بستن

آغاز هفته وحدت از مصلی اوز

هفت‌برکه: اوز میزبان مسئولین شهرستان‌های جنوبی فارس به مناسبت آغاز هفته وحدت بود.

به گزارش هفت‌برکه، ۱۷ مهرماه ۱۴۰۱ مصادف با ۱۲ ربیع الاول روز میلاد پیامبر اکرم (ص) به روایت اهل سنت و آغاز هفته وحدت است که طبق روال سال‌های گذشته برنامه‌های هفته وحدت در شهرستان اوز با حضور حسین‌ حسین‌زاده نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اسماعیل محبی‌پور معاون سیاسی امنیتی فارس  و فرمانداران جنوب استان فارس به همراه ائمه جمعه و مسئولین شهرستان‌ها، ادارت و نهادها در مسجد مصلی اوز برگزار شد.

محمود طاهرزاده، فرماندار گراش، محمدباقر بخشایش‌پور امام جمعه، کرامت کریمی، فرمانده انتظامی شهرستان، سرهنگ وحید ستاری فرمانده ناحیه مقاومت سپاه گراش و برخی از روسای ادارات و نهاد‌های شهرستان، معتمدین و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران از گراش  در این مراسم شرکت کردند.

به گزارش پسین اوز، اسماعیل محبی‌پور معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس به نیابت از استاندار فارس هفته وحدت را تبریک گفت و عنوان داشت: «همه ادیان الهی جمع شده ایم با شعار وحدت و همراهی برای رسیدن به سعادت اخروی، آسایش و آرامش در دنیا است.»

حجت الاسلام کمال خداداده رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: «در این هفته سخن از سیره، اخلاق و فرازهای مهم زندگی پیامبر است. البته در همه روزهای سال مهم است اما در این روزها برای علما، دانشمندان و گویندگان که صاحبان تریبون هستند بیشتر جلوه‌گری می‌کند.»

وی گفت: باید به سمت جامعه‌ای بر مبنای برادری و ارتباط عاطفی که بین انسان‌ها شکل بگیرد رفت. مشکل دشمن دین و دینداری در مسجد است و دشمن نگاه خود را به این نقطه معطوف کرده تا این اتحاد و برادری را برهم زند. امروز ما باید برای دینی که پیامبر برای ما به امانت گذاشته است تمام تلاشمان را انجام دهیم،  مخصوصا در مساجد، مساجدی که پایگاه‌های توفیق و آگاهی بوده تا تمام مشکلات‌مان حل شود.»

حجت‌الاسلام محمد لقمان مدیح مدیر مرکز اسلامی فارس ضمن تبریک میلاد پیامبر(ص) گفت: «هفته وحدت با عنوان منادیان وحدت نه هفته  اول و نه هفته  آخر است. سال‌ها این همدلی، با هم بودن و انسجام را جشن گرفته به هم تبریک گفته‌ایم. آنچه لازم است بدانیم این است زمانی هفته وحدت به جشن واقعی تبدیل می‌شود که  یک  خروجی و کارکردی از دل هفته وحدت و این ندای اتحاد و همدلی بیرون بیاید. یکی از خروجی‌ها این هفته که وظیفه اول ماست  دیگر پذیری باید باشد. وظیفه دوم ما پرورش و تربیت نسل آینده است. تربیت کارآمدترین ابراز رویایی با مشکلات جامعه می‌باشد.»

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top