بستن

حس دیدن نقاشی خود روی دیوار نگارخانه

هفت برکه:هنرهای دانش‌آموزان، دراولین نمایشگاه هنرهای تجسمی دانش‌آموزی، به مدت هفت روز در نگارخانه پردیس به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش هفت برکه: یازدهم بهمن ماه، به مناسبت روز گراش، اولین نمایشگاه هنرهای تجسمی دانش‌آموزان در نگارخانه پردیس افتتاح شد. برای بازدید از این نمایشگاه تا دوازدهم بهمن ماه فرصت دارید، صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ به محل برگزاری نمایشگاه مراجعه کنید.

دکتر فرجی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان گراش با بیان این که این برنامه از آذر ماه استارت خورد، و فراخوان آن برای مدارس و دانش‌آموزان ارسال شد، گفت:«این برنامه با مدیریت آموزش و پرورش برگزار می‌شود. از بین هزار و سیصد و سی اثری که به دست ما رسید نزدیک به چهارصد اثر به نمایشگاه راه پیدا کرد.»

او با اشاره به هدف از برگزاری این نمایشگاه می‌گوید:«این نمایشگاه با این هدف که دانش‌آموزان، رویکردشان به سمت ثبت وقایع و خلق آثار زیبا در زمینه‌های مختلف هم نقاشی و هم هنرهای تجسمی باشد، برپا شد.»

دکتر بذرافکن، معاون آموزش ابتدایی مدیر کل آموزش و پرورش فارس نیز که در آیین افتتاح نمایشگاه حضور داشت، گفت:«در این نمایشگاه بچه‌هایی که بر اساس فطرت خود به حس زیبایی توجه می‌کنند و آن چه در فطرتشان هست را در قالب رنگ و نقش به نمایش می‌گذارند. و این موضوع یک زمینه‌ای را به وجود می‌آورد که خودشان هم دیده شوند.»

فاطمه صداقت و سحر شکوه هر دو دانش‌آموزان مدرسه‌ی امیر کبیر در مقطع دوازدهم رشته‌ی طراحی چهره هستند که اثرهای آن نیز به این نمایشگاه راه پیدا کرده است، آن‌ها با بیان علاقه‌مندی به رشته‌ی تحصیلی خود می‌گویند:«با علاقه وارد این رشته شدیم بهترین تصمیمی که گرفتیم همین بود و پشیمان هم نمی‌شویم. بعضی‌ها می‌گویند هنر به درد نمی‌خورد و وارد شدن به آن بی‌ثمر است ولی ما با نقاشی کشیدن حالمان خوب می‌شود و هیچ وقت خسته نمی‌شویم و امیدواریم در آینده نیز با جدی بودن در کارمان بتوانیم از آن منبع درآمدی نیز داشته باشیم.»

آن‌ها برپایی نمایشگاه را عامل ایجاد انگیزه بین دانش‌آموزان می‌دانند و می‌گویند:«این نمایشگاه برای ما این انگیزه را ایجاد کرد که کارهای نیمه‌تمام دیگری که داریم هم سریع‌تر تمام کنیم و اگر امکان آن فراهم باشد بعد از عید خودمان به صورت مجزا هم نمایشگاه بگذاریم. فکر نمی‌کردیم در سطح شهر امکان این باشد که این چنین نمایشگاهی زد. برپایی این نمایشگاه اشتیاق بیشتری برای ما ایجاد کرده است.»

این دو دانش‌آموز که از دیدن هنرهای دیگر هنرمندان پیشکسوت شهر نیز لذت می‌برند، ادامه می‌دهند:«امسال چند نمایشگاه از هنرمندان برگزار شد که از آن بازدید کردیم و هنرهای آن‌ها را دیدیم. هر بار نمایشگاه می‌زنند انگیزه ما زیادتر می‌شود. یعنی دیدن اثرهای دیگر هنرمندان شهر نیز به ما انگیزه می‌دهد.»

آن‌ها در پایان می‌گویند:«در این رشته ما سال اول با راپیت و گواش آشنا شدیم، سال یازدهم با مداد رنگی و پاستل و سیاه قلم وکلاس دوازدهم، رنگ و روغن و آبرنگ و در واقع در تکنیک‌های مختلف کار انجام می‌دهیم و تصمیم داریم تحصیلات دانشگاهی را نیز در رشته‌ی هنر و طراحی ادامه دهیم.»

 

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top