بستن

نمایش‌های جشنواره کل را در آپارات و یوتیوب ببینید

هفت‌برکه: پنج نمایش از هشت نمایش اجرا شده در سومین جشنواره نمایش کل گراش را می‌توانید در صفحه‌ی هفت‌برکه در سایت‌های آپارات (اینجا) و یوتیوب (اینجا) تماشا کنید.

نمایش طنز «آی. سی. یو» به کارگردانی احسان شامحمدی؛ نمایش عروسکی نوجوان «آخرین گره» به کارگردانی ماشالله بلبلی؛ نمایش طنز «گُرمو» به کارگردانی مجتبی حسینی قیری؛ نمایش درام اجتماعی «گل یاس» به کارگردانی علیرضا سقاییان از لار؛ و نمایش درام اجتماعی «هفت دقیقه» به کارگردانی علیرضا خادم‌پور و به‌آذین کرامتی از اوز؛ پنج نمایشی هستند که با اجازه‌ی سرپرستان گروه در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شوند. این نمایش‌ها به همراه سه نمایش دیگر، از ۲۰ تا ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ در سالن سینما فرهنگ در سومین جشنواره نمایش کل گراش به روی صحنه رفته و فیلمبرداری شده بودند.

محمد رستم‌پور، دبیر اجرایی جشنواره نمایش کل، درباره‌ی تهیه‌ی این فیلم‌ها می‌گوید: «پیش از شروع جشنواره، در گروه اجرایی تصمیم گرفتیم از تمامی آثار ارائه‌شده فیلمبرداری کنیم. فیلمبرداری نمایش‌ها با یک دوربین و البته با کمک گرفتن از میکروفون روی صحنه انجام شد، که شیوه‌ی حداقلی فیلمبرداری نمایش است. امیدوارم در دوره‌های آینده جشنواره بتوانیم از چندین دوربین استفاده کنیم.»

رستم‌پور روند انتشار این فیلم‌ها را نیز اینگونه توضیح می‌دهد: «پس از جشنواره، با این که کار تدوین فیلم‌ها کمی طولانی شد، اما همکاران من در استودیو پارسینا آن را به شکلی استاندارد آماده‌ی انتشار کردند. فیلم همه‌ی نمایش‌ها آماده شد و برای گروه‌های نمایشی ارسال شده است. تاکنون پنج گروه تمایل خودشان را به انتشار فیلم اجراهایشان اعلام کرده‌اند. این پنج نمایش همراه با مراسم پایانی جشنواره اکنون با کیفیت عالی در سایت‌های آپارات و یوتیوب در دسترس علاقه‌مندان هستند.»

صفحه‌ی هفت‌برکه را در آپارات و یوتیوب دنبال کنید. در صورت تمایل و رضایت بقیه‌ی گروه‌های نمایشی، فیلم اجرای سه نمایش دیگر نیز در آینده نزدیک به این مجموعه اضافه خواهد شد. (تکمیلی: نمایش «خانم م. رحیمی» به نویسندگی و کارگردانی فاطمه ابراهیمی نیز به مجموعه اضافه شد.)

سعید فولادی کار تدوین و آماده‌سازی این آثار را در استودیو پارسینا گراش انجام داده است. سومین جشنواره نمایش کل گراش با مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش و انجمن هنرهای نمایشی گراش توسط موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش برگزار شد.

برای تماشای نمایش‌ها می‌توانید به این کانال‌ها بروید:

در آپارات:

https://www.aparat.com/playlist/1716804

در یوتیوب:

https://youtube.com/playlist?list=PLNUtbL7TY69fKNpmhDe9ek-I9osEydOYY

و یا آنها را در همین صفحه از طریق آپارات تماشا کنید:

 

نمایش_کل ۱: آی. سی. یو.

نمایش «آی‌.سی.یو.» از گروه اسپاد در سومین جشنواره‌ی نمایش کل اجرا شد.

آی.سی.یو یک نمایش طنز اجتماعی است که به موضوع شیوع کرونا می‌پردازد. داستان اصلی در مورد یک عمل جراحی مهم است که به علت شلوغی بیمارستان‌ها در اوج شیوع کرونا، باید در بخش آی.سی.یو بیمارستان انجام شود. اما مشکل اینجاست که سه بیمار کرونایی حرف‌نشنو و شلوغ نیز در این بخش دوران قرنطینه‌شان را می‌گذرانند.

