بستن

جریمه‌های بی‌حجابی اعلام شد: اول تذکر، دوم پلمب

هفت‌برکه: در جلسه ستاد امر به معروف و نهی‌ از منکر گراش جریمه‌های مختلفی از تذکر تا توقیف، پلمب و تشکیل پرونده قضایی برای مقابله با بی‌حجابی ابلاغ شد.

براساس گزارش ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان گراش جدیدترین جلسه ستاد با حضور اعضای شورای تامین متشکل از مقامات قضایی، سیاسی، نظامی و امنیتی و اطلاعاتی  همچنین نهادهای مردمی و صنفی تشکیل شد.

در این جلسه مقرر شد زمینه‌های اجرای مصوبات بیست و دومین جلسه کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه وابسته به دادگستری استان فارس اجرایی شود.

خروجی این جلسه اطلاعیه‌ای بود که با امضای شورای تامین و ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای انتشار در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است. در این مصوبه به همه ادارات و نهادها ابلاغ شده است برای رفتارهای ناهنجار مانند کشف حجاب جریمه‌هایی در نظر گرفته شد که در مرحله اول تذکر و در نوبت‌های بعد شامل توقیف، پلمب و تشکیل پرونده قضایی است. البته تاکنون خبری از اجرای این مصوبه دادگستری فارس در شهرستان‌های دیگر استان منتشر نشده است.

در این ابلاغیه به سازمان بازرسی ماموریت داده شده که با مسئولینی که در انجام وظایف خود در زمینه عفاف و حجاب ترک فعل و قصور داشته باشند ، طبق قانون برخورد شود. 

انجام فعالیت‌های فرهنگی، اطلاع رسانی و همچنین آموزش و توجیه آمرین به معروف و ناهیان از منکر، تکالیفی برای هر یک از ادارات و سازمانها معین شده است که از سوی فرمانداری و رئیس دادگستری به مبادی ذی ربط ابلاغ گردید. کارگاه باز آموزی آمران به معروف در گراش با حضور بیش از ۲۰۰ نفر با حضور امام جمعه و اعضای شورای تامین سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ در سالن  سراجی به همت ستاد امر به معروف و نهی از منکر گراش برگزار شد.

همچنین سه شماره تلفن همراه نیز برای گزارش موارد بی‌حجابی اعلام شده است. متن کامل اطلاعیه را در ادامه بخوانید:

به اطلاع عموم مردم، کسبه ، مسئولین و کارکنان مراکز عمومی و خدماتی می رساند:

براساس مصوبه کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه وابسته به دادگستری استان فارس و شهرستان گراش برای رفتارهای ناهنجار به ویژه کشف حجاب ، جریمه‌هایی به شرح زیر در نظر گرفته شده است :

۱ – اتومبیل هایی که سرنشینان آن کشف حجاب کنند:

بار اول : تذکر پیامکی، باردوم : یک هفته توقیف خودرو، بار سوم : یک ماه توقیف خودرو

۲ – فروشندگان و متصدیان صنفی که با بانوان بی حجاب معامله کنند:

بار اول : تذکر، بار دوم : پلمب به مدت یک هفته،  بار سوم : پلمب فروشگاه به مدت دوهفته

۳ – مراکز پزشکی و داروخانه‌ها و مطب‌ها:

بار اول تذکر، بار دوم : پلمب محل کسب به مدت سه روز، بار سوم: پلمب محل کسب به مدت ده روز، در صورت تکرار ارجاع به محاکم قضایی .

۴ – کشف حجاب بانوان در محیط اجتماع :

که از طریق نرم افزار اداره کل اطلاعات شناسایی و در اختیار نیروی انتظامی قرار می‌گیرد .

بار اول : تذکر پیامکی، بار دوم : احضار و اخذ تعهد کتبی، بار سوم : تشکیل پرونده و ارجاع به مراجع قضایی .

۵ – کشف حجاب در تمام اماکن ورزشی:

بار اول : تذکر، بار دوم : پلمب به مدت دو هفته، بار سوم : سلب فعالیت دائمی و لغو مجوز .

