بستن

دیدار روسای انجمن‌های هنری و فرهنگی با هیاتی از اداره کل

هفت‌برکه: روسای انجمن‌های فرهنگی و هنری گراش عصر روز یکشنبه اول آبان‌ماه ۱۴۰۱ با هیاتی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس دیدار و گفتگو کردند. سیدرسول موسوی‌نژادیان، معاون امور هنری اداره کل؛ صمد سلیمانی، مسوول امور شهرستان‌ها؛ و علی ثابت، کارشناس هنرهای نمایشی؛ هیاتی بودند که روز یکشنبه و دوشنبه به شهرستان‌های جنوب فارس سفر کرده بودند. قرار بود جلسه‌ی تودیع مهدی آینه‌افروز، رییس پیشین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، و سجاد فتحی، رییس کنونی این اداره نیز، روز یکشنبه برگزار شود، اما این جلسه به صبح دوشنبه دوم آبان منتقل شد (خبر در هفت‌برکه).

سجاد فتحی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، در ابتدای جلسه به معرفی انجمن‌های فرهنگی و هنری شهرستان گراش پرداخت. به گفته‌ی او، اکنون ۹ انجمن در گراش فعال است که دو تا از آنها فرهنگی‌اند: انجمن شعر چشمه و انجمن داستان گراش؛ و هفت انجمن نیز هنری: نمایش، تعزیه، دوبله و گویندگی، فیلم و عکس، هنرهای تجسمی، موسیقی و خوشنویسی.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد گراش سپس با بیان این که «صحبت از مشکلات تکرار مکررات است»، به ذکر تیتروار مهم‌ترین مشکلات این اداره و انجمن‌ها پرداخت: ارتقا از نمایندگی به اداره؛ ساختمانی که در شان اداره باشد؛ بودجه برای برنامه‌های فرهنگی و هنری؛ نقص در سیستم ارسال طرح‌ها؛ تعمیرات اساسی در سالن سینما که حدود ۲ میلیاد و ۲۰۰ میلیون تومان برآورد شده است؛ و تجهیزات اداری مورد نیاز.

سپس نوبت به صحبت روسای انجمن‌های فرهنگی و هنری رسید. محمدعلی شامحمدی، رییس انجمن نمایش؛ عباس امانی، رییس انجمن موسیقی؛ عبدالمهدی سروش، رییس انجمن تعزیه؛ مصطفی کارگر، رییس انجمن شعر چشمه؛ مسعود غفوری، خبرنگار سایت هفت‌برکه؛ اسدالله آهنی، رییس انجمن هنرهای تجسمی؛ و محمد مهرابی، مدیر سینما فرهنگ گراش؛ به بیان دغدغه‌ها و مشکلات و درخواست‌های انجمن‌ها پرداختند.

صحبت‌های موسوی‌نژادان، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، پیرامون روال برگزاری برنامه‌های هنری از جمله کنسرت موسیقی و نحوه تعامل با امام جمعه، سامانه‌ای شدن ثبت درخواست‌ها و نحوه‌ی کمک اداره کل به این مساله، بخش بعدی جلسه بود.

ثابت، کارشناس حوزه سینمایی و هنری اداره کل، نیز با اشاره به وقفه‌ای که در زمینه‌ی آموزش‌های هنری در این چند سال رخ داده است، از برنامه‌ریزی برای چند طرح آموزشی برای مربیان و مناطق محروم خبر داد.

سلیمانی، مسوول امور شهرستان‌های اداره کل، نیز برای جمع‌بندی جلسه سخن گفت. اشاره به پیش‌بینی‌ها در بحث سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در این دوره، تدوین سند زیست‌بوم، و تشکیل شورای تحول فرهنگی در جهت پایش فرهنگ و هنر و رسانه برای دقیق شدن برنامه‌ریزی، و همچنین تشکیل شورای طرح و برنامه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، از جمله نکاتی بود که سلیمانی به آنها اشاره کرد.

پس از این جلسه، این هیات از سینما فرهنگ گراش و نگارخانه اُ بازدید کردند.

 

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top