مراسم پایانی نهمین جشنواره فیلم کوتاه کل گراش برگزار شد.

در شب پایانی بعد از نمایش سه فیلم مستند نوبت به اعلام نتایج داوری رسید. پیروز کلانتری، مهدی بوستانی شهربابکی  از تهران محمدهادی سبحانیان از شیراز داوری ۲۴ فیلم بخش‌های مختلف را بر عهده داشتند. فیلم‌های «حلقه دور کایه» ساخته کیوان محسنی از گراش و «عده‌ای کنار هم» ساخته احسان شادمانی بیش از دیگر فیلم‌ها مورد توجه داوران قرار گرفتند.

 بهترین فیلم داستانی:

در بخش بهترین فیلم داستانی چهار فیلم عده‌ای کنار هم، عبور، بیرون از این و انگار صدایی می‌آید نامزد بودند. داوران از فیلم عبور ساخته احسان درخشنده از شیراز تقدیر کردند و تندیس و جایزه جشنواره به فیلم عده‌ای کنار هم ساخته احسان شادمانی از شیراز رسید.

بهترین فیلم مستند:

از بیانیه هیات داوران مشخص بود که چندان از فیلم‌های بخش مستند راضی نیستند. در رقابت بین حلقه دور کایه، ایزوله و سبزه کلاه جایزه بهترین مستند به کیوان محسنی از گراش برای فیلم حلقه دور کایه رسید.

بهترین فیلم تجربی:

جایزه بهترین فیلم تجربی به «بی‌پایان» ساخته سهیل ظهرابی از شیراز رسید. داوران از حاشیه نگاه ساخته کوروش شیرالی هم تقدیر کردند. «توکا» دیگر فیلم نامزد در این بخش بود.

بهترین فیلم در بخش ویژه میراث فرهنگی:

حلقه دور کایه ساخته کیوان محسنی از گراش جایزه ویژه میراث فرهنگی را گرفت. از دیگر نامزد این بخش  عروس جمعه ساخته محمد سلیمی‌راد از نورآباد نیز تقدیر شد.

بهترین فیلم در بخش ویژه گراش:

در بخش ویژه گراش کیوان محسنی با خودش رقابت می‌کرد. در این بخش حلقه دور کایه انتخاب داوران به عنوان بهترین فیلم گراشی حاضر در جشنواره بود.

بهترین کارگردانی:

در رقابت بین احسان درخشنده و کیوان محسنی برای عنوان بهترین کارگردانی، کیوان محسنی عنوان بهترین کارگردان جشنواره نهم را به خاطر فیلم حلقه دورکایه به دست آورد.

بهترین فیلم‌نامه یا تحقیق:

سهم نورآبادی‌ها از جشنواره نهم جایزه بهترین فیلم‌نامه جشنواره بود. سجاد ایمانی به خاطر فیلمنامه «توکا» برنده جایزه شد. در بخش بهترین فیلمنامه و تحقیق «بیرون از این»، «عبور» و مستند «سبزه کلاه» نیز نامزد بودند.

بهترین تصویربرداری:

جایزه تصویربرداری به فیلم «عده‌ای کنار هم» و حمید دالوند تصویربردار آن رسید. کیوان محسنی تصویربردار حلقه دور کایه و مهدی شجاعی‌فرد تصویربردار سکوت جاده دیگر نامزدهای این بخش بودند.

بهترین تدوین:

«مصیب حنایی» حنایی از شیراز به خاطر فیلم «انگار صدایی می‌آید» جایزه بهترین تدوین را از جشنواره نهم فیلم کل به خانه برد. کیوان محسنی در این بخش نیز به خاطر تدوین «حلقه دور کایه» نامزد بود.

بهترین صدابرداری و موسیقی:

«علی علوی» به خاطر صدا و موسیقی فیلم «عده‌ای کنار هم» از سوی داوران برگزیده شد. حلقه دور کایه دیگر نامزد این بخش بود.

در بخش بازیگری داوران نامزد و برنده‌ای معرفی نکردند.

جایزه ویژه تماشاگران:

کبوان محسنی با گرفتن جایزه فیلم منتخب تماشاگران تعداد تندیس‌های خود را به ۵ رساند.