بستن

شاهچراغ در خون: سه روز عزای عمومی در فارس

هفت‌برکه: در پی حمله تروریستی ۴ آبان در حرم شاهچراغ، که منجر با شهادت ۱۳ نفر شد، در استان فارس سه روز عزای عمومی اعلام شد. همچین به اعلام استانداری روز شنبه ۷ آبان در استان فارس تعطیل است.

به گزارش هفت‌برکه بر اساس فیلم منتشر شده از دوربین‌های مدرسه بسته عصر روز چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۲ یک تروریست مسلح به کلاشینکف از ورودی خیابان ۹ دی با تیراندازی به نگهبانان وارد حرم شاهچراغ می‌شود. این تروریست سعی داشت وارد شبستان شاهچراغ و محل برگزاری نماز شود که با بسته شدن این در، مسیر خود را تغییر داده و وارد صحن شاهچراغ می‌شود.

او از صحن وارد حرم  شاهچراغ می‌شود و به هر کسی که در مسیر خود می‌بیند شلیک می‌کند. با حضور ماموران، مهاجم با سه گلوله مصدوم و دستگیر می‌شود.

کانال تلگرامی وابسته به داعش ساعتی بعد مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت. بر اساس اعلام خبرگزاری فارس نام تروریست حامد بدخشان است و ایرانی نیست. هر چند با اشتباهی رسانه‌ای تروریست بحرینی اعلام شد اما بعدا این موضوع تکذیب شد.

این فاجعه تروریسی ۱۳ شهید و ۳۰ مجروح داشته است که یک زن و دو کودک هم جزو این قربانیان‌اند.

استاندار فارس و امام جمعه شیراز در پی این حادثه، از روز پنج شنبه ۵/ ۰۸/ ۱۴۰۱ در استان فارس به مدت ۳ روز عزای عمومی اعلام  کرد. مراسم تشییع جنازه این عزیزان در روز شنبه ۷ آبان ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

شخصیت‌های مختلفی از جمله مسئولان شهرستان گراش در پی این فاجعه با ارسال پیام‌هایی این فاجعه را محکوم و به مردم تسلیت گفتند.

تکمیل خبر: شنبه فارس تعطیل است

معاون توسعه استانداری فارس به ایرنا اعلام کرد: با تصمیم استاندار فارس، روز شنبه همزمان با روز تشییع شهدای واقعه #شاهچراغ، این استان تعطیل است.

4 نظر

  1. ترور کور و حمله به جمعی نمازگزار در مکانی مقدس کار شروران دون صفت است .به هم استانیهای فارس تسلیت می گویم .خدا همه شهیدان را با اولیاالله محشور گرداند و به بازماندگان صبر عنایت فرماید

  2. خدا این جنایتکار خبیث و هر کس یا گروهی که دستور انجام این جنایت 😰 رو بهش داده هر چ سریعتر رسوا کنه و به سزای عملشون برسونه.
    عجب صبری خدا داری😐

  3. تسلیت تسلیت تسلیت
    چرا اقدام جدی در کنترل ورود و حضور اتباع بیگانه نمیشه؟ تا کی این روند ناقص باید ادامه پیدا کنه؟ حتی روستاها هم پر از اتباع شدند.
    این تروریست از کدام مرز وارد شده؟ کجا ساکن بوده؟ با چه کسانی بوده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top