست نامزدهای شوراست که روز پنجشنبه ۲۹ فروردین ثبت نام کرد. او در قالب ائتلاف مورد حمایت مسجد صاحب الزمان پا به انتخابات گذاشته است.

باقرزاده متولد سال ۵۴ و فرزند حسن‌علی است. او لیسانس حقوق قضایی از دانشگاه آزاد لار دارد، و آن طور که خودش می‌گوید: «از دبیرستان به بعد کار من املاکی بوده است.» او از یک سال قبل در ابتدای خیابان درمانگاه یک بنگاه معاملات املاک راه‌اندازی کرده است، و گاه‌گاهی می‌شود او را در نمایشگاه فرش برادرش، اکبر، در بلوار سرداران نیز ملاقات کرد.

محمدجواد حسن‌زاده

حسن‌زاده یکی دیگر از مهندس‌های عمران است (در کنار سعید وقارفرد و علیرضا خواجه‌زاده و چند تن دیگر که زمزمه‌ی حضورشان شنیده می‌شود) که برای انتخابات شورای چهارم ثبت نام کرده‌اند. وقتی درباره‌ی انگیزه‌اش از شرکت در انتخابات می‌پرسیم، او اعتقاد عمومی هم‌صنف‌های خود را بیان می‌کند: «با توجه تخصص‌ام و آشنایی‌ام با مسائل و مشکلات شهر، فکر کردم می‌توانم مقداری از مشکلات را برطرف کنم و در شورا مفید باشم.» او نیز برای اولین بار و به صورت مستقل در انتخابات شرکت کرده است، و احتمال ائتلاف‌اش را منتفی نمی‌داند.

محمدجواد حسن‌زاده متولد ۱۳۵۹، فرزند حاج عوض است. او لیسانس مهندسی عمران‌اش را از دانشگاه آزاد لار گرفته است و از ۸ سال پیش در دفتر مهندسی و همچنین شرکت ساختمانی بتون افلاک، واقع در اول بلوار سپاه، فعالیت می‌کند.

علیرضا خواجه‌زاده

علیرضا خواجه‌زاده را بیشتر با مسئولیت او در تعاونی مسکن مهر می‌شناسد. او درباره سوابق اجرایی خود می‌گوید: «بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه شهید باهنر کرمان در رشته اکتشاف معدن اکنون ۱۲ سال است که عضو نظام مهندسی استان فارس هستم.» دو سال حضور در اداره آبفا گراش، حضور در شرکت رامک شیراز و در نهایت مدیرعاملی تعاونی مسکن مهر شماره دو در سابقه او دیده می‌شود. مهندس خواجه‌زاده در حال حاضر مدیر اجرایی طرح جدید مسکن مهر ۲۰۰ واحدی خودمالکی است.

علیرضا خواجه‌زاده برادر شهید حمید خواجه‌زاده و فرزند حاج زین‌العابدین خواجه‌زاده است. او درباره دلایل حضور خود در شورای شهر می‌گوید: «در مدت حضور در پرژوه مسکن مهر به طور مداوم با شهرداری و شورای شهر در ارتباط بوده‌ام و به نظرم نقطه ضعف‌هایی در شوراهای قبلی دیده‌ام که که درصورت اعتماد مردم و حضور در شورا می‌شود بر طرف کرد.»

خواجه‌زاده به صورت مستقل وارد گود انتخابات شده‌ است اما بعید نیست بعد از رایزنی با دیگر نامزدها با آن‌ها تشکیل ائتلاف دهد.

 عباس خواستار

عباس خواستار بیشتر به عنوان یک چهره ورزشی شناخته می‌شود او چندین سال ریاست هیات پینگ‌پنگ گراش را بر عهده داشته و می‌گوید نزدیک به سی قهرمانی در مسابقات استانی، دانشجویی و کشوری به دست آورده است.

عباس خواستار فرزند محمد متولد اول فروردین ۱۳۶۲ می‌خواهد به عنوان چهره‌ای جوان در انتخابات شرکت کند. او می‌گوید: «هدف من حضور بیشتر جوان‌ها در راس کار گراش است و فکر می‌کنم این توانایی را دارم و به عنوان نیروی جوان وارد کار شده‌ام.»

