بستن

سکان فرهنگ گراش به فتحی سپرده شد

هفت‌برکه: چهارماه پس از بازنشستگی مهدی آیینه‌افروز، سجاد فتحی رسما به عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش معرفی شد.

به گزارش هفت‌برکه دوم آبان‌ماه ۱۴۰۱ مراسم معارفه رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش با حضور طاهرزاده فرماندار و معاونین فرمانداری گراش و سید رسول موسوی‌نژادیان معاون هنری و نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش در محل فرمانداری گراش برگزار شد. 

سجاد فتحی بعد از بازنشستگی مهدی آیینه‌افروز از چهار ماه پیش مسئولیت اداره فرهنگ و ارشاد را عهده‌دار شد. فتحی متولد ۱۳۶۷ در نی‌ریز است و مدرک کارشناسی ارشد فقه و حقوق دارد. او از مهر ۱۳۹۹ کارشناس فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش است. مهدی آیینه‌افروز به دلیل مسافرت در این جلسه غایب بود و قرار شد در برنامه‌ای دیگر با حضور هنرمندان گراش از او تقدیر شود. 

اگر هماهنگی دو طرفه باشد، حمایت می‌کنیم

محمود طاهرزاده فرماندار گراش گفت: «دغدغه ما در بحث فرهنگ یک دغدغه اساسی است. دشمن نه تنها جنگ نرم را دنبال می‌کند بلکه به دنبال استحاله است. متاسفانه دشمن گاهی در دادن خوراک فرهنگی موفق هم بوده است.»

فرماندار گراش در مورد وضعیت اجتماعی گراش گفت: «الحمدالله در گراش مردم مومن، ولایی و معتقد به نظام هستند. فرهنگ غنی شهرستان گراش با توجه به صبغه دینی و مذهبی و مشارکت بالای خیرین و نیک اندیشی مردم نباید مورد غفلت قرار گیرد و در تمام عرصه باید به بهترین شکل ممکن ورود کرده و معرفی گردد.اما این مسئولیت ما را کم نمی‌کند‌.»

طاهرزاده در مورد سرپرست جدید اداره فرهنگ گفت: «شهرستان نقاط قوتی دارد ولی بعد از رفتن آقای ایینه‌افزوز مدیریت فرهنگی شهرستان بلاتکلیف بود در این مدت ما از آقای فتحی کار دیدیم و هماهنگ هم هستند. البته تودیع و‌ معارفه دلیل بر مصونیت نیست و وضعیت حال افراد برای ما مهم است. در ادامه مسیر توقع ما از آقای فتحی این است که هم پای‌کار و هم هماهنگ باشند چون در این شهر حساسیت‌های مذهبی بالاست مواردی را بر نمی‌تابند و نیازمند هماهنگی و برنامه منظم هستیم و اگر همراهی دو طرفه باشد حمایت می‌کنیم.»

فرماندار گراش در ادامه اشاره‌ای به نیازهای اداری شهرستان در حوزه فرهنگ کرد و گفت: «ارتقا نمایندگی خواسته ما است چون خیر آمده پای کار و برای استقرار اداره باید اداره کل هم همکاری کند. اداره در حال حاضر به دو نفر اداره می‌شود که جوابگوی نیازهای شهرستان نیست. بحث خودرو هم مطرح است، که اداره خودرویی داشته است و الان هم نیاز است که در اختیار اداره است. پروژه مجتمع فرهنگی ما به سهم خودمان کمک می‌کنیم و اداره کل هم از نظر بودجه‌ای حمایت کند.»

نگاه وزارت تقویت بخش خصوصی فرهنگ است

سید رسول موسوی نژادیان معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به حمایت‌های دولتی گفت: «اعتبار تخصیص داده شده به شهرستان‌ها از محل جدول ۱۷ سال ۱۴۰۰ بیش از کل ۸ سال گذشته بوده است که به طور کامل در اختیار شهرستان‌ها قرار گرفته است. نگاه ما در تخصیص بودجه برنامه‌محور است و بر اساس طرح و برنامه داده شده و نگاه عادلانه بودجه اختصاص داده می‌شود.»

