بستن

هدف‌گذاری برای ساخت ۱۶۰۴ واحد مسکن ملی در گراش

هفت برکه: کلنگ آغاز عملیات اجرایی یک هزار و ۶۰۴ واحد فازهای یک، دو و سه طرح نهضت ملی مسکن در شهر گراش به زمین زده شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش دوشنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۱، همزمان با ششمین روز از دهه فجر مراسم کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی یک هزار و ۶۰۴ واحد طرح نهضت ملی مسکن فاز یک و ۲ با حضور محمود طاهرزاده فرماندار گراش، حجت السلام سید محمدباقر بخشایش پور امام جمعه، حسن شبانی مدیر کل راه و شهرسازی لارستان و جمعی از مسئولین شهرستان برگزار شد.

فاز یک مسکن ملی گراش  در ۱۶۴ واحد در خیابان عاشورا در مرحله فنداسیون و بتن‌ریزی قرار دارد. فاز دو در امتداد فاز یک و در پشت آبشار اندیشه ساخته خواهد شد. فاز سه مسکن ملی در تنگ حسین پیش‌بینی شده است.

برای تامین زمین مسکن ملی مشکلی نداریم

حس شبانی، مدیر کل راه و شهرسازی لارستان گفت: «در حوزه شهرستان گراش می‌توانم به جرات بگویم که تنها شهرستانی هست که از نظر زمین برای متقاضیان اقدامات بسیار خوبی انجام شده و ما در آینده مشکل اراضی برای مردم نخواهیم داشت.»

شبانی در مورد تعداد متقاضیان مسکن در گراش گفت: «در حوزه شهر خود گراش بیش از ۵ هزار نفر ثبت‌نام کردند که تقریبا چهار هزار نفر حائز سه شرط هستند و حدود سه هزار نفر هم شرایط لازم را دارند و تا الان برای بیش از یک هزار و ششصد نفر زمین تامین شده است. که از این هزار و ششصد نفر هم هم واریز وجه داشتیم و هم تایید نهایی هم شده‌اند.»

شبانی در مورد فازهای ساخت مسکن ملی در گراش گفت: «در فاز یک حدود ۱۶۰ واحد داریم که ۱۰۰  واحد فنداسیون ریخته شده مابقی هم در حال آماده‌سازی و اجرای فنداسیون است. ما فاز یک را به صورت طبقاتی دیده بودیم ولی بعد دو طبقه شد و خود اینها زمان برد و کار را کندتر کرد.»

شبانی در مورد مشکل خط لوله آب در فاز دو مسکن ملی گفت: «یک مشکلاتی اینجا داریم در حوزه آب پیگیری کردیم برای جا به جایی خط لوله قرار است امروز دوستان تا چند ساعت دیگر برسند تا این مشکل هم حل کنیم. هر چند مشکل حل شده است یا خط لوله آب جابه جا شود و یا آنجا را  معبر می‌کنیم. بحث لوله آب هم مشکل حل شود و فاز ۲ را شروع می‌کنیم.»

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به شهرک جدید گراش گفت: «ما در شهر گراش اراضی مورد نیازمان عملا تامین شده با این شهرک و مشکلی نخواهیم داشت. تا امروز هم بیشترین زمین برای نهضت جهش تولید مسکن در هفت شهرستانی که داریم در شهر گراش تامین شده است. در شهر شهر جویم با هزار واحد یا خود لار با ده هزار متقاضی هزار واحد تامین کرده‌ایم. شهرستان لامرد یک شهر جدید دارد ولی در خود شهر کمتر از ۵۰۰ واحد تا الان تامین شده یا خنج کمتر از ۵۰۰ واحد تامین شده است در گراش با ۱۶۰۰ واحد بیشترین آماری که توانستیم تامین کنیم.»

مدیرکل راه وشهرسازی لارستان گفت: «انشاالله اداره ثبت در صدور اسناد کمک کند و ادارات خدماتی در حوزه خدمات زیربنایی هم یاری بیشتر کنند. روبنا مانند مسجد، مدرسه، پاسگاه هم خودمان داریم پیگیری می‌کنیم که زودتر به بهره‌برداری برسد و مسائل و مشکلاتی در پایان کار نداشته باشند.»

