بستن

«پالت» نخستین آموزشگاه هنرهای تجسمی گراش

هفت‌برکه:  نخستین آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی گراش با نام پالت با حضور جمعی از هنرمندان گراش آغاز به کار کرد.

به گزارش هفت‌برکه دوشنبه ۱۶ آبان‌ماه ۱۴۰۱ آموزشگاه پالت، نخستین آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی گراش افتتاح شد. این آموزشگاه در طبقه دوم مجتمع سیمرغ در دو بخش اداری و کارگاه کودکان جنب کافه ونیز قرار دارد.

سجاد فتحی رییس اداره فرهنگ و ارشاد گراش در آیین آغازین آموزشگاه پالت گفت: «با توجه به افتتاح نخستین آموزشگاه هنرهای تجسمی در شهرستان، از این به بعد آموزش در منزل مجاز نیست و آموزش هنرهای تجسمی باید از مجرای قانونی خودش انجام شود.»

حمیدرضا توکلی در مراسم افتتاحیه این آموزشگاه گفت: «شرایط کرونا باعث رکود آموزش هنر شد امیدواریم با افتتاح آموزشگاه هنرجوها دوباره به سمت و سوی هنر سوق بدهیم.»

توکلی در مورد برنامه‌های آینده آموزشگاه گفت: «به جز برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی، در روزهای آینده یک نمایشگاه انفرادی برگزاری می‌کنیم و بعد هم یک جشنواره گروهی خواهیم داشت.»

مدیریت این آموزشگاه را زوج هنرمند حمیدرضا توکلی و نرگس دانشور بر عهده دارند. توکلی و دانشور هر دو معلم هنر هستند و از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ نیز مدیریت خانه فرهنگ گراش را بر عهده داشتند.

حمید رضا توکلی ۳۵ ساله کارشناس هنرهای تجسمی و دانشجوی کارشناسی ارشد نقاشی است. توکلی از ۱۱ سال پیش معلم هنر است و دو سال کارشناس هنری اداره آموزش و پرورش گراش بود. او در رشته‌های نقاشی، تصویرسازی، طراحی و خلاقیت کودکان در حیطه نقاشی و تصویرسازی فعالیت دارد. توکلی دارای مدرک ممتاز خوشنویسی نیز است.

نرگس دانشور ۳۲ ساله دارای مدرک کارشناسی گرافیک و کارشناسی ارشد پژوهش هنر است. دانشور از سال ۸۶ در مدارس و به صورت آزاد نقاشی و و طراحی تدریس می‌کند. او نیز دارای مدرک خوشنویسی ممتاز است.

آموزشگاه آزاد پالت پس از آموزشگاه هنرهای نمایشی هفت‌برکه و آموزشگاه موسیقی رایگان سومین آموزشگاه آزاد هنری در شهرستان گراش است.

آموزشگاه آزاد پالت با مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در رشته‌های طراحی،نقاشی، تصویرسازی، خوشنویسی، خط تحریری، خلاقیت برای تمامی رده‌های سنی آموزش می‌دهد. این آموزشگاه در طبقه دوم مجتمع سیمرغ واقع است.

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

1 نظر

  1. هر کاری نو و خلّاقی که در گراش انجام می شود باید فراوان مورد ستایش و تشویق قرار بگیرد و به هر راه ممکن آنرا کمک نمود، امروزه در جهان خلاقیتهای هنری یک صنعت و تجارت مهم است و استعدادهای که خوب آموزش بینند و با هوشیاری و پشتکار در این راه کوشش نمایند یقینا به هدفهای مادی و هنری خود خواهند رسید. حتما که نباید نسل آینده گراش مثل پدران خود از بقالی و مغازه داری امرار معاش کنند.
    اسم پالت کلمه گراشی است یا فرنگی ؟ و مناسبتش با این کار در چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top