کارگردان این نمایش احسان شامحمدی است؛ دستیار کارگردان محمد نوروزی؛ و مشاور سعید شیروان. مهدی صالحی‌فرد، ذبیح‌الله خاکی‌نهاد، ندا زارعی، محمدعلی خوشابی‌زاده و … بازیگران این نمایش هستند.

اطلاعات دیگر در مورد نمایش و عکس‌ها را در این خبر هفت‌برکه بخوانید:

https://www.7Berkeh.ir/archives/119854

در آپارات ببینید:

https://www.aparat.com/v/mi5Vn

در یوتیوب:

https://youtu.be/ys1ddSp8ofo

 

نمایش_کل ۲: آخرین گره

نمایش عروسکی «آخرین گره» در سومین جشنواره نمایش کل گراش به روی صحنه رفت.

گروه نوجوان «ماهک» از گراش، وابسته به گروه هنری صبا، این نمایش ۳۰ دقیقه‌ای را اجرا می‌کرد.

کارگردانی این نمایش را ماشاالله بلبلی به عهده دارد، و علی مقتدری برای طراحی صحنه و محمدکاظم محمودی برای مشاوره‌ی هنری با او همکاری کرده‌اند.

فاطمه زمانی، ثنا عباسپور، ملیکا حاجی‌پور بازیگران این نمایش هستند، و ثنا عباسی نقش راوی را به عهده دارد. موسیقی زنده نمایش را نیز هادی نیکخو و آریا جباری اجرا می‌کنند.

نمایش «آخرین گره» یک نمایش عروسک‌گردانی نوجوان است که حسین دشتبان نمایش‌نامه‌اش را نوشته است: داستان دختری که نذر بافتن یک قالی را کرده است تا باران ببارد و خشکسالی از روستایشان برود. این در حالی است که بقیه‌ی مردم روستا به اندازه‌ی او توکل و امیدواری ندارند. عشق به وطن و امیدواری به روزهای روشن از مفاهیمی هستند که در قالب این نمایش عروسکی به کودکان و نوجوانان عرضه می‌شد.

برای دیدن اطلاعات دیگر نمایش وعکس‌های آن به سایت هفت‌برکه بروید:

https://www.7Berkeh.ir/archives/119852

در آپارات ببینید:

https://www.aparat.com/v/vQiFB

در یوتیوب:

https://youtu.be/Rnn-gEtRhlc

 

نمایش_کل ۳: گل یاس

نمایش «گل یاس» کاری از گروه هنری بهاران از لار در سومین جشنواره نمایش کل گراش به روی صحنه رفت.

نمایشنامه‌ی این کار را محمود استاد محمد نوشته است و به مشکلات فردی و اجتماعی کودکان معلول می‌پردازد.

کارگردان نمایش گل یاس علیرضا سقاییان و مدیر گروه بهاران، ساره برزگری است.

سینا سقاییان، مجتبی اسدی، هدیه برزگری، فاطمه سقاییان، و ابوالفضل جهانداور بازیگران این نمایش بودند.

منشی صحنه یاسمن قاسمی‌فرد، گریمور زهرا قاسمیان و ساینا سقاییان، مسئول نور محمدرضا سرور، مسؤل صدا فاطمه فرهادی و عکاس مهدی ضرغامی بودند.

اطلاعات کامل و عکس‌های نمایش را در این صفحه سایت هفت‌برکه ببینید:

https://www.7Berkeh.ir/archives/119904

در آپارات ببینید:

https://www.aparat.com/v/yVDcF

در یوتیوب:

https://youtu.be/8dQapGqIv5E

 

نمایش_کل ۴: هفت دقیقه

نمایش «هفت دقیقه» در سومین جشنواره نمایش کل گراش به روی صحنه رفت.

گروه هنری «صحنه» اوز این نمایش را از چند روز پیش از جشنواره به روی صحنه‌ی کتابخانه‌ی عمومی اوز برده بود، و دو اجرای آخر این نمایش با دو شب آخر جشنواره همزمان شد.

