بستن

دانشگاه فرهنگیان: پسران در لار دختران در گراش

هفت برکه: مهندس حسین‌زاده، نماینده مردم در مجلس و دکتر فرجی، مدیر آموزش و پرورش گراش در نشست مدیران آموزش و پرورش در تالار خوارزمی دانشگاه شهید بهشتی شرکت کردند و در دیدار با دکتر نوری، وزیر آموزش و پرورش، مسائل و مشکلات حوزه‌ی آموزش و پرورش را به گوش مسئولین کشوری رساندند. حسین‌زاده همچنین در دو دیدار جداگانه با دکتر طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و معاونش و دکتر زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده: روز دوشنبه (۳۱ مرداد ۱۴۰۱)، مهندس حسین‌زاده و مجمع نمایندگان استان فارس با حضور در نشست مدیران آموزش و پرورش در تالار خوارزمی دانشگاه شهید بهشتی با دکتر نوری، وزیر آموزش و پرورش دیدار و گفت‌وگو کردند.

درخواست دانشگاه فرهنگیان دخترانه برای گراش

ارتقای آموزش و پرورش «بنارویه»، راه‌اندازی واحد خواهران دانشگاه فرهنگیان در گراش، اجرای کامل طرح رتبه‌بندی معلمان، اجرای طرح‌های «مهرآفرین»، «نهضت‌یاری‌های بعد از ۹۲» و «خدمتکاران مدارس» درخواست‌های حسین‌زاده در دیدار نمایندگان فارس با وزیر آموزش و پرورش بود.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی در این دیدار طی سخنانی ضمن بیان مسائل و مشکلات آموزشی حوزه انتخابیه ابراز گلایه کرد که دولت در انجام پروژه‌های خیرساز که مورد نیاز آموزش و پرورش جنوب فارس است، مشارکت کمی دارد و سهم دولت ناچیز است.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد:«اهمیت دادن به والدین در تعلیم و تربیت موضوع مهمی است که مدیران آموزش و پرورش باید بدان توجه داشته باشند. نقش و جایگاه والدین نباید تشریفاتی باشد و تنها به جلسات اولیا و مربیان اکتفا شود.» وی همچنین بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در سایر نهادها همچون بسیج، گروه‌های جهادی و… در امر آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت:«توانمندسازی آموزش و پرورش در گرو توجه به گروه‌های مردم‌نهاد است.»

حسین‌زاده در ادامه از وزیر آموزش و پرورش خواست تا نظام رتبه‌بندی معلمان به خوبی و به طور کامل اجرا شود و طرح‌های «مهرآفرین»، «نهضت‌یاری‌های بعد از سال ۱۳۹۲» و «خدمتکاران مدارس» نیز برای اجرا در دستور کار قرار گیرد. نماینده مردم جنوب فارس در مجلس شورای اسلامی همچنین از دکتر نوری خواست تا نمایندگی آموزش و پرورش بخش بزرگ «بنارویه» به اداره ارتقا یابد و گفت: «بنارویه تا مرکز شهرستان حدود ۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد و علی‌رغم برخورداری از امکانات، کارمندان این نمایندگی برای انجام کوچکترین کاری باید وارد جاده‌ای شوند که به جاده مرگ معروف است.»

وی همچنین از وزیر آموزش و پرورش خواست تا واحد خواهران دانشگاه فرهنگیان در شهرستان گراش راه‌اندازی شود و تاکید کرد که تمامی امکانات مورد نیاز اعم از ساختمان، وسایل حمل و نقل، خوابگاه و سلف‌ سرویس آماده است.

در ابتدای این دیدار چند تن از روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها از جمله دکتر فرجی رئیس اداره آموزش و پرورش گراش به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند. همچنین در حاشیه این نشست روسای ادارات آموزش و پرورش ۵ شهرستان حوزه انتخابیه با مهندس حسین‌زاده دیدار و گفت‌وگو کردند.

فرجی از وزیر چه خواست؟

تقدیر از عملکرد خیرین و درخواست افزایش حجم مشارکت مالی دولت در اجرای طرح‌های مختلف آموزش و پرورش منطقه، اختصاص حداقل ۱۰ درصد از بودجه‌های استانی به ادارات آموزش و پرورش دو درخواستی بود که دکتر فرجی در جلسه با وزیر آموزش و پرورش، مجمع نمایندگان فارس، استاندار فارس و مدیرکل آموزش و پرورش فارس به آن اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش گراش: اجلاس سراسری مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور روزهای پایانی مرداد ۱۴۰۱ در تهران برگزار شد. در حاشیه‌ی این اجلاس، مدیران و رؤسای آموزش و پرورش استان فارس، با دکتر نوری، وزیر آموزش و پرورش، دکتر عسکری، مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس، دکتر ایمانیه، استاندار فارس و مجمع نمایندگان فارس در مجلس، دیدار و گفت‌وگو کردند. برخی از مدیران به نمایندگی از حوزه‌های انتخابیه خود، در این جلسه صحبت کردند و به بیان مشکلات آموزش و پرورش آن حوزه پرداختند.

دکتر محمدعلی فرجی، مدیر آ.پ گراش به نمایندگی از رؤسای آموزش و پرورش حوزه انتخابیه، در بخشی از صحبت‌های کوتاه به «توسعه‌ی دانشگاه فرهنگیان در لار و تأسیس دانشگاه فرهنگیان واحد خواهران در گراش» اشاره کرد.

او در بخشی از صحبت‌های خود گفت:«ما درخواست مجوز ساخت اردوگاه فرهنگی تربیتی در گراش داریم، زیرا تقریباً اردوگاهی در جنوب استان فارس نداریم.»

