بستن

نخبه فداغی رتبه اول مهندسی نفت شریف شد + سایر پذیرفته‌شدگان دکترای ۱۴۰۱

هفت‌برکه: با اعلام نتایج آزمون دکترای سال ۱۴۰۱، یاسر جهان‌پیما بعد از دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد، در مقطع دکترا نیز با رتبه اول در دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد.

به گزارش هفت‌برکه نام یاسر جهان‌پیما سال ۱۳۸۸ با رتبه ۱۱ کنکور سراسری شنیده شد. جهان پیما دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی نفت را در دانشگاه شریف گذراند. امسال یاسر جهان‌پیما موفق شد در ادامه مسیر تحصیلی خود با رتبه اول وارد دوره دکترای دانشگاه شریف شود.

یاسر جهان‌پیما بعد از تحصیل دوره ابتدایی و راهنمایی در فداغ، دوره دبیرستان در دبیرستان شهید نصیری لار گذارند. او در کنکور سراسری ۱۳۸۸ با رتبه ۱۱ منطقه ۲ و ۲۹ کشوری کنکور سراسری ریاضی فیزیک را پشت سر گذاشت و وارد رشته مهندسی نفت دانشگاه شریف شد. جهان‌پیما با استفاده از سهمیه نخبگان دوره کارشناسی ارشد را نیز در همین دانشگاه گذرانده است.

یاسر جهان‌پیما از سال ۱۳۹۹ در دانشگاه دولتی لامرد کار تدریس را آغاز کرده است و فعالیت‌های پژوهشی او در زمینه مدل‌سازی و همچنین نرم‌افزارهای تخصصی صنعت نفت است.

با توجه به اعلام نتایج کنکور دکترای ۱۴۰۱، دیگر پذیرفته‌شدگان شهرستان گراش نیز در صورت اطلاع در هفت‌برکه منتشر خواهد شد.

 فاطمه نادرپور در دوره‌ی دکترای مدیریت بازرگانی 

فاطمه نادرپور، با رتبه‌ی ۱۵ موفق به قبولی در آزمون دکترا در رشته‌ی مدیریت بازرگانی، گرایش مدیریت بازاریابی شد. او ۳۳ ساله، متاهل و دارای دو فرزند است، نادرپور دوران دبیرستان در هنرستان اسعدی در رشته‌ی کامپیوتر تحصیل کرده است و مقطع کاردانی و کارشناسی را در رشته‌ی مهندسی تکنولوژی نرم افزار کامپیوتر در دانشگاه آزاد اسلامی قشم گذرانده است.

او دلیل تغییر رشته‌اش را عنوان کرد و گفت: «علاقه‌ام به پژوهش در حوزه بازاریابی و فروش موجب شد تا مقطع کارشناسی ارشد را به رشته‌ی مدیریت کسب و کار، گرایش استراتژی تغییر رشته بدهم که این مقطع را در دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس گذراندم. در مقطع کارشناسی ارشد نیز بین فارغ التحصیلان ورودی‌های سال۹۸ توانستم رتبه‌ی اول دانشگاه را کسب کنم.»

نادرپور همچنین دلیل انتخاب مرکز آموزش بین‌امللی قشم را برای گذراندن دوره‌ی دکترا عنوان کرد و ادامه داد: «از آنجایی که مقطع دکترای رشته‌ی مدیریت کسب و کار در دانشگاه‌های ایران ارائه نمی‌شود، تصمیم گرفتم رشته‌ای نزدیک به آن را انتخاب کنم. که رشته‌ی مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت بازاریابی بهترین انتخاب بود. و با رتبه‌ی ۱۵ کنکور دکترا مجاز به انتخاب رشته شدم، به دلیل این که تعادل بین خانواده و تحصلیم برایم خیلی مهم است تصمیم گرفتم نزدیک‌ترین دانشگاه را انتخاب کنم، به همین خاطر تنها انتخاب من، مرکز آموزش بین‌المللی قشم شد که خدا را شکر پذیرفته شدم.»

کوثر شیروان از ارشد روانشناسی به دکترا

کوثر شیروان که سال گذشته از مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شده است از مهرماه برای دوره دکترای روانشناسی بالینی به دانشگاه آزاد شیراز می‌رود.

شیروان دوره کارشناسی را در دانشگاه خوارزمی تهران و کارشناسی ارشد را در دانشگاه تهران گذرانده است. او در حال حاضر بر روی موضوع روانشناسی اسلامی متمرکز است و با هسته پژوهشی روانشناسی اسلامی دانشگاه تهران همکاری دارد و با چند موسسه دیگر نیز در زمینه آموزش و پژوهش در حیطه افسردگی، اضطراب و فرزندپروری همکاری دارد.

