بستن

چند درصد از گراشی‌ها واکسن زده‌اند؟

هفت‌برکه: معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی گراش نسبت به افزایش میزان مثبت شدن تست‌های کرونا در این شهرستان هشدار داد.

به گزارش هفت‌برکه، محمود طاهرزاده، سرپرست فرمانداری گراش، نسبت به بازگشت رنگ زرد کرونایی به این شهرستان هشدار داد و گفت: «شهرستان گراش به همراه سه شهرستان جنوبی استان فارس در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند. متاسفانه به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در روز‌های اخیر، آمار مبتلایان در گراش رو به افزایش است.»

طاهرزاده با اشاره به کاهش محسوس رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شهرستان گفت: «با توجه به شیوع سویه اُمیکرون در شهرستان، رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی بر اساس طرح جامع مدیریت هوشمند مبارزه با کرونا بیش از گذشته الزامی است.»

سرپرست فرمانداری شهرستان گراش بر استمرار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تشویق مردم به تزریق دوز سوم واکسن کرونا تاکید کرد.

علیرضا مساح، معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی امام جعفر صادق(ع) گراش، نیز گفت: «متاسفانه شاهد افزایش تست‌های مثبت کرونا در گراش هستیم و از این رو از همشهریان تقاضا داریم دستورات بهداشتی را رعایت و در راستای انجام واکسیناسیون کامل اقدام کنند.»

مساح از فوتی یک بیمار کرونایی اهل شهرستان بستک در گراش طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: «در حال حاضر ۴ بیمار مبتلا به کرونا در مرکز آموزشی درمانی امیر المومنین علی(ع) گراش بستری هستند. همچنین از ۳۵ مورد تست گرفته شده در طی ۲۴ ساعت اخیر جواب ۱۸ مورد آن مثبت بوده‌ است؛ مجموع واکسن تزریق شده کرونا نوبت اول در شهرستان گراش نیز به ۳۵ هزار و ۶۰۶ مورد رسید.»

بر اساس اعلام دانشکده علوم پزشکی، در نوبت اول ۳۵۶۰۶ نفر معادل ۷۵ درصد، نوبت دوم ۳۲۲۵۳ نفر معادل ۶۸ درصد، نوبت سوم ۱۶۹۷۰ نفر معادل ۳۵ درصد و در نوبت چهارم ۴۸۵ نفر معادل ۲ درصد از جمعیت شهرستان گراش واکسینه شده‌اند. در شهر گراش سه پایگاه و در روستا ۶ پایگاه عملیات واکسیناسیون را انجام می‌دهند.

تا ۲۲ تیرماه ۱۴۰۱ تعداد کل نمونه PCR گرفته شده ۳۳۲۹۳ مورد بوده که  ۷۱۳۶ مورد تست PCR مثبت اعلام شده است. ۲۴۶۳۷ کل موارد کیت تشخیص سریع انجام شده است که ۴۱۴۱ مورد مثبت اعلام شده است. کل موارد فوت PCR مثبت در گراش ۷۳ مورد است.

 

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

1 نظر

  1. پس چرا حج با اون حجم از مردم و صفوف به‌هم فشرده‌اشان و زوار به‌هم چسپیده دور کعبه ؛ بازگشایی شد؟ و از گراش هم خیلی رفته‌اند؟
    پس چرا مردم ایران و غیره فشرده‌فشرده به هم ؛ در حرمهای امام رضا و عتبات عالیات در حال زیارت لمسی و تماسی ضریح هستند؟
    پس چرا پس چرا پس چراهای دیگر؟
    وقتی مردم حرف و عمل را یکی نبینند نتیجه‌اش می‌شود بسیار بسیار بد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top