بستن

در گروه رهروان شهدا، جهاد ادامه دارد

هفت برکه: گروه‌های زیادی برای کمک به نیازمندان به صورت جهادی در گراش تشکیل شده است. نام یکی از این گروه‌ها که به دلیل فعالیت‌های گسترده در گراش و منطقه زیاده شنیده می‌شود، گروه جهادی رهروان شهدا است.

به گزارش هفت برکه شروع فعالیت گروه جهادی رهروان شهدا، از تابستان ۱۳۹۹ بود. عمده فعالیت‌های این گروه حول دو محور، انجام امور تعمیرات منازل خانواده‌های نیازمند وجمع‌آوری وسایل مازاد بر نیاز خانواده‌ها و توزیع مجدد بین خانواده‌های نیازمند انجام می‌شود. با پیگیری این گروه جهادی بیش از صدها کار در نقاط مختلف به نتیجه رسیده است. انتشار یک ویدیو کوتاه بهانه ما برای گفتگو با این گروه بود. 

مسعود محسن‌زاده، عضو هیات مدیره گروه جهادی رهروان شهدا، در توضیح بیشتر فعالیت‌ها می‌گوید:«وسایلی از جمله یخچال، کولر، آبگرمکن، فرش، لباس، لباسشویی،  ظروف، جاروبرقی، مبل، پنکه، اجاق گاز و هزاران وسایل دیگر که تحویل گرفته می‌شود در صورتی که سالم و قابل استفاده باشد مستقیما تحویل نیازمندان می‌شود و در صورتی که نیاز به بازسازی و تعمیر داشته باشد پس از تعمیر به آن‌ها تحویل داده می‌شود.»

کارهای گروه جهادی رهروان شهدا محدود به گراش نیست، محسن‌زاده می‌گوید:«برای انجام عملیات جهادی در وهله اول خود شهر گراش مد نظر است در مرحله دوم شهر و روستاهای تابعه گراش و در مرحله آخر در صورت توان و امکان و پشتیبانی خاص مردمی در سایر نقاط منطقه کمک‌های جهادی انجام می‌‌شود.»

او با بیان این که عمده هزینه‌های مورد نیاز گروه جهادی را خیرین تامین می‌کنند، گفت:«در طول این مدت، مجموع هزینه‌های انجام شده به کمک خیرین محترم گراش در پروژه‌های مختلف بالغ بر چند میلیارد بوده است. اطلاع رسانی فعالیت‌های گروه جهت جذب کمک‌های مردمی هم معمولاً از طریق نشر کلیپ‌های عملیاتی در فضای مجازی یا گفتگوهای دوستانه در فضای حقیقی صورت می‌گیرد که نمونه آن را این‌جا می‌توانید ببنید. افرادی که مایل هستند گروه جهادی رهروان شهدا را در انجام یاری‌رسانی به نیازمندان همراهی کنند می‌توانند وجوه نقدی خود را به شماره کارت جهادی ۵۳۴۸-۸۴۸۱-۳۳۷۹-۶۱۰۴ در بانک ملت به نام مسعود محسن‌زاده و مربوط به گروه جهادی رهروان شهدا شهرستان گراش واریز کنند.»

محسن‌زاده با اشاره به این که قبل از کمک به نیازمندان در رابطه با آن‌ها تحقیق می‌شود، گفت:«اعضای گروه پس از دریافت تقاضای کمک از طرف مخاطبین (هر شخص نیازمند در هر زمینه‌ای) در وهله اول تحقیقات کامل مبنی بر صحت درخواست و وجوب و اضطراری بودن درخواست آن‌ها به صورت میدانی انجام می‌شود و پس از تأیید مورد در جمع هیات مدیره؛ در خصوص حل مشکل خانواده نیازمند اقدام می‌شود.»

جشنواره فیلم عمار نیز سال گذشته این گروه را به عنوان چهره سال انقلاب در گراش معرفی کرد. محسن‌زاده در مورد هیات مدیره گروه می‌گوید: «در حال حاضر تعداد ۴ برادر و ۴ خواهر به عنوان هیات مدیره گروه جهادی فعال هستند. من به عنوان مسئول گروه جهادی رهروان شهدا هستم و عبدالرضا یوسفی، عبدالرسول افشار و حسن مهرابی در بخش برادران و خانم‌ها فردفانی، یوسفی، شاکری و معصومی در بخش خواهران عضو هیات مدیره گروه جهادی هستند. این گروه دفتر خاصی برای تشکیل جلسات خود ندارد و بیشتر جلسات در منازل اعضای هیئت مدیره به خصوص منزل استاد عبدالرضا یوسفی برگزار می‌شود.»

او برای این که شهروندان راه ارتباطی بیشتری با این گروه داشته باشد شماره تماس چهار عضو گروه جهادی رهروان شهدا را برای انتشار در اختیار هفت برکه قرار داد و گفت:«۰۹۱۷۱۸۲۱۳۳۷ شماره تماس مسعود محسن زاده، ۰۹۱۷۱۸۰۷۰۳۴ شماره تماس عبدالرضا یوسفی، ۰۹۱۷۱۸۳۴۸۲۱ شماره تماس عبدالرسول افشار و ۰۹۳۰۵۵۰۵۷۳۶ شماره تماس حسن مهرابی، اعضای هیات مدیره گروه رهروان شهدا است.»

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

3 نظر

  1. اول اینکه شهدای ما از “جان شیرین خود” مایه گذاشتند ، و هنگامی‌ که از مال خود به نیازمندان می‌بخشیدند بهتر از مال مورد استفاده‌ی خود و یا مثل آنرا به نیازمندان می‌بخشیدند. پس بهتره اسم گروهتون رو بذارید گروهِ “واسط کمک به نیازمندان “.
    دوم اینکه گفته شده:”هر چه برای خود می‌پسندی برای دیگران نیز بپسند و هر چه برای خود نمی‌پسندی برای دیگران نیز مپسند.”
    سوم اینکه شما آغایون سرگروه ، آیا شخص خودتان مشابه آنچه در منزل خودتان در حال حاضر از آن استفاده می‌کنید برای نیازمندان می‌فرستین؟
    یعنی شما آغایون سرگروهِ گروه واسط کمک به نیازمندان ، خودتان را جای آن نیازمندان قرار دهید آیا خوشتان می‌آید که این چیزایی که میگویید را به شما بدهند؟
    البته بعضی از مرفهین و پولدارا هستند که فکرشان برای نیاز دیگران اینجوریه که‌
    “کاچی به از هیچیه”.

  2. وقتی خودتو گراشی مینایی باید شرف و غیرت داشته باشی
    دیدن زحمات خالصانه یک گروه جهادی و قدردانی از خدمات خالصانه آنها چشم دل و انسانیت میخواهد
    جوری گستاخانه نوشته اید که احساس کردم طلبکار هستید
    دست مریزاد بر این مردان خودم و گمنام

  3. گراشی عزیز ، خود شما چکار کردی؟
    ان عزیزی که مثلا تلویزیون رنگی ندارد یا اصلا تلویزیون ندارد،اینچ تلویزیون براش مهم نیست.
    پس ما باید به عزیزانی که زحمت میکش، باعث خیر و بانی خیر هستند، دل گرمی بدیم نه نا امید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top