بستن

امام جمعه درخواست‌ها را ردیف کرد: از دانشگاه تا محدوده

هفت‌برکه: امام جمعه گراش در خطبه‌های این هفته به بهانه سفر استاندار مهمترین خواسته‌های مردم گراش از دولتی‌ها را برشمرد. ارتقای دانشکده علوم پزشکی گراش به دانشگاه، تعیین محدودهٔ شهرستان، تکمیل جاده چک‌چک و ساماندهی سکونتگاه‌های حاشیه شهر مهم‌ترین درخواست‌ها بودند.

به گزارش پندری، حجت‌الاسلام والمسلمین بخشایش‌پور، امام جمعه گراش، در خطبه‌های، دهم تیر ۱۴۰۱، به سفر استاندار به منطقه اشاره کرد و گفت: «در برنامه‌هایی که در سفر استاندار محترم تدارک دیده شده، برداشت من این است که یک نواقصی دیده می‌شود که با این سفر دو روزه به این چند شهرستان، به نظرم برنامه‌ریزها باید یک بازبینی در این مسئله داشته باشند.»

او در ادامه گفت: «چند نکته است که در محضر ایشان هم عرض خواهم کرد. این موارد مطالبات مردم است که قبل از سفر چون این عرایض دست و پا شکسته‌ی ما به گوش استاندار فارس می‌رسد من باید عرض کنم.»

یازده درخواست امام جمعه گراش، پیش از سفر استاندار به فارس را بخوانید:

۱- اعلام رسمی ارتقا دانشکده علوم پزشکی امام جعفر صادق(ع) گراش به دانشگاه؛ وقتی اسباب فراهم است و وعده‌ها داده شده باید این مورد انجام شود.

۲- تسریع در تکمیل، استقرار و استقلال ادارات؛ مجتمع اداری که نوشته شده در دست احداث! ما احداثی نمی‌بینیم. یک قدم‌هایی بیش از یک دهه قبل برداشته شده و الآن تبدیل به آثار باستانی شده. هر ساله هم از آن حرف زده می‌شود.

۳- تعیین تکلیف اداره اطلاعات،؛ یک اداره‌ی مهم به این گستردگی، ان‌شاءالله با سفر استاندار فارس این قضیه حل بشود.

۴- تسریع در اتمام جاده چک‌چک؛ من از مدیرکل برنامه و بودجه استان، گلایه‌ شدید دارم. این نگاه تنگ‌نظرانه و این افقی که باید آینده را ببینند و ندیدند و باعث توقف این اعتبار شد. کار داشت پیش می‌رفت که کد ملی بگیرد، اما برداشت ما و اعتراض مردم در این است که در این قضیه سلیقه‌ای رفتار شد.

۵- استفاده از مدیران بومی شهرستان؛ چه در شهرستان چه در مرکز استان. ما نیروهای موفق، توانمند، متعهد و خلاق داریم. اگر از این افراد قرار نیست در اداره کل‌های استان استفاده شود، پس کی می‌خواهد استفاده شود؟ من نمی‌دانم سهم این مردم که در طول انقلاب این همه خدمات داشتند{کجاست؟}. این را از استاندار با تدبیر و مومن و انقلابی درخواست داریم.

۶- مانع‌زدایی از سرمایه‌گذاری در منطقه؛ یک عده در منطقه یا خارج از منطقه، برخی کوتاهی از مسئولین. الآن سرمایه‌گذاری نیست. این همه ثروت خوابیده در بانک‌ها هیچ اشتغالی ایجاد نکرده. برخی از مسائل دست این دلال‌ها است. برخی از کم‌کاری‌هاست. من اینجا سربسته عرض می‌کنم.

۷- ساماندهی سکونت‌گاه‌های در حاشیه شهر؛ یک وقت در خطبه اسم بردیم، بعضی‌ها معترض شدند. ما هم معترض به همین اشخاصیم. یا ملحق کنید به شهر یا کد بدهید. آخر این بلاتکلیفی تا کی؟ هفته‌ی گذشته آقایی مراجعه کرد و مشکل داشتند.

۸- احداث هرچه سریعتر کمربندی شهر

۹- ارتقا مرکز دهستان فداغ به بخش

۱۰-  اتمام پروژه‌های مواصلاتی از تونل خلیج فارس

۱۱- مخصوصا تعیین محدوده شهر گراش؛ بالاخره یک روز این مورد اقدام شود. در سطح شهرستانی این مورد قابل حل نیست. گاهی برخی از افراد معلوم‌الحال که بدشان نمی‌آید فتنه و اختلاف کنند، طرح‌ریزی می‌کنند که فلان کنیم مسکن ملی راه بیندازیم. این کارها غیراخلاقی چرا باید انجام بگیرد. این سکوت اخلاق‌مدارانه‌ای که ما در این شهرستان داریم، کار را سپردند دست مسئولین. یک عده معدود افراد، همیشه برای مردم دو شهرستان دارند حاشیه ایجاد می‌کنند. که این افراد از دل مردم شهر همجوار مورد اعتراض واقع شده‌اند. برای مسئولین استانی حاشیه ایجاد می‌کنند. استاندار و بزرگان هر دو شهرستان و مسئولان تعیین تکلیف کنند. ان‌شاءالله اختلافی در سطح منطقه نشویم.