*ضمنا از همشهریان ارجمند تقاضا می گردد هرنوع قصور و کوتاهی از افراد مذکور را به شماره های ذیل به صورت تماس یا پیامک اطلاع دهید:

۰۹۱۷۳۸۲۳۱۸۵
۰۹۱۷۸۸۴۷۵۹۳
۰۹۱۷۷۸۱۲۹۱۶ 

«شورای تأمین و ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر شهرستان گراش»

 

 

34 نظر

  1. خدا همه شما رو ادم کنه ، دعا میکنم خدا یه عقل درست و حسابی بهتون بده.
    من الله توفیق.
    گریشنا نظرم رو سانسور نکن

  2. جرم رشوه گیرنده سوی استفاده از،پست و مقام ،رانت خواری، اختلاس ،ریا کاری ، دروغگویی ، و … فراموش شده در این اطلاعیه بیاورند یا آقایان وقت نکردند به این مهم توجه کنند

  3. درود بر شما انسانهای پاک و مومن واقعا چه چهره های نورانی دارید ممنونیم از شما برادران و خواهران مومن و مومنه شما که چهل سال از اول انقلاب تا حالا از کار و زندگی خودتان زدید و دغدغه بی حجابی و بد حجابی دارید شما انسان‌هایی که در طول این چهل سال نه پستی گرفته اید و نه خودتان مطرح کرده اید و فقط در خدمت مردم بودید. از سهمیه دولتی هیچی نگرفته اید اصلا بعد از انقلاب صاحب زمین و پست و مقام نشده اید همش دغدغه اسلام و مردم دارید خدا خیرتون بدهد که این دختران بعد از انقلاب که بی حجاب شده اند به بهشت هدایت کنید. خدا حفط تون کند. واقعا معصومی اصلا گناهی نکرده اید که هادی مردم گراش شده اید

  4. درجواب کامنت های مخالف بااین تصمیم:
    حالاشماچرازورتون گرفته،یعنی اینقدسخته خانمایکم روسریشون بکشن جلوتر یا مانتوی بلندتربپوشن یاشلوار کوتاه وپاره پوره نپوشن؟؟!!
    اگه این کارهای ساده اینقدسخته پس همون اعمال قانون شن خیلی بهتره

    این افراد دارن جامعه رو به تباهی میکشن،بنیان خانواده ها رو سست کردن،بی بندوباری رورواج دادن بعد یه عده میان میگن پس جریمه اختلاسگر و… چی میشه؟خب عزیز من،هرچیزی جای خود داره،به جرم اختلاسگربرسن به این هم برسن،چرا همه چیزروقاطی میکنید؟

  5. جریش جان به جرم اختلاسگر هیچکس رسیدگی نمیکنه، اینم یه مسخره بازیه دم عیدی
    هیچ مغازه داری کسبش رو بخاطر گناه دیگران نمیبنده یا هیچ دکتری بخاطر حجاب، دین، رنگ پوست و… مریضش رو درمان نمیکنه
    بحث سر اینه این راهش نیست، همه چیزمون درسته که بگیر و ببند راه انداختیم؟
    گراش بی حجاب نداریم، کاش اینا یسر میرفتن تهران از اونجا شروع کنن، اگر سالم موندن بیان گراش هم اجرا کنن

  6. جالبه که ۹۹ درصد مخالفان حجاب آقایون هستند و اکثرا هم آقایون از این قانون خشمگین و ناراحت هستن منم باور میکنم که فقط برا راحتیه خانما ناراحتن😑🤪

  7. سلام.حجاب یک مسئله شرعی است که موجب امنیت خانواده واجتماع می شود.اقدام شایسته ای است که بایک برنامه روشن برخوردشود.امااصل امربه معروف نوعی مطالبه گری ازمسئولین است.ان شاالله که جلسه بعدی که دورهم نباشددرموردزمین خواری ودیگرمشکلات شهرباشد

  8. یعنی یه وضعی شده ها.
    هرکی میخوادخودشو روشنفکر وچیزفهم نشون بده میزنه زیرمیز بازی وازهر موردی که خلاف قانون ومذهب باشه دفاع میکنه.وتابیایی حرفی بزنی بحث اختلاس وراحت و….پیش میکشه.
    خب برادرمن حالااگه همه چیزمون درست نشده باید بزنیم چیزای دیگه روهم خراب کنیم؟
    ویا بابدن نمایی خانمها دیگه همه چیزدرست خواهدشد؟
    ویاحالاکه هیچ چیزمون درست نیست ازفرداپشت چراغ قرمز توقف نکنیم؟دزدهارومحکوم نکنیم؟و……
    آخه این چه منطقیه؟
    بی قانونی بی قانونیه وبایدباهاش برخوردبشه.وانرژی خودرو صرف مبارزه بابی قانونی بکنیم نه رواج بی قانونی.