کوثر شیروان در گفتگو با هفت‌برکه گفت: «من هفت سال برای تحصیل تهران بودم ولی در این مدت همیشه دغدغه من و دوستان موضوع سلامت روان در شهر گراش بوده است. موضوع سلامت روان چه در سطح ساختاری و چه در سطح فردی باید مورد توجه قرار گیرد و امیدوارم بتوانم در آینده با کمک دیگر همکاران و مسئولین شهر در این زمینه کاری برای شهرم انجام دهم.»

علی صالحی در مسیر دکترای عمران

علی صالحی که بیشتر از طریق چلوکبابی صالح و رستوران آبشار اندیشه شناخته می‌شود در ادامه مسیر تحصیلات دانشگاهی خود راهی دوره دکترای مهندسی عمران خواهد شد. 

صالحی کمی دیر تحصیلات دانشگاهی خود را آغار کرد او دوره کاردانی و کارشناسی عمران را در دانشگاه پیام نور اوز گذراند و بعد از آن کارشناسی ارشد را در دانشگاه آزاد لار طی کرد. مهندس علی صالحی قرار است دکترای عمران را در دانشگاه آزاد استهبان بخواند. 

او تشویق‌های خانواده، همکاران و دایی‌اش را در ادامه تحصیل خود موثر می‌داند. 

فرهنگیانی که دکتر خواهند شد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش گراش، چهار نفر از فرهنگیان گراش نیز امسال در دوره رشته‌های مختلف دکترا دانشگاه آزاد پذیرفته شده‌اند. محمدهاشم درویشی، رضا دیباچی، وحید رستگار و قاسم منصوری اسامی معلمان قبول شده در آزمون دکترا است.

قاسم منصوری و رضا دیباچی دو تن از این فرهنگیان در پاسخ به هفت‌برکه اعلام کردند به دلیل مسئولیت‌های فعلی خود هنوز تصمیم قطعی به حضور در دانشگاه نگرفته‌اند.

قاسم منصوری مسئول نمایندگی آموزش و پرورش و عضو شورای شهر ارد است. قاسم منصوری در مقطع دکترای ادبیات محض دانشگاه آزاد شیراز پذیرفته شده است.

رضا دیباچی مدیر دبیرستان عالیان گراش است. دیباچی دارای مدرک کارشناسی علوم سیاسی و کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل است. او در مقطع دکترای رشته اندیشه سیاسی دانشگاه آزاد شیراز پذیرفته شده است.

محمدهاشم درویشی، دکترا در بازنشستگی

محمدهاشم درویشی، رییس پیشین آموزش و پرورش گراش، در رشته دکترای تاریخ اسلام پذیرفته شده است. درویشی از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۶ رییس آموزش و پرورش بود و  در حال حاضر مسئول دفتر شورای نگهبان و رییس هیات نظارت بر انتخابات در شهرستان گراش است.

تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد درویشی در رشته علوم قرآن و حدیث بود و او دوره دکترا را در رشته تاریخ اسلام در داراب خواهد خواند.

فرهنگی فداغی در دوره دکترای مدیریت ورزش

وحید رستگار دیگر فداغی پذیرفته شده در کنکور دکترای امسال است. رستگار که از ورزشکاران قدیمی فداغ است، در دوره دکترای مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد جهرم پذیرفته شده است.

رستگار که سابقه عضویت در شورای اسلامی فداغ را نیز دارد، دوره کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی را در دانشگاه پیام‌نور بندرعباس با معدل ۱۹ گذرانده است. «بررسی مناسب‌سازی اماکن ورزشی جهت دسترسی معلولین و جانبازان» موضوع پایان‌نامه کارشناسی ارشد او بود.

مامای گراشی در دوره دکترای تکوینی سلولی

مژده حسن‌زاده دیگر پذیرفته شده در کنکور دکترای امسال است. حسن‌زاده ماما مسئول بلوک زایمان در بیمارستان گراش و مسئول مرکز مشاوره مامایی رویش است.
حسن‌زاده در گفتگو با هفت‌برکه گفت: «علاقه‌ام به جنین شناسی باعث شد که مقطع کارشناسی ارشد در رشته تکوین سلولی ادامه بدهم و امسال در رشته دکتری تکوین سلولی با رتبه ۱۱ در دانشگاه آزاد جهرم پذیرفته شوم.»

 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top