بستن

اولین عملیات نجات ۱۴۰۲: هلال‌احمری‌ها به خاطر مرد و گوسفندش به کوه زدند

هفت برکه: اگر در آب و هوای خوش بهار به کوه سر می‌زنید مواظب خودتان باشید و نکات ایمنی را رعایت کنید. رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گراش از گیر افتادن فردی در ارتفاعات کوه سرخ و نجات او خبر داد.

وقتی چوپان مصطفی فرامرزی به او خبر می‌دهد که یکی از گوسفندانش در ارتفاعات کوه سرخ گیر افتاده است او که یکی از دامداران گراش است برای نجات حیوان بی‌توجه به مسیری که در حال طی کردن آن بود، خود را به محل می‌رساند. او توانست حیوان را سالم پیدا کند اما همان موقع هوا بارانی می‌شود و او نیز متوجه صعب‌العبور بودن مسیر برگشت می‌شود و راهی جز تماس با پایگاه امداد و نجات برای او باقی نمی‌ماند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر شهرستان گراش،محمد شکاری رئیس این جمعیت:«روز سه‌شنبه، ۱ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۴۳ طی تماس تلفنی با پایگاه امداد و نجات شهدای امدادگر مبنی بر گیر افتادن در کوه‌های اطراف گراش (معرف به کوه سرخ) و مساعد نبودن حال کوهنورد و ریزش باران، تیم امداد و نجات کوهستان این جمعیت پس از هماهنگی با مرکز کنترل و عملیات استان فارس(EOC) با یک دستگاه خودرو کمک‌دار به محل حادثه اعزام شدند.»

شکاری افزود: «نجاتگران پس از حدود یک ساعت پیاده‌روی و دستیابی به فرد مصدوم و ارزیابی و تثبیت پزشکی مصدوم، با توجه به صعب‌العبور بودن مسیر نجاتگران اقدام به ایجاد کارگاه فنی نموده و فرد امدادخواه را به محل ایمن انتقال دادند.»

رییس هلال‌احمر گراش توصیه کرد کوهنوردان، قبل از کوهپیمایی و صعود با اطلاع کامل از شرایط جوی و به همراه داشتن تجهیزات مناسب این ورزش، اقدام به کوهپیمایی نمایند تا خدای نکرده شاهد حوادث ناگواری نباشیم.

شکاری گفت: «با توجه به شرایط جوی و صعب‌العبور بودن مسیر تیم نجات از ارتفاع سازمان آتش‌نشانی شهرداری گراش به جهت پشتیبانی به حالت آماده باش در آمد.»

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top