  9. من کاسبم و از امروز وظیفه خطیری بر عهده ام گذاشتند .وظیفه که ۴۰ سال گذشته همه نهاد ها و موسسات و وزارت خانه ها و امورتربیتی ها ودفاتر و بیوت و حوزه ها و …. با ان همه بودجه و ادم و قانون نتوانستند انجام بدهند یکجا به من سپردند.ان هم بدون بودجه ولی با هزینه های فراوان .خیلی ممنون .

  10. یکی بگه رواج فحشا و بی حیایی فایده ش برا جامعه مون چیه که سینه چاک ازش دفاع میکنید؟؟
    شاید نظر ماهم عوض شد..

  11. تشکر از همه آمران به معروف و ناهیان از منکر که همیشه پای کار هستند و سلامت روان افراد جامعه رو تامین میکنند . یقینا افرادی که به ظاهر مخالف هستند ولی فطرت پاکشان بسمت پوشش و حجاب است .حجاب قانون الهی است ما عبد هستیم و هرچه مولا گفت میگیم چشم ….خدا همه مسئولین که این امر الهی را زنده میکنند حفظ کند

  12. حجاب یکی از قوانین کشوره و باید اجرا بشه

    اونایی که میان میگن حجاب رو ول کنید برید اختلاس رو درست کنید فاز فرهیختگی نگیرن چون با این حرفشون دارن عدم تشخیصشون رو نشون میدن . حجاب مسئله ای فرهنگی و اختلاس موضوعی اقتصادیه . وجود مشکل در اقتصاد مجوز رها کردن فرهنگ نیست

  13. شما سر پیازی یا ته پیاز؟
    چرا ایشنیا فکر اکنن بهتر از بقیه ادنن یا چطئر حق دخالت در امور بقیه و حق فضیلی شه خوشو اتن؟
    […]

  14. سلام خداقوت میگم به مسوولین ستاد امربه معروف و نهی از منکر مدت ها بود منتظر همچون تصمیماتی بودیم. یه سوال ذهنمو مشغول کرده اینه که آقایونی که مخالف حجاب هستن آیا نسبت به پوشش همسر و خواهر خودشون هم مخالفن؟ حاشا به این همه غیرت!!! مردان با غیرت زنان با حجاب دارن.

  15. سلام و عرض ادب و احترام
    تشکر از لطف هفت برکه که این مطلب مهم را در سایت مطرح کرده ، و تشکر از مسئولین دلسوز که بفکر اصلاح جامعه هستند چون حجاب تنها امری فردی نیست بلکه امری اجتماعی است. دعای خاصه امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف بدرقه راهتان

  16. با سلام : یه سئوالی از اونایی که دفاع از بی حجابی می کنن آیا خودتون دوست دارین مادر و یا خواهرتون باوضع فجیح و بی حجاب بیاد تو خیابون؟ جواب بدین… مرگ خوبه فقط واسه خونه همسایه!

  17. سلام
    خداقوت میگم به عزیزان دغدغه مند. واقعا طرح بجا وخوبیه.باید از شیوع ورواج بی حجابی تو شهر ولایی گراش جلوگیری بشه.امام زمان یار و یاروتان

    اما…بزرگوارانی که نظر مخالف دادن؛ این چه مقایسه نامعقولی هست که انجام میدین؟ چون با اختلاسگر برخورد نمیشه پس با منکری که میتونیم جلوشو بگیریم هم برخورد نشه؟(حجاب حکم واجب خداست. توسوره احزاب خدا همه زنان مومن را امر به حجاب کرده) یه سوال : شما اگه یک یا چند قسمت از منزلتون خراب بشه رهاش میکنید یا تعمیر؟؟؟ آیامیگید تعمیر فایده نداره چون چند جا خراب شده؟چون مثلا نمیتونید ایزوگام کنید پس پریز برق هم که تعمیر لازم داره رهاش کنید؟؟؟

    التماس تفکر

  18. سلام
    خداپشت وپناهتان که جلو انحراف وبد حجابی رو میگیرید
    واقعا طرح عالیییه
    بالاخره باید از یه جایی شروع بشه

    حالا نتونستیم جلو اختلاسگر رو بگیریم جلو بدحجابی وبیحجابی هم نگیریم؟؟؟!!!

  19. 🔶 حسین شریعتمداری: غائله‌ی «کشف‌حجاب» را جمع کنید؛ احتمال مواجهه با یک رخداد خسارت‌بار دور از انتظار نیست

    🔸 بعید نیست مردم برای مقابله با این هنجارشکنی دست به‌کار شوند.

