بستن

مسکن ملی در ۸ شهر جنوب فارس، یک طبقه ساخته می‌شود

هفت‌برکه: ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در ۸ شهرستان جنوب فارس به صورت ویلایی و یک طبقه است. مسکن ملی در گراش نیز که ابتدا ۴ طبقه طراحی شده بود با انجام تغییرات در نقشه‌ها به صورت دو طبقه ساخته خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان ، مهندس حسن شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از امتیاز ویژه در برخی از شهرهای حوزه استحفاظی  برای طراحی واحدهای مسکونی در نهضت ملی مسکن به صورت یک طبقه ویژه متقاضیان خبر داد.

شبانی گفت: با توجه به این که تامین زمین و همکاری دستگاه‌های ذی ربط در برخی از شهرها به شکل مطلوبی دنبال شد و نیز با عنایت به مجوزهای صادره از وزارت متبوع، امتیاز ویژه جهت ساخت منازل مسکونی یک طبقه در قالب این طرح در این شهرها را در دستور کار قرار دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان گفت: سبک زندگی و فرهنگ مردم منطقه که عمدتاً در منازل ویلایی سکونت دارند موجب شد پس از تامین زمین کافی به میزان متقاضیان واجد الشرایط در شهرهای عمادشهر، لطیفی، بیرم، علامرودشت، اشکنان، فال، خوزی و گله‌دار واحدهای مسکونی متقاضیان این شهرها به صورت یک طبقه طراحی و احداث شود.

شبانی یادآور شد : در صورت فراهم شدن اراضی و همکاری توسط دستگاه‌های ذی ربط در هر یک از شهرها جهت شناسایی و تامین زمین مطلوب، این ظرفیت وجود دارد تا اداره کل راه و شهرسازی لارستان از اختیارات قانونی خود جهت این امتیاز ویژه در سایر شهرها استفاده نماید.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان تصریح کرد: آمادگی جهت توافق با مالکین مستثنیات دارای اراضی در شهرهایی که با کمبود زمین مواجهیم و به ویژه شهر لار جهت استفاده در نهضت ملی مسکن از دیگر امتیازات ویژه محسوب می شود که در صورت توافق با مالکین مستثنیات، این اداره کل آمادگی دارد از زمین‌های مطلوب استفاده و اقدامات قانونی نسبت به الحاق این اراضی به محدوده و حریم شهر را در راستای مقررات سازمان ملی زمین و مسکن به شکل قانونی جهت بهره برداری در نهضت ملی مسکن صورت دهد.

وی در پایان گفت: بستر فراهم شده در خصوص الحاق به حریم و محدوده شهر فرصت مغتنمی است و منافع مالکین در این توافق نیز تامین خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top