بستن

۱۳ چیزی که احتمالا نمی‌دانید

۱-  آیا می‌دانید آب ته برکه کل به دلیل فشار زیاد آب بالای آن به طور طبیعی تصفیه می‌شود. به همین علت گراشی‌های قدیم فقط از «آو زئر آو» استفاده می‌کردند.

۲- آیا می‌دانید که شیخ محمد حاکم دبی تمامی مدل‌های پراید را برای کلکسیون شخصی خود خریداری کرده است و شب‌های جمعه برای سفر به سبخه هر بار از یکی از آن‌ها استفاده می‌کند.

۳- آیا می‌دانید که «میدان گریش» در ابتدای جاده اوز با الهام از میدان «مون پلاس» پاریس به شکل بیضی ساخته می‌شود و دایره‌ای نیست. در وسط این میدان نیز قرار است میدان لولو بحرین بازسازی شود.

۴- آیا می‌دانید که اگر تخم‌مرغ زنده را به سقف بزنید زرده‌اش به سقف می‌چسبد و سفیده‌اش جدا می‌شود. آشپزان بلژیکی از این شیوه سنتی برای پخت کیک سفید و کیک تولد استفاده می‌کنند.

۵- آیا می‌دانید اگر گوشی شما قفل شده باشد و رمز آن را فراموش کنید می‌توانید گوشی را شش روز در فریزر بگذارید و بعد با زدن کد #srk@ri قفل گوشی باز می‌شود.

۶- آیا می‌دانید دولت طرحی دارد که تعطیلات پنجشنبه را به سه شنبه بیندازد. تا بین روزهای تعطیلی فاصله بیشتری باشد و دانش‌آموزان فرصت استراحت داده باشند.

۷- آیا می‌دانید خودرو پژو پارس سفید خودرو سازمانی اعضای شورای شهر است و هر چهار عضو شورای شهر گراش سوار پارس می‌شوند. همچنین نامزدهای شورای شهر برای دوره بعد حتما باید گواهینامه پایه یک داشته باشند.

۸- آیا می‌دانید مادربزرگ مادری مجید از شرکت‌کنندگان برنامه آکادمی […] در شبکه […] که متولد دبی است نصرت […] نام دارد و اصالتا گراشی است.

۹- آیا می‌دانید که نیما شاهرخ شاهی در مصاحبه با مجله خانواده سبز گفته است: معیار او برای انتخاب همسر بزرگ‌تر بودن اندازه انگشت وسط پا از دیگر انگشت‌ها است. چون در طالع خود خوانده است که بخت او با این گونه دختری جور است.

۱۰ – آیا می‌دانید در سال ۱۳۹۱ گراشی‌ها کلمه «شاتم» را بیشتر از هر کلمه دیگری در گوگل جستجو کرده‌اند. در رده‌های بعدی عبارت‌های«صرف درهم» و «زمان افتتاح مسکن مهر» قرار گرفته است.

۱۱- آیا می‌دانید بر اساس آمار امور صنفی گراش علاوه بر سوپرمارکت‌ها در ۶۳ درصد فروشگاه‌های گراش از جمله کبابی‌ها، ساندویچی‌ها، تاکسی تلفنی‌ها، آرایشگاه‌های زنانه، نوشت‌افزار فروشی، فروشگاه‌های لوازم خودرو و بنگاه‌های املاک، «چیپس فلفلی چی‌توز» عرضه می‌شود. این آمار بعد از آمار آبادان در رتبه دوم کشوری قرار دارد.

۱۲- آیا می‌دانید یک آبراه زیر زمینی برکه کل را به برکه حاج اسدالله وصل می‌کند و همیشه سطح آب در این دو برکه برابر است.

۱۳- آیا می‌دانید شماره ۰۹۳۷۴۹۰۹۶۰۰ به عنوان شماره امداد مخابرات تعیین شده است. اگر در موقع اضطراری یک اس ام اس با متن Help به این شماره بفرستید ده دقیقه شاررژ رایگان دریافت می‌کنید.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top