    🔸 برای یافتن سرنخ‌ها، باید «همه کشف حجاب‌کننده‌ها» را دنبال کرد تا به کانون‌های اصلی رسید.

    🔸 ادامه کم‌توجهی مسئولان دست‌اندر‌کار نسبت به کشف حجاب، احتمال گسترش این ناهنجاری را در پی دارد و بعید نیست -خدای نخواسته- این تصور غلط را در میان برخی از نوجوانان دامن بزند که کشف حجاب را ناهنجار و خلاف شرع و قانون تلقی نکنند!

  20. سلام خوبه که اهمیت دادین و خبر رو زدین جا تشکر داره اما..
    یه گلایه کوچولو.. توی تیتر عکس‌نوشته‌تون بجا “جریمه‌های کشف حجاب” زدین “جریمه‌های بدحجابی” این قانون برا اوناییه که کشف حجاب کردن. درخواست اصلاح داریم جناب گریشنا

    آهان راستی اینم بگم برم.. دیدن مستند “ایکسونامی” شاید مخالفین رو قانع کنه👌

  21. چقدر خوبه نسل افرادی که دغدغه حجاب و حیا دارن، هنوز تموم نشده.قطعا حجاب باعث آرامش خانواده و جامعه میشه. خدا خیرتون بده.

  22. چجوریه که اینجا همه در حمایت از حجاب کامنت میزارن ولی توی گروه تلگرام شما اکثر قریب به اتفاق کاربران بر ضد حجابن چه آقا چه خانم
    این عجیب نیست؟
    من اونجا از این قانون دفاع کردم و هرچی ضد اسلام و ضد حجاب بودن به من پریدن

  23. مطمعنا حجاب مساله ی مذهبی نیست چون دوستان موافق امر به معروف و نهی از منکر هیچ کدامشان به هیچ مرد و زنی در کشورهای خلیج فارس و ترکیه جرات تذکر دادن ندارند و صرفا این افراد گویا مجری قانون در ایران شده اند.

  24. در ضمن تعداد آیات در زمینه ی شرک بسیار بیشتر از حجاب است .گویا دوستان نمود شرک برایشان عادی شده که هیچ تذکری من تا به حال ندیده ام تمام شکل ها در اسلام ممنوع است ما فراوان شکل و تصویر و مجسمه در اطراف خود داریم. حال شما واقعا یا قانون اسلام را نمیدانید یا خود را به اشتباه مذهبی فرض میکنید و فقط به جزئی از آن اکتفا کرده اید که همان تذکر حجاب است.

  25. در پاسخ به اون آقایونی که از اجرای این طرح ناراحتن؛ چیه؟ زورتون گرفته؟! مگه تا الان این بی حجابها روزی رسان شما بودن یا چی؟ این هرزگی چه سودی واسه شما داره؟ هر چیزی سرجای خودش، باشه آقا مملکت همش اختلاس، یعنی جلو رواج فحشا هم گرفته نشه؟!
    ضمنا گریشنا مثل همیشه تیترتون بو داره ها حواستون باشه

  26. آغایون حاضر در جلسه!
    لطفا جریمه‌ی از دیوار خانه و ملک مردم بالا رفتن رو هم اعلام و اجرا کنید.
    لطفا قبل از جریمه خانمای بی‌حجاب یا همزمان با جریمه‌ی خانمای بی‌حجاب ، دزدی که از دیوار خونه میاد بالا و ایجاد رعب و وحشت میکنه و یا آغا و خانم غریبه‌ای که ساعت ۱۰ شب آیفون خونه رو میزنه که بدونه کسی خونه هست یا نه و وقتی جواب میدی گدایی میکنه رو هم بگیرین و جریمه بکنین.

  27. تا گشت ارشاد دوباره برنگرده و برخورد فیزیکی و تعزیری و کیفری صورت نگیره مطمئن باشید وضعیت حجاب نه تنها درست نمیشه بلکه روز به روز خراب تر میشه.الان تقریبا میشه گفت دیگه چیزی به نام حاکمیت اسلام و فقه در ایران عملا وجود نداره!! اینها نتیجه عملکرد ضعیف و سست حکومت و تساهل و تسامح احمقانه است.اوایل انقلاب شعار اسلام ناب محمدی می‌دادیم و از اسلام آمریکایی برائت می‌جستیم ولی الان دقیقا دچار همون اسلام آبکی و آمریکایی شدیم که اوایل انقلاب ازش برائت می‌جستیم!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

34 نظر
scroll to top