بستن

پیام تسلیت صمیمانه بچه‌های ایج برای خانواده خیر مدرسه‌شان

هفت‌برکه: دانش‌آموزان مدرسه نسبت‌دار گراشی در شهر ایج، با ارسال پیام‌های تسلیتی، درگذشت محمود نسبت‌دار، فرزند بانی خیر مدرسه خود، را به خانواده نسبت‌دار تسلیت گفتند.

به گزارش هفت‌برکه، رد نیکوکاری‌ گراشی‌ها در شهرهای مختلف دیده می‌شود. این‌بار پیام تسلیت دانش‌آموزان یک مدرسه از ایج، نشانه‌ی حس قدرشناسی از نیک‌اندیشی‌هاست.  آموزشگاه متوسطه (دوره اول) مرحوم حاج غلامرضا نسبت‌دار گراشی سال ۱۳۷۵ در شمال شهر ایج افتتاح شد و به عنوان مدرسه گراشی شناخته می‌شود. 

به گفته یکی از فرهنگیان ایج، مرحوم حاج غلامرضا محمود شنبه نسبت‌دار گراشی در سال ۱۳۷۲ به واسطه خانواده محترم مهدی‌پور در شهر ایج مدرسه‌ای شش کلاسه همراه با نمازخانه و کارگاه بنا کردند. بعد از فوت حاج غلامرضا نسبت‌دار در حدود ۲۰ سال پیش، خانواده نسبت‌دار در ایج و رودبال استهبان کارهای خیر پدر را ادامه دادند. از جمله می‌توان به ساخت حسینیه سیدالشهدا(ع) و مسجد امیرالمومنین(ع)، عمران و آبادانی امامزاده سید نور محمد در شهر ایج و نیز احداث مسجد در روستای آب نارک در نزدیکی شهر ایج اشاره کرد. احداث چند واحد مسکونی و تحت پوشش قرار دادن برخی از خانواده‌های نیازمند، از دیگر اقدامات خانواده مرحوم غلامرضا نسبت دار گراشی است.

نقطه شروع ارتباط خانواده نسبت‌دار با مردم ایج نیز حکایت جالبی دارد. فعالیت خیریه حاج غلامرضا نسبت‌دار در ایج در پاسخ به محبت یکی از شهروندان ایجی شاغل در بیمارستانی در شیراز بوده است که در زمان مداوای فرزند ایشان شکل می‌گیرد. ارتباط خانواده مهدی‌پور از شهر ایج و خانواده نسبت‌دار گراشی با احداث مدرسه آغاز می‌شود و تاکنون ادامه دارد. 

حاج محمود نسبت‌دار فرزند مرحوم حاج غلامرضا از گراشی‌های ساکن بحرین، اول دی‌ماه ۱۴۰۱ در شیراز درگذشت و در حرم رضوی در مشهد مقدس به خاک سپرده شد.

خبر درگذشت حاج محمود نسبت‌دار با کمی تاخیر به شهر ایج رسید. با شنیدن خبر، تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه، متن‌های تسلیتی را نوشتند که توسط مجید حجتی، آموزگار لاری این آموزشگاه، به هفت‌برکه ارسال شد تا برای خانواده نسبت‌دار ارسال شود. 

یکی از دانش‌آموزان در متن تسلیت خود نوشته است: «ما دانش‌آموزان در مدرسه وقفی شما درس می‌خوانیم و ما همگی برای کم شدن یکی از عضو خانواده شما ناراحت هستیم. ممنون از شما که باعث یاد گرفتن هزاران دانش برای هزاران دانش‌آموز [شدید].»

شهر ایج از شهرهای تاریخی استان فارس است و با بیش از ۶ هزار نفر جمعیت در شهرستان استهبان قرار دارد. آثاری از دوره‌های مختلف تاریخی در ایج وجود دارد و انار‌های خوش‌رنگ شناخته‌شده‌ترین سوغاتی ایج است.  ایج در فاصله ۲۳۰ کیلومتری گراش قرار دارد. 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top