با توجه به سابقه فعالیت در تنیس‌روی میز تحصیلات او نیز مرتبط به علائق اوست. عباس خواستار سال گذشته دوره کارشناسی تربیت‌بدنی را در دانشگاه پیام‌نور لامرد به پایان برده است و در آن دوره مسئولیت امور فرهنگی دانشگاه را نیز بر عهده داشت.

خواستار می‌گوید تا پایان در رقابت باقی می‌ماند. او در حال حاضر به صورت مستقل ثبت‌نام کرده است اما ممکن است در آینده به چهر‌های دیگر ائتلاف کند.

ابراهیم شیروان

شیروان از جمله افراد معدودی بود که از ماه‌ها پیش زمزمه‌ی نامزد شدن‌اش شنیده می‌شد، و سرانجام در روز پنج‌شنبه از سوی ائتلاف مورد حمایت مسجد صاحب الزمان (عج) پا به عرصه گذاشت.

ابراهیم شیروان بعد از فارغ التحصیلی از رشته مدیریت دولتی از دانشگاه آزاد لار در سال ۱۳۸۳، در بانک اقتصاد نوین مشغول به کار شد. او اکنون مسئول دایره اعتبارات این شعبه است. شیروان متولد ۱۳۵۹ و فرزند زینل است، و می‌گوید: «هدف‌ام از شرکت در این انتخابات خدمت به شهر عزیز گراش است.»

محمد صادق وفایی‌فرد

محمد صادق وفایی‌فرد بعد از چندین سال حضور در اداره آبفا در حال حاضر معاون اداره آبفا گراش است. صادق وفایی‌فرد متولد ۱۳۴۹ و دارای مدرک کارشناسی مدیریت است. او «پاسخگویی به ندای رهبر انقلاب» و «کمک و کار بی‌منت برای شهر» را هدف خود از حضور در شورای شهر بیان می‌گوید. وفایی‌فرد برادر کوچکتر جانباز وفایی‌فرد و محمدرضا وفایی‌فرد خبرنگار قدیمی گراش است.

وفایی‌فرد در انتخابات آذرماه ۱۳۸۵ با شعار «باور اندیشه‌های جوان با انتخاب یک جوان» در انتخابات حضور داشت و موفق به راهیابی به شورای شهر نشد. او درباره درباره شانس خود در انتخابات امسال می‌گوید: «شانس هم دست خدا است. آرا انتخابات شورا بیشتر طایفه است به خاطر همین نمی‌توان نتیجه را پیش‌بینی کرد.»

در دوره گذشته تبلیغات محمدصادق وفایی‌فرد و خسرو حسن‌زاده در کنار یکدیگر قرار داشت. او می‌گوید این بار مستقل وارد شده است اما ممکن است بعد از بررسی افراد حاضر در انتخابات در یک ائتلاف شرکت کند.

سعید وقارفرد

پسر دوم قاسم‌علی وقارفرد، بخشدار پیشین گراش و از فعالان سیاسی و اجتماعی گراش، یکی از جوان‌ترین نامزدهای انتخابات شورای چهارم است. او در قالب ائتلافی که بانی و حامی آن هیات امنای مسجد صاحب الزمان (عج) است در انتخابات شرکت کرده است، و انگیزه‌اش را این‌گونه بیان می‌کند: «با احساس نیاز به ایده‌های نو و نیروی تازه‌نفس، همراه با حمایت و استفاده از تجربه اساتید که در این‌باره زحمت‌های فراوان کشیده‌اند، در قالب ائتلافی در این انتخابات شرکت کرده‌ام.»

سعید وقارفرد متولد سال ۱۳۶۲ است و لیسانس عمران دارد. دفتر مهندسی او در طبقه دوم پاساژ صادق واقع است، و ۸ سال سابقه‌ی کار در اجرای ساخت و ساز عمرانی از جمله پروژه آبشار اندیشه و پروژه‌های مسکونی دارد.

 

۱۶ ثبت‌نامی برای نامزدی شورای شهر گراش به ترتیب حروف الفبا

امان الله امانی

اصغر باقرزاده

محمدجواد حسن‌زاده

علیرضا خواجه‌زاده

عباس خواستار

مریم خیل‌تاش

محمدعلی شامحمدی

ابراهیم شیروان

حسینعلی فقیهی

ابوطالب مهرابی

عبدالحسین مهیایی

محمد ناصری

وحید نام‌آور

محمدصادق وفایی‌فرد

سعید وقارفرد

جعفر یوسفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top