هفت برکه: همزمان با آغاز طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت، به مناسبت روز درختکاری ۵۰۰ اصله درخت در سطح شهر گراش توزیع و کاشته شد.

derakhatkari30

به گزارش هفت‌برکه صبح ۱۵ اسفندماه مدیران و مسئول شهرستان در خیابان کربلا جنب ادارات دامپزشکی و بنیاد شهید جمع شدند تا مراسم روز درختکاری در بوستان در دست ساخت این خیابان برگزار شود. شهردار گراش اعلام کرد این بوستان به نام شهدا نامگذاری خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری در روز درختکاری و هفته منابع طبیعی بیش از ۵۰۰ نهال در بین مردم توزیع و بخشی از آن در بوستان شهدا واقع در خیابان کربلا و منطقه تنگ آب و چندین نقطه دیگر کاشته شد.

در این مراسم که با حضور مردم و مسئولین برگزار شد، مهدی حلیمی شهردار گراش با اشاره به اهمیت درخت و درختکاری گفت:«روز درختکاری فرصت بسیار ارزنده‌ای برای احیای فضای سبز و توسعه محیط زیست است و منابع طبیعی هر جامعه ثروت گران‌بهایی است که به نسل حاضر تنها تعلق نداشته بلکه میراثی است که برای آیندگان باقی می‌ماند.»

شهردار گراش گفت: «افرادی که مایل به کاشت درخت هست می‌توانند به شهرداری مراجعه کنند و با توجه به درخواست شهروندان کارشناسان شهرداری درخت را در محل مورد نظر می‌کارند و نگهداری آن بر عهده شهروندان خواهد بود.»

برنامه دیگر روز درختکاری عصر روز دوشنبه در تنگ‌آب برگزار شد که با همکاری انجمن حافظان محیط زیست و آموزش و پرورش اجرا شد. اسدالله محسنی، عضو انجمن حافظان محیط زیست گفت:«در این برنامه ۲۰۰ نهال شامل کنار،بید سیاه و ابریشم که هزینه‌ی آن از طریق خود انجمن با همکاری دانش‌آموزان مدرسه‌ی مهر سلیمی، شهید عالمی و قمری، تامین شده بود در محدوده تنگ آب کاشته شد. در این برنامه اداره ورزش و جوانان و شورای اسلامی شهر نیز با ما همکاری داشتند. ۵۰ اصله درخت نیز که اداره منابع طبیعی به صورت رایگان در اختیار ما قرار دادند نیز در این محل کاشته شد. شهرداری به قولی که برای تامین آب به ما داده بود، عمل نکرد.»

او گله‌ای هم از اداره‌ی منابع طبیعی داشت:«با وجود این که ما زیر شاخه‌ی منابع طبیعی هستیم اما گله‌ای که از این اداره داریم این است که زیاد با ما همکاری ندارد. مثلا می‌بایست برای این مراسم، نهال رایگان به ما تحویل می‌دادند که این اتفاق نیافتاد. نکته‌ای که باید اضافه کنم این است که این انجمن در طول سال فعال بوده و امسال حدود هزار نهال طی برنامه‌های مختلف در محدوده تنگ آب کاشته است.»

همزمان با ۱۵ اسفندماه روز درختکاری، ٣٠ اصله نهال توسط مسئولین بیمارستان با همکاری شورای فرهنگی بیمارستان و انجمن حافظان محیط زیست، در محوطه بیمارستان کاشته شد.

در فداغ نیز مراسم روز درختکاری در تپه گلزار شهدا و بلوار آن برگزار شد. در این برنامه از سوی شورای اسلامی و دهیاری فداغ ۱۰۰ اصله نهال کاشته شد.

در مراسم روز درختکاری در تهران اعلام شد همزمان با کاشت نهال به دست رئیس جمهور در تهران، طرح کاشت یک میلیارد اصله نهال در سراسر کشور نیز رسما آغاز شده است. بر اساس این طرح قرار است سال آینده ۲۵۰ میلیون درخت در کل کشور کاشته شود. (خبر در فارس)