مدیر آ.پ گراش همچنین در این دیدار، ضمن تقدیر و تشکر از خیرین و مجمع خیرین مدرسه‌ساز، خواستار افزایش حجم مشارکت دولت در طرح‌های آ.پ شد و گفت: «مشارکت مالی دولت در طرح‌های آموزش و پرورش در مناطق جنوبی استان، خصوصا در حوزه‌ی انتخابیه لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم کم است.» او همچنین گفت: «علیرغم حمایت‌های خوب اداره کل محترم نوسازی مدارس در ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی، تقاضا داریم در اجرای پروژه‌های مشارکتی به تعهدات خود، سرعت‌عمل بیشتری ببخشند.»

دکتر فرجی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع تجاری‌سازی بخشی از حیاط مدارس اشاره داشت و گفت: «بخشی از حیاط برخی مدارس ما که بر روی خیابان هستند و جایگاه تجاری‌سازی دارند، مجوز تغییر کاربری داده شود تا یک درآمد پایداری برای مدارس ایجاد شود.» ضمن استقبال استاندار محترم از این موضوع، بررسی و رفع موانع قانونی این موضوع را عهده‌دار شدند.

«اختصاص حداقل ۱۰ درصد از بودجه‌های استانی به آموزش و پرورش » موضوع دیگری بود که فرجی در این دیدار مطرح کرد. او گفت: «اعتبارات و بودجه‌هایی که در سطح استان توزیع می‌شود، حداقل ۱۰ درصد از آن برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شود.» که این مطلب در صحبت‌های دکتر نوری، وزیر محترم آموزش و پرورش نیز منعکس شد.

کمبود نیروی انسانی در حوزه‌های آموزشی، پرورشی و خدماتی، مشکل پست‌های با نام ادارات آموزش و پرورش و افزایش اعتبارات مربوط به سرویس روستا مرکزی جدای از ۳ درصد نفت و گاز دیگر موضوعاتی بود که مدیر آموزش و پرورش گراش در این جلسه مطرح کرد.

درخواست‌های مهندس حسین زاده از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

پایگاه اطلاع‌رسانی مهندس حسین‌زاده همچنین در گزارشی نوشته است:مهندس حسین‌زاده، نماینده مردم شریف لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی همچنین با دکتر زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دیدار و گفتگو کرد.

افزایش رشته‌های مجتمع آموزش عالی لارستان، تقویت دانشگاه‌های پیام‌نور اوز، خنج و بیرم، ایجاد دانشگاه فرهنگیان در جنوب فارس درخواست‌های حسین‌زاده در دیدار با وزیر علوم بود.

حسین‌زاده در ابتدای این دیدار از وزیر علوم بابت تلاش برای حفظ استقلال مالی مجتمع آموزش عالی لارستان تقدیر و تشکر کرد و در ادامه از وی خواست تا رشته‌های این مجتمع افزایش یابد. نماینده مردم جنوب فارس در مجلس عنوان کرد:«ظرفیت‌های بسیار خوبی در ۵ شهرستان حوزه انتخابیه برای رشد و تقویت مراکز آموزشی وجود دارد و امید است وزارت علوم نگاه ویژه‌ای به این منطقه که از دیرباز مهد علم و دانش و خاستگاه عالمان بزرگی بوده، داشته باشد.»

وی همچنین از زلفی‌گل خواست تا دانشگاه فرهنگیان در جنوب فارس ایجاد شود و گفت:«ظرفیت‌های لازم از سوی مردم و خیرین برای ایجاد این دانشگاه فراهم آمده و لازم است دولت محترم همراهی داشته باشد و موانع ایجاد این دانشگاه را برطرف کند.»

حسین‌زاده از حذف برخی کد رشته‌های دانشگاه‌های پیام‌نور خنج و بیرم از دفترچه کنکور سراسری نیز ابراز گلایه کرد و از وزیر خواست تا ضمن بازگرداندن آن کد رشته‌ها به دفترچه، زمینه‌های رشد و توسعه دانشگاه‌های پیام‌نور اوز، خنج و بیرم را فراهم سازد. در این دیدار که دکتر تقی‌زاده، رئیس دانشگاه پیام‌نور و دکتر مقتدری رئیس‌ دانشگاه پیام‌نور واحد اوز نیز حضور داشتند، در خصوص تقویت دانشگاه پیام‌نور اوز بحث و تبادل‌نظر شد.

درخواست حسین‌زاده در دیدار با طهرانچی: توسعه‌ی واحدهای دانشگداه آزاد اسلامی

در گزارش دیگری از روابط عمومی دفتر نماینده؛ به دیدار حسین‌زاده با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و درخواست او برای توسعه واحدهای این دانشگاه در جنوب فارس اشاره شده است:«روز یک شنبه، سی‌ام مرداد ۱۴۰۱، مهندس حسین‌زاده نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی با دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و معاونش دیدار و گفت‌وگو کرد.»

وی در این دیدار با اشاره به تعداد واحدها و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در ۵ شهرستان حوزه انتخابیه بر لزوم توسعه و تقویت واحدها و مراکز این دانشگاه در جنوب فارس تاکید کرد. حسین‌زاده همچنین از دکتر طهرانچی خواست تا رشته‌های مورد نیاز منطقه و تحصیلات تکمیلی به واحدهای این دانشگاه در جنوب فارس اختصاص یابد و مسیر توسعه دانشگاه آزاد بر مبنای نیازمندی‌های مردم باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top