بستن

از سرگیری جلسات ستاد کرونا با تاکید بر ماسک و واکسن

هفت‌برکه: پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و دوز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنید، موج جدید کرونا در راه است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش دوشنبه ۱۹ دی ماه ۱۴۰۱، جلسه ستاد مقابله با کرونا به ریاست سید عبدالرسول موسوی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری گراش و با حضور اعضا در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

سیدعبدالرسول موسوی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری گراش در این جلسه با بیان اینکه نیاز است شهروندان موج جدید کرونا را جدی بگیرند، اظهار داشت: «با توجه به سرعت بالای انتشار سویه جدید ویروس کرونا، واکسیناسیون همچنان از مهمترین عوامل پیشگیری شیوع این بیماری است و ضروریست که مردم موج جدید کرونا را جدی بگیرند تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بدون تلفات از این موج نیز به سلامت عبور کنیم.»

سید عبدالرسول موسوی روند ابتلا به ویروس کرونا در کشور را صعودی عنوان کرد و افزود: «شهرستان گراش طبق رنگ بندی کرونایی در حال حاضر در شرایط آبی قرار دارد اما این وضعیت شکننده است و نباید عادی انگاری کنیم.»

موسوی بر لزوم اطلاع‌رسانی برای ایجاد حساسیت در جامعه تاکید کرد و گفت: «رعایت دستورالعمل‌ها، استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات ضروری است تا بتوانیم اثرگذار باشیم و سطح ابتلا به ویروس را در شهرستان کاهش دهیم.»

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری گراش با اشاره به ضرورت هماهنگی و همکاری کلیه دستگاه‌ها با ستاد کرونای شهرستان، گفت: «پیگیری و اجرای مصوبات ستاد کرونا لازم و ضروری است.»

موسوی با تاکید بر اینکه نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در همه بخش‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است، تصریح کرد: «باید مردم برای زدن ماسک و واکسن ترغیب شوند و نسبت به این بیماری هشدارهای لازم داده شود.»

در این جلسه اعضای ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا گزارشی از آخرین وضعیت خدمات ارائه شده بیان کردند.

مهندس علیرضا مساح، معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی گراش در این جلسه گزارشی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون برای حاضرین در جلسه ارائه داد و گفت: «از ابتدای اسفند سال ۹۸ تاکنون ۳۴۴۱۴ تست pcr  و ۲۵۵۷۵ تست تشخیص سریع و در مجموع ۵۹۹۸۹ تست تاکنون انجام شده است. از این تست‌های انجام شده ۱۱۷۵۵ تست مثبت تشخیص داده شده است. ۱۱۶۸۱ از مبتلایان بهبود یافته و متاسفانه ۷۴ نفر فوتی بر اثر کرونا تاکنون داشته‌ایم.»

مساح در ادامه به آماری از تعداد دوزهای تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان گراش اشاره کرد و افزود: «۸۸۶۴۷ دوز واکسن به گروه سنی بالای ۵ سال تزریق شده است، ۳۵۸۸۵ دوز در نوبت اول، ۳۲۷۸۹ در نوبت دوم، ۱۷۴۹۲ در نوبت سوم، ۲۴۶۹ در نوبت چهارم و ۱۲ نفر در نوبت پنجم واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.»

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی گراش با بیان اینکه واکسن کرونا و دوز یادآور در تمامی مراکز شهرستان تزریق می‌شود گفت: «آمارهای از شمال کشور به گوش می‌رسد که موارد مثبتی در شمال کشور مشاهده شده است، کم‌کم این موارد به گراش هم خواهد رسید، باید دوز یادآور واکسن کرونا را تزریق کرد و تمامی پروتکل‌های بهداشتی را همانند سابق رعایت کرد تا بتوانیم این موج را هم پشت سر بگذاریم. تمامی افرادی که شش ماه از نوبت قبل تزریق آن‌ها گذشته است می‌توانند دوز یادآور را تزریق کنند.»

مهندس مساح در ادامه گفت: «تست کووید در مرکز جامعه سلامت سعادت انجام می‌شود و برای تزریق هم مردم می‌توانند به پایگاه ابوالفضل(ع) در خیابان بسیج مراجعه کنند. برای ساکنین روستا هم طبق روال قبل واکسن کرونا در مراکز بهداشتی تزریق می‌شود و به صورت آن‌کال هم می‌توانند با کارشناسان ما تماس بگیرند تا برای تزریق مراجعه کنند.»

مهندس مساح در پایان از مردم خواست همچون گذشته پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، ماسک بزنند و شستشوی مدوام دست‌ها را فراموش نکنند.

ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کردند هیچ گونه تصمیمی مبنی بر اعمال محدودیت‌ها یا تعطیلی مدارس و ادارات اتخاذ نکرده و صرفا نسبت به ماسک زدن در فضاهای بسته و سرپوشیده و تکمیل چرخه واکسیناسیون و تزریق نوبت یاد آور توصیه می‌کنند.

توصیه وزارت بهداشت ناظر بر ارتقای سطح ایمنی مردم به واسطه تزریق نوبت یاد آور واکسن کروناست و تدابیر محدودکننده در دستور کار قرار ندارد.

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

2 نظر

  1. با سلام و خسته نباشید به مسئولین بخش دیالیز بیمارستان و خدا قوت ،!!!!که با وجود داشتن دستگاه دیالیز بیمار را بعلت داشتن بیماری دیابت از دیالیز صرف نظر میکنند و بیمار را راهی شیراز میکنند در واقع میشود گفت اواره شیراز میکنند دست مریزاد،.

  2. خیر ساختمان دیالیز،درست کرد دستگاه دیالیز،خرید اما متاسفانه بخاطر نبودن مدیریت و بی لیاقتی مسولین بیمارستان بلا استفاده مانده واقعا کسی نیست از،بیمارستان یک بازرسی بعمل اورند به داد بیمارستان برسید بی صاحب شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top