موسوی‌نژادیان در مورد حمایت از برنامه‌های فرهنگی شهرستان گفت : «یک مصوبه ۸۰ میلیون تومانی برای حمایت از جشنواره فیلم کل در نظر گرفته شده است و برنامه‌های دیگر مانند جشنواره نمایش را هم مدنظر داریم. اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقیما به موسسات پرداخت می‌شود و هر شهرستانی که سریع‌تر برنامه خود را ارائه کند در جذب بودجه موفق‌تر خواهد بود.»

معاون هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تاکید بر تسهیل صدور مجوزها گفت: «صدور مجوزها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کاملا سامانه‌ای شده است و تاکید ما این است که تشکل‌ها، آموزشگاه‌ها و موسسات در شهرستان‌ها افزایش پیدا کند، از طرف دیگر با حداقل شرایط مجوز در شهرستان‌ها صادر می‌شود.»

موسوی‌نژادیان با تاکید بر هماهنگی در شهرستان گفت: «شورای فرهنگ عمومی در راس تصمیمات فرهنگی شهرستان است و جلسات آن باید به طور منظم برگزار شود.»

معاون هنری اداره کل در پاسخ به درخواست‌های فرماندار گراش گفت: «فتحی از جوانان خوشفکر مجموعه فرهنگ و ارشاد استان است و موضوع ارتقا نمایندگی به اداره نیز در دستور کار قرار داد. پیگیر تکمیل سالن مجموعه فرهنگی هنری شهرستان هم هستیم.»

گیم‌نت‌ها باید ساماندهی شود

قاسم فرسوده معاون سیاسی فرماندار گراش با تشکر از زحمات ۳۰ ساله اقای آیینه‌افروز گفت: «در بحث فضای مجازی وقت بیشتری گذاشته شود و با برگزاری دوره‌های آموزشی افراد آگاه شوند که انتشار برخی مطالب ممکن است تبعات حقوقی داشته باشد. در بخش رسانه‌ها، تعدادی از رسانه‌های مجوز دارند اما انتظار داریم همه فعالان رسانه مجوزدار شوند و از این طریق حمایتی از خبرنگاران هم انجام شود.»

فرسوده به موضوع مراکز بازی‌های رایانه‌ای نیز اشاره کرد و گفت: «در بخش فروشگاه‌های محصولات رسانه‌ای و مراکز بازی‌های رایانه‌ای ناهماهنگی وجود دارد و نیاز به نظارت بیشتری دارد.»

هنرمندان ولی نعمت ما هستند

سجاد فتحی سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش گفت: «بسیاری از امکانات شهرستان را خیر تامین کرده است و توقع است اگر خیر یک قدم برداشت، دولت ده قدم بردارد. در واقع باید تفاوتی بین شهری که خیرین بار دولت را بر دوش می‌کشند با شهرهای دیگر داشته باشد.»

سجاد فتحی با تقدیر از زحمات آینه‌افروز در مورد برنامه‌های خود گفت : «نگاه ما این است که هنرمندان ولی نعمت‌های ما هستند‌. برنامه ما تقویت بخش خصوصی است و در این مدت دومین آموزشگاه خصوصی این بار در بخش هنرهای تجسمی راه‌ا‌ندازی شده است. تقویت همکاری و برگزاری برنامه‌های مشترک با شهرهای همجوار و تقویت هنرهای پایه با همکاری آموزش و پرورش از برنامه‌های آینده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش است.»

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس روز گذشته دیداری با روسای انجمن‌های هنری شهرستان گراش داشت. بازدید از مراحل ساخت پلاتوی مجتمع فرهنگی هنری گراش در نزدیکی پارک ورزشی شهید سلیمانی و همچنین ساختمان در دست ساخت موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه در بلوار شهدا، بخش پایانی سفر معاون مدیر کل بود. 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top