محمود طاهرزاده فرماندار گراش با اشاره به برگزاری ۱۳ جلسه شورای مسکن در سال ۱۴۰۱ گفت: «در گراش چهار نقطه تعیین شده در واقع ۴ فاز داریم که این اولین فاز است و مابقی هم بالحمدالله به عملیات اجرایی می‌رسد و بخش عمده‌ی آن انجام شده است. برای انجام کار همه همکاری داشته‌اند و این نشان می‌دهد که دولت عزمش جزم است که این پروژه را عملیاتی و در کمترین زمان تحویل مردم دهد.»

طاهرزاده گفت: «در بحث آماده‌سازی، آواربرداری و تسطیح اینجا به مردم هزینه‌ای تحمیل می‌شود که ما مساعدت ویژه مدیر کل محترم را خواستاریم.»

مدیرکل راه و شهرسازی در پاسخ گفت: «از لحاظ موقعیت مکانی زمین خیلی مناسب است از لحاظ قیمت پایه‌ای هم خوب است ولی بحث آماده‌سازی قرار شد دوستان تا جایی که دستمان باز است کمک کنند و مردم هزینه‌ی کمتری کنند.»

سید محمد باقر بخشایش‌پور، امام جمعه شهرستان گراش ضمن تشکر از فرماندار برای پیگیری تسریع در اجرای این پروژه گفت:«از زمان حضورشان در بحث مسکن ملی در همین چند ماهه که بودند حدود سیزده جلسه گرفتند و بیشترین پیگیری در همین چند ماه بوده که آقای فرماندار انجام داده است که از او و دیگر مسئولین تشکر می‌کنیم.»

او در ادامه با اشاره به نیاز به زیرسازی و تسطیح در محل اجرای فاز دوم مسکن ملی گفت:«فاز دوم مسکن ملی مستلزم یک زیرسازی و آماده‌سازی و تسطیح شدن دارد. مردم در قرارداد اولیه قرار نبود اینجا پول پرداخت کنند. قریب شش میلیارد تومان هزینه آماده سازی این فضا است. اداره کل به مهندس اعلام کرده بود که مردم باید این  هزینه را پرداخت کنند و ما مفصل با مهندس شبانی صحبت کردیم که مردم در شرایط فعلی نباید پولی پرداخت کنند چون در قرارداد نبوده و حتی به صورت قانونی مهندس هم نباید پرداخت کند، وظیفه اداره کل است. اداره کل هم که بعد از ظهر با او صحبت کردیم گفتند ما شرایطمان این طور است و ما هم نمی‌توانیم پرداخت کنیم. با توجه به درخواستی که من و آقای فرماندار از مدیر کل داریم امیدواریم در این زمینه عنایتی داشته باشند. چرا که اکثر افرادی که سراغ مسکن ملی آمدند مشکل‌دار هستند و فقیر هستند و تاکید ما بر این بود که مردم یک ریال متحمل نشوند.»

امام جمعه با تاکید بر عدم حضور متمکنین در پروژه مسکن ملی گفت:«من شنیدم بعضی افرادی که ورود پیدا کرده بودند تمکن مالی دارند و شاید صاحب چندین خانه هستند در مسکن مهر و جاهای دیگر که با توجه به این یک سری بی‌عدالتی صورت گرفته بود. پیش از این ما حساسیت نشان دادیم هم به فرمانداری و هم به بنیاد مسکن اعلام کرده بودیم که مراقب باشند و این مساله مدیریت شود و متمکنین اینجا صاحب ملک نشوند.»

او روی تعیین و تکلیف زمین‌های واگذاری برای ساخت پروژه‌های فرهنگی چون مسجد و مدرسه نیز دست گذاشت و گفت:«بهتر است از همین حالا بحث زمین‌هایی که برای مدرسه مثلا مسجد و مکان‌های فرهنگی است تاکید کنیم که تعیین تکلیف کنند چون این وظیفه اداره کل است. در این شرایط بعضی می‌آیند این زمین‌ها را حیف و میل می‌کنند باید این زمین‌ها تعیین و تکلیف شود و جانمایی شود که ما بدانیم در حوزه آموزشی و فرهنگی و تربیتی چه اتفاقی دارد می‌افتد و در روند کار تسریع شود که خدا را شکر مهندس حسن‌زاده وارد کار شده مورد اعتماد همه هستند.»

 

 

 

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top