بستن

فصل جدید شعر آیینی در انجمن چشمه

هفت‌برکه: انجمن شعر چشمه گراش فعالیت خود را با دبیری معصومه بهمنی از فرودین ۱۴۰۲ از سر می‌گیرد.

به گزارش هفت‌برکه، یک‌شنبه، ۲۱ اسفند ۱۴۰۱، جلسه‌ی انتخابات انجمن شعر چشمه گراش با حضور اعضا در سالن سینما فرهنگ برگزار شد. سجاد فتحی، سرپرست اداره‌ی فرهنگ و ارشاد شهرستان گراش گفت: «طبق اساسنامه‌، انتخابات انجمن اسفندماه هر سال برای انتخاب دبیر انجمن می‌بایست برگزار شود که با پیگیری‌هایی که انجام دادیم، ۲۰ عضو انجمن در این انتخابات شرکت کردند و با رای مثبت ۱۱ نفر معصومه بهمنی برای یک سال دبیر انجمن شعر چشمه شد و راضیه سیاح با ۷ رای به عنوان جانشین او انتخاب شد.»

فتحی اشاره‌ای به سمتی که معصومه بهمنی در حال حاضر در اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش دارد، می‌کند و می‌گوید: «معصومه بهمنی یکی از شاعران آیینی و باسابقه‌ی گراش است که به عنوان کارشناس مذهبی شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش با ما همکاری دارد.»

او ادامه داد: «انجمن شعر چشمه گراش در سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را با دبیری مصطفی کارگر و معصومه بهمنی آغاز کرد و در طول این مدت، اعضای انجمن ۷۶ بار برای گفت‌وشنود و نقد و بررسی شعر دور یک میز جمع شدند. اما به دلایلی از جمله کرونا فعالیت این انجمن ۴ سال متوقف شد.»

او با بیان این که این انجمن تنها انجمن ادبی شعر گراش است، گفت: «بعد از این که انجمن شاعران و نویسندگان گراش در سال ۹۷ بعد از برگزاری ۹۹۹ جلسه طی ۲۱ سال، به فعالیت خود خاتمه داد، انجمن شعر چشمه تنها انجمن ادبی فعال در گراش است. که جلسات آن به صورت ماهانه و دوشنبه‌های اول هر ماه برگزار می‌شود. بقیه فعالیت‌ها در حوزه شعر به صورت دائم و پیوسته نیست، جز برنامه‌های سالانه‌ای چون شب شعر پیامبر اعظم(ص) که به همت موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه برگزار می‌شود.»

او با بیان این که تمرکز این انجمن بیشتر روی شعرهای آیینی است، ادامه داد: «از آنجایی که این انجمن بیشتر روی شعرهای آیینی تمرکز دارد و کمتر به بقیه‌ی حوزه‌ها می‌پردازد، پیشنهاد می‌کنم علاقه‌مندان به شعرهای آیینی، حضور در جلسات این انجمن را از دست ندهند.»

سرپرست اداره‌ی فرهنگ و ارشاد گراش با اشاره به این که این انجمن پیگیر گرفتن مجوز است، گفت: «طبق استعلامی که از دبیران انجمن گرفتم کارهای ثبت انجمن در سامانه انجمن ادبی تمام شده است و منتظر تاییدیه‌ی شورای نظارت برای صدور شناسه است.»

اکانت اینستاگرام انجمن چشمه در توضیح تکمیلی پس از انتشار خبر در مورد فعالیت‌های انجمن نوشته است: «کرونا فعالیت انجمن را متوقف نکرد. از سال ۹۷ تاکنون جلسات ابتدا به صورت هفتگی و پس از مدتی به صورت ماهانه به طور مداوم برگزار شده. در زمان کرونا و ممنوعیت برگزاری برنامه‌ها، بعضی از جلسات به صورت آنلاین و نشست‌های ادبی با حضور شاعران کشوری به صورت لایو اینستاگرام برگزار می‌شد. همچنین انجمن شعر چشمه مختص شعرهای آئینی نیست و در جلسات شعرخوانی با قالب‌ها و موضوعات مختلف آزاد است. همچنین درباره تمام موضوعات ادبی گفتگوی تخصصی داریم. هرچند بیشتر اعضای انجمن شعر آئینی را از روی علاقه به صورت تخصصی‌تر دنبال می‌کنند.
 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top