بستن

حتی با یک اسپلیت ممکن است قبض برق شما میلیونی شود

هفت‌برکه: مواظب باشید که قبض برق ماه آینده شما را غافلگیر نکند! در فروردین‌ماه، حتی اگر روزانه ۵ ساعت یک اسپلیت ۴۰ هزار را روشن کنید، قبض شما بیش از یک میلیون تومان خواهد شد. برای همین، اداره برق گراش پیشنهاد داده است برای ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت، در استفاده از خنک‌کننده‌های پرمصرف دقت بیشتری داشته باشید.

اداره برق گراش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «با توجه به شروع فصل بهار و گرم شدن تدریجی هوا در مناطق جنوبی استان، استفاده از تجهیزات سرمایشی به خصوص کولرهای گازی و اسپیلت‌ها نیز افزایش می‌یابد.

از آنجا که بر اساس جداول تعرفه‌های برق، نرخ‌های مصوب برای شهرستان‌های لار، گراش، اوز، خنج و جویم به صورتی است که در ماه‌های اسفند و فروردین مصرف برق خانگی و تجاری با تعرفه عادی و زمستانه محاسبه می‌گردد، لذا در صورت استفاده از دستگاه‌های سرمایشی پرمصرف، هزینه قبوض صادره در این دوره ممکن است زیاد شود.

خواهشمند است ضمن رعایت حداکثر صرفه‌جویی و مدیریت مصرف، حتی‌الامکان در ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت از تجهیزات سرمایشی با مصرف کمتر نظیر پنکه و کولرهای آبی استفاده نمایید.

نمودار زیر هزینه برق مصرفی یک واحد مسکونی در طول دوره دوماهه اسفند و فروردین بر اساس پله‌های مصرف را نشان می‌دهد. این نمودار همراه با جدول پیوست که حاوی اطلاعات میزان مصرف برآوردی یک دستگاه اسپلیت در دوره دوماهه می‌باشد، می‌تواند راهنمای مناسبی در مدیریت مصرف برق باشد.»

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

4 نظر

  1. فکری به حال مدارس بکنید که جز اسپیلت، وسیله سرمایشی دیگه ای ندارند. والا دانش آموزا در اسفندماه هم اسپیلت روشن میکردند. نمیتونند که تو گرما بشینند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top