بستن

زلزله زدگان را در ولیمه حج سهیم کنیم

هفت برکه: حاج عزیز نوبهار،همشهریانی که امسال زائر خانه‌ی خدا شده‌اند را به شرکت در پویش کمک به زلزله‌زدگان هرمزگان دعوت کرد. خود او نیز با دادن کمک هزینه‌ای در این پویش پیش قدم شده است.

حاج عزیز نوبهار در متن این پویش نوشته است: حج سفری است که تا آخر زندگی با انسان همراه است و اثرات و برکات معنوی‌اش زندگی آدمی را دگرگون می‌کند و خط خاطرات آن در ذهن انسان لانه ابدی می‌سازد. حج فقط انجام مناسک نیست، بلکه تفکر در منازل است و تفکر برای درک باطن مناسک آن. پس تا می‌توانید قدر این سفر را بدانید و یقینا در یکی از مراحل و منازل این سفر، چراغی و نوری بر دل شما می‌تابد.

حاجیان عزیز؛ همان‌طور که می‌دانید در روزهایی که شما مشغول سفر الهی و معنوی خود بودید، برخی از هم‌میهنان ما در گرمای آتشین جنوب ایران، دچار زلزله و خسارت شده‌اند. پس از شما تقاضا داریم که اگر برای شما مقدور است، در کنار سفره‌ی ولیمه‌ی بازگشت از حج، بخشی از هزینه‌های پذیرایی خود را به هم‌وطنان و هم‌زبانان زلزله‌زده اهدا کنید. قطعا با این‌کار ثواب اخروی آن در نزد خالق و خدای کعبه ماجور و محفوظ می‌ماند و دعای خیر هم‌میهنانتان بدرقه‌ی راهتان خواهد بود. گرمای طاقت‌فرسا و شرجی هوا و فروریختن منازل آسیب‌دیده، امان این هموطنان را بریده است و نگاه زیبای شما می‌تواند آلام آن‌ها را تسکین دهد.

شما می توانید با همراهی حاج عبدالرضا افشار در کاروان هدیه خود را اهدا کنید و از طریق امدادگران هلال احمر گراش برای آسیب‌دیدگان ارسال کنید. اگر هر حاجی مقداری از هزینه ولیمه خود را به این کار اهدا کند، کاری بزرگ و ارزشمند و مثال‌زدنی شکل می‌گیرد. همه در این سفر خسی در میقات هستیم و سرگردان و حیران به دنبال راه عشق، حج سفری است که تا آخر زندگی با انسان است و اثرات و برکات معنوی حج زندگی آدمی را دگرگون می‌کند و خط خاطرات آن در ذهن آدمی لانه ابدی می‌سازد.

 

 

کارشناس علوم اجتماعی

1 نظر

  1. تشکر از حاج عزیز نوبهار بابت این ایده زیبا و انسان دوستانه، امیدواریم با همراهی حاج عبدالرضا افشار این امر به نحو احسن محقق بشه و دردی از هموطنان هرمزگانی دوا بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top