بستن

آماده باش هلال احمر و بیمارستان گراش برای زلزله‌ی بوشهر

با وقوع زلزله شش و یک دهم ریشتری در کاکی بوشهر نیروهای امدادی در استان‌های همجوار نیز به حالت آماده‌باش در آمدند.

به گزارش خبرگزاری مهر محمدرضا ابراهیمی پیرامون  اقدامات جمعیت هلال احمر فارس برای امدادرسانی به منطقه بوشهر گفت: ۱۴ تیم عملیاتی از شهرستانهای شیراز، کازرون، فراشبند، فیروزآباد، ممسنی، مرکز استان و تیم آنست به محض اطلاع از وقوع این حادثه به محل زلزله زده اعزام شدند.

باقر شکاری روابط عمومی هلال‌احمر گراش نیز اعلام کرد ۵ تیم عملیاتی از گراش در حال آماده‌باش هستند که در صورت اعلام نیاز مرکز استان به مناطق زلزله‌زده اعزام شوند. البته با توجه به پایان عملیات اولیه نجات به احتمال زیادی نیازی به اعزام نیرو از گراش نباشد اما ممکن است در صورت خستگی امدادگران نیروهای کمکی از گراش اعزام شوند.

در کنار هلال احمر، اورژانس و بیمارستان گراش نیز آماده پذیرش مصدومان زلزله هستند. به گزارش مهر  رئیس مرکز اورژانس فارس از آماده باش بیمارستانهای شیراز برای امدادرسانی به زلزله زدگان خبر داد. دکتر کامران فیروزی اظهار داشت:  استان فارس با آماده‌باش بیمارستان‌های شیراز نمازی، شهید رجایی، چمران و … و همچنین بیمارستان‌های شهرستان‌های همجوار استان بوشهر از جمله کازرون، ممسنی، لار، گراش، لامرد، مهر و … اقدام به اعزام تعدادی آمبولانس اورِژانس ۱۱۵ و اتوبوس آمبولانس و همچنین بیمارستان صحرایی این دانشگاه به منطقه کرد.

۱۷ زلزله در ده ساعت

بر اساس گزارش‌های پایگاه زلزله‌سنجی دانشگاه تهران منطقه کاکی استان بوشهر در ۱۰ ساعت گذشته ۱۷ زلزله بالای چهار ریشتر را از سر گذرانیده است. زلزله اصلی ساعت ۱۶ و ۲۲ دقیقه عصر روز ۲۰ فروردین‌ماه با قدرت شش و یک دهم ریشتر رخ داد.

در آخرین گزارش‌های منتشر شده فریدون حسنوند استاندار بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: زمین لرزه شهرستان دشتی تاکنون ۸۵۰ مجروح و ۳۷کشته در پی داشته است. بر این اساس تعداد ۷۰۰ منزل مسکونی ۱۰۰ درصد و تعدادی از ۳۰ تا ۴۰ درصد تخریب شده اند.

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top