علیرضا خادم‌پور و به‌آذین کرامتی طبق معمول چند سال اخیر همکاری‌شان، کارگردانی مشترک این نمایش را بر اساس نمایشنامه‌ای از استفانو ماسینی، نویسنده‌ی معاصر ایتالیایی، به عهده داشتند.

فاطمه لطافت، فرشته سادات حسینی، نیلوفر نوبختی، شما غفورنیا، انیس ابراهیمی، الهه حسینی، ساغر خضری، غزل خواجوی و یکتا پیشداد بازیگران این نمایش بودند.

مریم گرگین منشی صحنه، سینا نامی مسئول نور و صدا و فاطمه کمالی عکاس این گروه بود.

نمایش هفت دقیقه به دغدغه‌ی حق و حقوق کارگران یک کارخانه‌ی ریسندگی می‌پردازد که از سوی مالکان جدید کارخانه با انتخابی به ظاهر آسان مواجه شده‌اند. ۹ شخصیت داستان که همگی زن هستند، در خلال ۷۰ دقیقه بحث و جدل دراماتیک، درونمایه‌های حقوق انسانی، حق رای، آزادی و عزت نفس را پیش روی بیننده قرار می‌دهند.

اطلاعات کامل‌تر و عکس‌های نمایش را در سایت هفت‌برکه ببینید:

https://www.7Berkeh.ir/archives/119917

در آپارات:

https://www.aparat.com/v/Tn1mM

در یوتیوب:

https://youtu.be/YlzRItKWJ24

 

نمایش_کل ۵: گُرمو

نمایش گرمو در سومین جشنواره نمایش کل گراش به روی صحنه‌ی سینما فرهنگ گراش رفت.

این نمایش را مجتبی حسینی قیری با ترکیبی از بازیگران گروه هنری آوان و همچنین بازیگران تازه‌کار گراشی کارگردانی کرده است.

نویسنده و کارگردان این نمایش مجتبی حسینی قیری بود که آن را بر اساس منظومه‌ی «موش و گربه» شاهکار طنز عبید زاکانی نوشته بود.

مدیر اجرایی نمایش نیز احمدرضا حیدری، از بازیگران شناخته‌شده‌ی طنز گراش بود. مجتبی روستا، فرزاد لطفی، احسان غلامی‌فرد، سمیرا حسنی، محمدامین حیدری، یوسف مرادی، سهیلا نوروزپور، پرنیا پیشکار، فاطمه نارمند بازیگران نمایش بودند. موسیقی غلامرضا قنبری، طراح نور روح‌الله اسماعیلی و مدیر صحنه محسن احمدی بودند.

اطلاعات کامل‌تر و عکس‌های نمایش را در سایت هفت‌برکه ببینید:

https://www.gerishna.com/archives/119892

در آپارات:

https://www.aparat.com/v/OWGcr

در یوتیوب:

https://youtu.be/_8yMoOZ6sVY

 
 

نمایش_کل ۶: خانم م. رحیمی

نمایش «خانم م. رحیمی» در سومین جشنواره نمایش کل گراش به روی صحنه رفت. این نمایش در خردادماه ۱۴۰۱ نیز دوباره به اجرای عمومی گذاشته شد. فیلمی که مشاهده می‌کنید مربوط به اجرای خردادماه و بعد از جشنواره است.

خانم م. رحیمی، کاری از گروه جوان «پاییز» را فاطمه ابراهیمی نوشته و کارگردانی کرده است. بازیگران این نمایش فاطمه نور، زهرا غفاری و فاطمه اسدی هستند. فائزه آزاد مسئول نور و صدا، مطهره شاکری مسئول گریم، فاطمه ستارنژاد منشی صحنه، بتول نادرپور مشاور هنری، و محمد صالح شاکری، فاطمه زین الدینی، ریحانه دهنوی مسئولین اجرایی نمایش هستند.

این نمایش که در دسته‌ی درام قرار می‌گیرد، به زندگی و شهادت یکی از پرستاران استان فارس در اوج دوران کرونا می‌پردازد.

اطلاعات دیگر و عکس‌های این نمایش را در این خبر هفت‌برکه ببینید:

نمایش کل: «خانم م. رحیمی»، درام اجتماعی درباره‌ی شهید سلامت

در آپارات:

https://www.aparat.com/v/S0jNK

در یوتیوب:

https://youtu.be/znC17WVl41o

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top