بستن

هلال‌احمر با پنجمی لیگ فوتبال استان را به پایان برد

هفت‌برکه: باشگاه هلال‌احمر که امسال در سه لیگ برتر کشوری و استانی حضور دارد، لیگ برتر بزرگسالان استان فارس را با رده پنجم جدول به پایان برد.

به گزارش هفت‌برکه، لیگ برتر بزرگسالان استان فارس در سال ۱۴۰۱ بعد از ۱۳ هفته با قهرمانی تیم عقاب نیرو هوایی شیراز به پایان رسید و این تیم مجوز حضور در مرحله اول لیگ دسته ۳ ایران برای سال آینده را به دست آورد. ارشادنوین گله‌دار نیز با کسب رتبه دوم مجوز حضور در مرحله اول جام حذفی ایران در سال آینده را به دست آورد.

هلال‌احمر نماینده فوتبال گراش نتایج پر فراز و نشیبی در این لیگ داشت و در نهایت بین ۱۴ تیم استان با رده پنجم بازی‌ها را به پایان رساند. این تیم بعد از چند شکست در ابتدای بازی‌های از نیمه دوم فصل، نتایج بهتری به دست آورد ولی با توجه به این که بازی آخر تاثیری در جدول نداشت به میمند سفر نکرد و در نهایت با ۱۹ امتیازی که از ۱۲ بازی قبلی خود به دست آورده بود پنجم شد.

قاسم فرسوده مدیر عامل باشگاه هلال احمر در گفتگو با هفت‌برکه گفت: «امسال ۱۴ تیم در لیگ بزرگسالان شرکت داشتند و بازی‌ها هم به صورت تک بازی برگزار شد و بر خلاف سال‌های گذشته به صورت رفت و برگشتی نبود، مسابقات تک بازی هم شرایط خاص خودش را دارد، باید خیلی با احتیاط دنبال شود. در سطح استان فارس و برگزاری به این نحو ، تخلف و فساد ، حداقل و خیلی جزیی است در صورتیکه برگزاری مسابقات در سطح کشور و به صورت تک بازی زمینه فساد و تخلف بیشتر است و مشکلات فراوانی بدنبال دارد .»

فرسوده با بیان اینکه لازم است برگزاری مسابقات به صورت رفت و برگشت برگردد افزود: «بازی‌ باید رفت و برگشتی شود، چیزی که در طرح آسیا ویژن در سطح استان فارس اجرا می‌شد و استارت کار از زمان آقای آیت‌اللهی زده شد بود با حضور ۱۲ تیم به صورت رفت و برگشتی ادامه پیدا می‌کرد. اما متاسفانه هیات فوتبال استان از زمان کرونا و بعد از آن دچار اشتباهاتی شد که در کل به ضرر فوتبال استان شد که هم تعداد تیم‌ها بیشتر شد و اکثرا هم با این مخالف بودند و امتیاز به تیم های جدید واگذار شد . افزایش تیم‌ها باعث شد که هیات فوتبال استان نتواند بازی‌ها را به صورت رفت و برگشت انجام دهد.»

مدیر عامل باشگاه هلال احمر در ادامه افزود: «امسال نسبت به سال‌های قبل که در سطح استان بازی می‌کنیم کمترین هزینه را برای تیم بزرگسالان داشتیم، امسال فقط یک بازی‌کن غیربومی در تیم بزرگسالان حضور داشت . زمانی که بازیکنان تیم جوانان را داشتیم و از آنها استفاده می‌کردیم تیم بزرگسالان هم کارش راحت بود، ولی هر زمانی که تداخل در برنامه‌ها بود باعث می‌شد که تیم بزرگسال با ۵۰ درصد قدرت در بازی‌ها شرکت کند و به نتیجه دلخواه نرسد و عقب بمانیم از باقی‌ تیم‌ها.
در نیم فصل دوم کار را بهتر انجام دادیم و در نهایت پنجم استان شدیم، باتوجه به اینکه بازی آخر با تیم میمند تاثیری در جدول نداشت بازی سیزدهم حضور پیدا نکردیم و با ۱۲ بازی ۱۹ امتیاز را کسب کردیم.»

قاسم فرسوده با اشاره به کمبودها و مشکلات باشگاه هلال احمر گفت:‌ «باتوجه به اینکه شهرستان کوچک و بدون امکاناتی نسبت به سطح استان هستم تیم داری در چند رده سنی کار سختی است، باید هم از نظر امکانات و هم سخت‌افزاری و بازیکن توان لازم را داشته باشیم. اگر وقتمان را روی یک تیم بگذاریم نتایج بهتری می‌گیریم ولی با توجه به اینکه در چند رده تیم‌داری می‌کنیم همین باعث شده که در رده بزرگسالان و تداخل بازی‌ها با تیم جوانان ، نتایج دلخوه را نگیریم و بین سه تیم اول جدول قرار نگیریم. مشکل اصلی ما برگزاری بازی در زمین هلال احمر بود که زمین هلال‌احمر یک زمین تمرینی است. با پیگیری‌های فراوان و با همکاری فرمانداری وقت و هلال احمر فقط توانستیم زمین را فنس کشی نماییم .
مجموعه چمن هلال‌احمر فاقد رختکن ، جایگاه و سکو مناسب است . همین باعث می‌شود که شرایط بازی در زمین تمرینی و زمین‌های دیگر فرق کند، مشکل اصلی ما نداشتن زمین بازی مناسب و آماده نبودن زمین چمن ورزشگاه شهدا است.»

فرسوده با بیان اینکه مسئولین استان و شهرستان باید جهت بهبود وضعیت چمن ورزشگاه شهدا کمک نمایند گفت: «مسئولین باید به آقای احسان جوکار مسئول هیات فوتبال کمک کنند ، خودش به تنهایی رها شده است . تا کمک و یاری مسئولین را نداشته باشد نمی‌شود دست تنها کاری از پیش برد. همین مسائل باعث شده است تا نتیجه دلخواه و مطلوب برای زمین چمن ورزشگاه شهدا حاصل نشود. طی دو مرحله آقای جوکار برای زمین چمن تلاش کرده است و متاسفانه در مرحله اول بعداز دوسال وقفه چمن کیفیت لازم را نداشت و دوباره کشت مجدد انجام شد و الان دوباره دوسال است که نتیجه مطلوب حاصل نشده است.»

فرسوده در پایان گفت:‌ «مجوز باشگاه هلال احمر از سال ۸۸ تاکنون سه بار تمدید شده است و اولین باشگاهی در سطح منطقه بودیم که مجوز باشگاه را اخذ نمودیم ‌. آخرین مهلت اعتبار پروانه باشگاه تا ۱۳ دی‌ماه امسال بود که تمام شده و مجدد پیگیر تمدید آن هستیم.»

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top