بستن

تجلیل از راهدار نمونه گراش در روز راهداری

هفت برکه: در روز راهدار از علی پورشمسی به عنوان یکی از راهداران نمونه جنوب فارس تجلیل شد.

به گزارش هفت برکه به مناسبت هفتـه حمل و نقل ، رانندگان و راهدارى،گردهمایی راهداران و آیین تجلیل از راهداران نمونه اداره‌کل راه و شهرسازی لارستان برگزار شد در این مراسم، از علی پورشمسی، راهدار نمونه گراشی نیز تقدیر شد.

پورشمسی ۴۵ ساله و کارمند گراشی اداره راه و شهرسازی گراش است. او از ده سال پیش در پست راهدار مشغول خدمت است.

پورشمسی در توضیح وظایف راهدار می‌گوید: «راهدار، با حفظ و نگهداری جاده‌ها و پل‌ها، از بروز اتفاقات و حوادث جلوگیری می‌کند و در زمان بحران یا حادثه نیز مسئولیت ایمن‌سازی جاده‌ها با او است.»

او با بیان این که در طول دوران خدمتش، گردنه‌ی بالنگستان شاهد بروز بیشترین حوادث بوده است، گفت: «طبق تجربیاتم به عنوان یک راهدار، گردنه‌ی بالنگستان خطرناک‌ترین و پرحادثه‌ترین مکانی است که در منطقه داریم چه به لحاظ میزان تصادفات و چه از لحاظ ریزش کوه، در جاده ارد به فداغ نیز شاهد اتفاقات زیادی بوده‌ایم همچنین جاده اوز، که می‌طلبد مسئولین توجه ویژه‌ای در تسریع حل مشکلات این مناطق پرخطر داشته باشند.»

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان: مهندس حسن شبانی، مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در گردهمایی راهداران و آیین تجلیل از راهداران نمونه اداره‌کل راه و شهرسازی لارستان که در سالن همایش‌هاى این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت:«درحوزه حمل و نقل کشور تقریبا ۹۰درصد بار مسافر از طریق جاده‌ها حمل می‌شود، وظیفه نگهداری و ایمن‌سازی این جاده‌ها به عهده راهداران است.»

او می‌گوید:«در حوزه لارستان، حدود ۳هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه داریم که توسط تعداد معدودی از راهداران، علیرغم مشکلاتی که درحوزه منابع انسانی داریم، نگهداری و ایمن‌سازی می‌شود. وسعت حوزه اداره‌کل راه و شهرسازی لارستان تقریبا از۱۴استان کشور هم بیشتراست و شرایط گرما و بدی آب و هوا نیز به این اضافه شده است، از طرفی مشکلاتی همچون تانکرهای حمل سوخت ، سیلاب اخیر وکامیون‌هایی که در حوزه صنایع انرژی بَر لامرد وسیمان وبزرگراه جهرم-لار-بندرعباس حمل بار می‌کنند هزینه نگهداری را افزایش داده‌اند.»

شبانی ادامه داد:«در سیلاب سال گذشته عددى بالغ بر یک هزار میلیارد تومان خسارات به زیرساخت‌هاى حوزه استحفاظى ما وارد شد که در این مدت توانستیم تعدادى از پل‌ها و جاد‌ه‌هاى تخریب شده را بازسازى کنیم.»

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان افزود:«دربحث عوامل جاده‌ای وظیفه ما و راهداران است که تلاش کنیم جاده‌ها را ایمن‌سازی کنیم ونقاط حادثه‌خیز را با توجه به اولویت رفع کنیم، در بحث شانه‌سازی‌ها، آرام‌سازی‌ها و روشنایی‌هایی که در تقاطع‌ها داریم، روکش‌ها و توسعه بزرگراه‌ها وافزایش راه‌های اصلی برای ایمن‌سازی نیز تلاش خودمان را می‌کنیم.»

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top