به گزارش روابط عمومی نماز جمعه شهر گراش، حجت‌السلام بخشایش‌پور، امام جمعه گراش در خطبه‌های اول نماز جمعه گفت: «شناخت دوستان حقیقی و انتخاب آنها یک مسئله بسیار مهمی است. چون در سرگذشت برخی از افراد، در اطراف حقایقی دیده شده که روایات هم در این امر تصریح کردند که دشمنان دوست‌نما را باید بشناسیم و مراقب باشیم بعد از یک عمر رفاقت و دوستی دچار خسران نشویم. این درس را باید از کودکی به فرزندان‌مان تعلیم دهیم که جناب یوسف(ع) از مصادیق عبرت‌آمیز آن است.

امام جمعه افزود: «حضرت یعقوب به یوسف ۱۰ ساله فرمود همه حرف‌هایت را به برادرات نزن. حضرت یوسف هم گفته فکر نمی‌کردم برادرانی که تکیه‌گاه من بودند و به آن‌ها امیدوار بودم، یک روزی همین تکیه‌گاه من رو توی چاه بندازند.»

حجت‌الاسلام بخایش‌پور به دو مناسبت نیز اشاره کرد و گفت: «دو مناسبت شهادت حضرت جوادالائمه و شهادت امام باقر(ع) را در دیروز و آخر هفته داشته و داریم. در بیان معارف و سیره سیاسی زندگی ائمه معصومین یک آغاز و ادامه مسیری تا پایین را ما به نظاره می‌نشینیم که هر کدام کامل کننده بخشی از این خط و مشی هستند که هیچ‌کدام در عرض دیگری نبوده و در حقیقت در امتداد یکدیگر قرار دارند. مقام معظم رهبری این امتداد را به یک انسان ۲۵۰ ساله که همان دوران امامت ائمه است که ۲۵۰ سال طول کشید اطلاق فرمودند.»

امام جمعه در ادامه گفت: «امروز سالروز ازدواج آسمانی حضرت امیرالمومنین(ع) و حضرت فاطمه(س) و روز ازدواج را تبریک می‌گوییم. در فرهنگ اسلامی، خانواده ضمن اینکه یک جایگاه مقدسی دارد، زمینه‌ساز جامعه موفق و ایده‌آل هم هست. در شهرستان خودمان، گراش برخی مراکز خیریه کمک‌کار هستند ، مثل ستاد جهیزیه آسان جهت ازدواج، مستقر در مسجد زین العابدین(ع) است که تاکنون خدمات قابل توجهی ارائه داده‌اند. همچنین یکی از کارهای بزرگ، تامین مسکن برای زوج‌های جوان است. خیر محترم و پدر شهید زینلی در این زمینه کارهای بزرگی انجام داده‌اند.»

حجت‌السلام بخشایش‌پور به حادثه هواپیمای ایرباس هم اشاره کرد و گفت: «مطلب بعد سالگرد ۱۲ تیرماه سال ۶۷ است که یک ربع بعد از پرواز هواپیمای ایرباس از فرودگاه بندرعباس به مقصد دبی در حال پرواز بود با ۲۹۸ مسافر مظلوم و بی‌دفاع این کشور، توسط دولت ضد بشری آمریکا در آتش سوختند. از این شهرستان ۱۲ نفر از کوچک و بزرگ، ۱۰ نفر از خانواده شهید بندی و شهید خدادادی و شهید جعفری به شهادت رسیدند. یادشان گرامی و راهشان پررهرو باشد ان‌شاءالله.»

او در ادامه گفت: «در قاموس حقوق بشر امریکایی، تشکیل دولت جعلی صهیونیزم، حمایت از ملت مظلوم یهود است و اخراج مردم فلسطین و غصب سرزمین‌های مادری مردم را عدالت می‌نامند و ترویست‌های اشغال‌گر را سربازان آزادی‌خواه و مبارزان حماس و جهاد اسلامی را تروریست می‌دانند.»

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

  1. سلام.دوصدگفتارچونیم کردارنیست.هرکاری پیگیری عالمانه.مجدانه.وگروهی می خواهد.آیاامام جمعه محترم تاکنون.دراین راستاقدمی برداشته اند.والا مشکلات راهمه می دانند.همه ان چیزی که عنوان شده الویت نیس.جاده چک چک ومحدوده الویت اصلی شهرستان است.والابقیه برداشتن سنگ بزرگ نشانه نزدن است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top